2 takt / 4 takt
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
-
- Quadrunner
- Berichten: 867
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
- Locatie: maaseik
- Contacteer:
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 20:54
- Locatie: Daar waar mijn quad staat
In verhouding met de CC is het sneller de 2 takt. Maar hoe lang kunnen we deze nog inschrijven met de nieuwe uitlaatgas normen. 2 takt is een grote luchtvervuiler en da hebbe de groen ni graag4takt zuigt.het zijn allemaal grasmaaiers.2takt blijft het snelst en zal het snelst blijven.
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
leuke topic.
Ik heb veel telang 2 wielen gereden. Mijn hart heeft altijd bij 2-takt gelegen. Het is tegenwoordig een kunst om met 2-takt te rijden.
De 4-takt heeft enorm veel vermogen onderin. Toch verliest de 4-takt enorm veel vermogen op een 2-takt. Wanneer je de machine goed kan doorgronden en weet wanneer de toeren en pk-tjes tot hun recht komen dan blijf ik er persoonlijk bij dat 2-takt altijd beter is kwa rij-prestatie.
De enige reden waarom 2-takt uit de racerij is gehaald is puur en alleen omdat de 4-takt meer mileu gericht is. Een 2-takt heeft gewoonweg 2x zoveel vermogen als een 4-takt maar verontreinigd het mileu veel meer.
Ik heb beide gereden maar mijn hart ligt echt bij 2-takt.
Het is inderdaad een kunst om 2-takt te rijden. Als je te vroeg schakelt verlies je al het vermogen en te laat schakelen betekent enorme slijtage.
4-takt is veel eenvoudiger te rijden kwa toeren-vermogen verhouding maar heeft vrijwel altijd veel minder pk dan een 2-takt met het zelfde aantal cc. Ik vind persoonlijk een 4-takt heerlijk rijden trouwens.
De 2-takt heeft na 15 jaar rij-ervaring toch de voorkeur.
Toch zal ik realistisch blijven. De 2-takt en 4-takt hebben ieder hun goede en slechte eigenschappen. De 4-takt heeft in elke versnelling wel een goede dosis vermogen en is vrijwel onslijtbaar .
De 2-takt heeft een goed toerental nodig om echt tot zijn recht te komen en vereist heel wat rij/schakel-kunst van de bestuurder. Gaat dat laatste niet helemaal goed dan slijt een 2-takt enorm snel.
Een 2takt heeft aan iets minder dan de helft aan cc's vaak evenveel power als een 4 takt aan ruim het dubbele aantal cc. Het grote verschil zit hem in het schakelen. bij 2-takt mag je er niet naast zitten en bij 4-takt wel want die behoudt zijn vermogen. Een 2-takt valt dood als je een versnelling mist
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan 2-takt. Dat is makelijk sleutelen, simpel op te voeren en ik vind het ook leuker rijden omdat het veel van concentratie vergt. Ik heb ook een aantal 4-takt motoren gehad en ondanks het feit dat ze heel goed presteerden ontnam het mij toch het gevoel van concentratie en het gevoel van racen.
Mijn persoonlijke mening in deze is simpel; Een 4-takt is leuk omdat erin elke versnelling veel koppel zit. Je kunt vaak ontspannen racen en toch goed presteren. De 2-takt is spannend omdat je geconcentreerd rijd. Je wilt graag het maximale uit je versnellingen halen en je blijft bij de les.
Ben je moe of ben je niet bij de les dan rij je ook niet voorop met een 2-takt
Ik heb veel telang 2 wielen gereden. Mijn hart heeft altijd bij 2-takt gelegen. Het is tegenwoordig een kunst om met 2-takt te rijden.
De 4-takt heeft enorm veel vermogen onderin. Toch verliest de 4-takt enorm veel vermogen op een 2-takt. Wanneer je de machine goed kan doorgronden en weet wanneer de toeren en pk-tjes tot hun recht komen dan blijf ik er persoonlijk bij dat 2-takt altijd beter is kwa rij-prestatie.
De enige reden waarom 2-takt uit de racerij is gehaald is puur en alleen omdat de 4-takt meer mileu gericht is. Een 2-takt heeft gewoonweg 2x zoveel vermogen als een 4-takt maar verontreinigd het mileu veel meer.
Ik heb beide gereden maar mijn hart ligt echt bij 2-takt.
Het is inderdaad een kunst om 2-takt te rijden. Als je te vroeg schakelt verlies je al het vermogen en te laat schakelen betekent enorme slijtage.
4-takt is veel eenvoudiger te rijden kwa toeren-vermogen verhouding maar heeft vrijwel altijd veel minder pk dan een 2-takt met het zelfde aantal cc. Ik vind persoonlijk een 4-takt heerlijk rijden trouwens.
De 2-takt heeft na 15 jaar rij-ervaring toch de voorkeur.
Toch zal ik realistisch blijven. De 2-takt en 4-takt hebben ieder hun goede en slechte eigenschappen. De 4-takt heeft in elke versnelling wel een goede dosis vermogen en is vrijwel onslijtbaar .
De 2-takt heeft een goed toerental nodig om echt tot zijn recht te komen en vereist heel wat rij/schakel-kunst van de bestuurder. Gaat dat laatste niet helemaal goed dan slijt een 2-takt enorm snel.
Een 2takt heeft aan iets minder dan de helft aan cc's vaak evenveel power als een 4 takt aan ruim het dubbele aantal cc. Het grote verschil zit hem in het schakelen. bij 2-takt mag je er niet naast zitten en bij 4-takt wel want die behoudt zijn vermogen. Een 2-takt valt dood als je een versnelling mist
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan 2-takt. Dat is makelijk sleutelen, simpel op te voeren en ik vind het ook leuker rijden omdat het veel van concentratie vergt. Ik heb ook een aantal 4-takt motoren gehad en ondanks het feit dat ze heel goed presteerden ontnam het mij toch het gevoel van concentratie en het gevoel van racen.
Mijn persoonlijke mening in deze is simpel; Een 4-takt is leuk omdat erin elke versnelling veel koppel zit. Je kunt vaak ontspannen racen en toch goed presteren. De 2-takt is spannend omdat je geconcentreerd rijd. Je wilt graag het maximale uit je versnellingen halen en je blijft bij de les.
Ben je moe of ben je niet bij de les dan rij je ook niet voorop met een 2-takt
Laatst gewijzigd door Marcos op zo 29 aug, 2004 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride Fast, Life Is Short....