Overloop vlotter

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Overloop vlotter

Bericht door JAN15-10 »

Heb vanmiddag jet kit geplaatst.
Heb nu het probleempje dat als ik de motor stopzet er benzine uit het vlotter overloop slangetje blijft lopen.
Normaal laat ik de bezinekraan bij `n korte stop open staan was nooit probleem.
M.a.w er sluit schijnbaar iets niet goed af ,buurman had het over `n kogeltje in de vlotter ?maar in mijn parts lijst is geen kogeltje te vinden !
Iemand `n idee :?:
Voorlopig gaat de kraan gelijk dicht.

Verder loopt het allemaal lekker fel,alleen bij full nogsteeds inhouden en plof,plof, Te kleine Jet :?: :?:
Had twee aanbevolen opties 130 of 132 Jet,heb er 130 in zitten :?:
Neem aan dat dit voorlopig géén kwaad kan :?:
Dan wil ik wachten tot ik mijn DIAL-A-JET heb om het op te lossen.

Mijn overbuurman(ex garagehouder)stond al met `n schuddend vingertje (deugniet ) naar mij toen ik aan kwam rijden,wat hoor ik allemaal Jan :)

Iemand `n idee :?:

Jan :roll:
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Je vlotter blijft inderdaad hangen denk ik. Soms volstaat het om met een hamertje ofzo lichtjes tegen de carb te tikken (dan schiet vlotter soms weer los) anders carb weer opendraaien en checken of vlotter nergens tegenaankomt en of t allemaal soepel beweegt.

Dat stotteren bij volgas is denk ik te grote jet, hij verzuipt m gewoon dan. Kun je ook zien als je een plugchop doet (motor af bij topsnelheid en bougie nakijken) waarschijnlijk is die helemaal zwart en nat omdat ie teveel benzine krijgt.
Als de jet te klein is ipv te groot dan is het wel gevaarlijk om ermee door te rijden, maar eerlijk gezegd denk ik dat ie nu te rijk staat.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Bakker
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Bakker »

hey,

dat heb ik ook gehad met mijn breeze, de vlotter blijft dan hangen ja, net als wat teunie zegt, ff tikken met een hamer en klaar is het als het goed is, tenminste bij mijn breeze was dat wel zo. succes !
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

had ik ook met m'n blaster in budel op crossparcour, ff tegen tikken met hamer en beitel, en het is opgelost, anders even opendraaien en kijken of er geen vuil tussen zit.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Bij de kit zat ook nog race bougie,ben ik vergeten in te zetten,mss maakt dat ook nog uit i.v.m plof,plof bij full :?:

FF controleren bij `n uttility is wel even wat lastiger,moet nogal wat af om er goed bij te kunnen.(carb )
Probeer morgen hamertje,maar met beitel lijkt me wel erg grof Hans :D

Jan 8)

Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

maar met beitel lijkt me wel erg grof Hans
teun, hoe hebben wij het in budel gedaan??
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Bougie kan ermee te maken hebben.

Beitel, was eigenlijk meer een ijzeren stang, zodat je daar met je hamertje tegen kunt kloppen. Gewoon om de trilling over te brengen dus.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Vastzittende vlotter lijkt mij ook de meest logische verklaring. Inhouden en stotteren bovenin de toeren duidt inderdaad op een te rijk mengsel. Bougie kan iets schelen, maar tenzij je huidige bougie erg vuil is verwacht ik persoonlijk niet zo'n groot verschil.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Hammertje tikken helpt niet ,blijft lopen,dus gooi ik hem weer uit elkaar,mss luchtlek ?Vlotter beweegt soepel.

Bougie zegt,rijk mengsel,zwart onderkant schroefdraad,is dit te verhelpen met de mixture schroef,of moet ik van 130 naar 128 met de jet :?:

Jan 8)

Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Balen met de truc met de hamer niet werkt. :( Als het de vlotter niet is ben ik benieuwd wat het dan wel is. :?
Ik denk dat je terug zal moeten met je jet. De schroef is over het algemeen alleen voor finetuning.
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Losgegooid, alles nagekeken, niks te vinden,vlotter beweegt soepel,het minescule plaatje wat de benzine inlaat af moet sluiten ga ik niet graag `n beetje zetten :? blijft vreemd,zelfs bij stationair draaien blijft er bezine uitlopen,bij gas stopt het pas.Simpel omdat dan het peil onder overloop buisje komt. Baluh !!

Dus gaat hij er nu weer af,want gisteren had ik al `n volle skidplate met benzine,erg gevaarlijk dus.

Jan 8)

JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

En nog steeds blijft het lekken,mss na meerdere keren rijden dat de vlotter flink heeft geblipt hij dan wel afsluit.
Het heeft ook weer z`n voordelen,heb nu alles in 10-min gedem/monteerd,wordt al routine werk :)

Jet zit nu op 128,terwijl de oem 132.5 was,dacht altijd dat het omhoog moest :?
Loopt nu erg smooth,alleen nog steeds net de laatste 4-mm van het gas inhouden en plop plop,wel alleen als ik van `n viaduct afrijd dan is het net dat de wielen harder draaien dan de motor bij kan houden :?

Ga er nog wat over brainwaven :wink:

Jan 8)

Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Misschien een stomme vraag en/of heb je het al lang gecheckt, maar is het afdichtingsrubber van de vlotterkamer nog goed? Want het lijkt mij dat als er brandstof uit de vlotterkamers lekt er toch lucht of brandstof voor de in de plaats moet komen (anders kan het niet lekken natuurlijk :) ).
becon

vlotter

Bericht door becon »

Jan kijk even of dat de vlotter naald afsluit als de je de vloter naar boven duwt.
Je heb niet het plaatje verbogen dat aan de vlotter zit met het monteren van een nieuwe sproeier zodat het niet meer afsluit b.v met je hand om het vast tehouden
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Rubbertje is idd erg fragiel had er daarom wat kranenvet op gedaan zodat het na beste weten dicht zou moeten zijn.

Het rijd allemaal nog ,das voorlopig nog + :wink:

De diffuser discs van de uitlaat zijn koper kleurig,zou vlgs gegevens Supertrap `n acceptabel mix van het mengsel betekenen.

Ondertussen heb ik alweer `n hoop onderdelen van de quad gezien die ik nog nooit gezien had,lekker hoor `n beetje prullen aan de quad :wink:

Jan 8)

Plaats reactie