Quad Endurance 2x1 u 22 augustus Bikschote
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Quad Endurance 2x1 u 22 augustus Bikschote
Ja, blij dat alles voorbij is en goed verlopen. Binnenkort vind je alle resultaten en meer dan 500 foto's in ons fotoalbum.
Even een kort verslagje. Zaterdag met een hele lading banden, houten piketten, ijzerstaven en kilometers lint naar het 2,5 ha groot tarweveld getrokken. In een paar uurtjes hebben we dit omgetoverd in een prachtig crossparcours met heel wat variatie. Lange bochten, korte bochten, haarspelden, chicane voor de telling en een mega lang stuk van 250 m met op het einde een haarspeld ! Nog even wat getest en wat bochten verschoven en de klus was geklaard.
Zondag waren de eersten om 9.30 u aanwezig. De ene na de andere kwam toe, zelfs met een oplegger met quads. In totaal schreven 43 teams in, goed voor een 80-tal piloten. Dit was ruim meer dan verwacht en ook het maximum dat het exact 1000 m lange terrein kon verwerken.
Even paniek want de persoon die uit Wallonië ging komen met de nummervestjes heeft het laten afweten, dus was het improviseren om iedereen treffelijk te nummeren.
Voor de wedstrijd werd er nog een optocht gehouden door het dorp om de mensen wat sensatie te bezorgen en om hen naar het terrein te lokken.
Tijdens de trainingen werd er al duchtig doorgereden, maar dit was slechts stilte voor de storm vergeleken met de eerste manche. Er werd keihard maar fair gereden ! De chicane was soms een struikelblok, maar was noodzakelijk om de tellers de tijd te geven om te noteren.
Na de eerste manche waren er al velen K.O. en was de rust welgekomen. De telling van de eerste manche is compleet in het honderd gelopen, wat beginnersfouten, maar we pasten ons systeem wat aan en de tweede manche zou het wel lukken werd door het tel-team verzekerd.
Doordat we geen klassement hadden konden we niet starten volgens positie dus werd het wat improviseren. We hadden voldoende ruimte voor een Le Mans start, dus zetten we alle 43 teams op één lijn, de renners er 50 m achter, alle motors stil, vlag naar beneden en lopen maar naar de quad, starten en wegstuiven. Echt spektakel van de bovenste plank !
De 2de manche verliep vlekkeloos, de chicane zorgde nog voor weinig problemen en nergens werden ongevallen gesignaleerd.
Na het tweede uur was iedereen blij dat het voorbij was. Velen hadden hun konditie zwaar onderschat en weten dat er nog werk aan de winkel is...
Daarna volgde nog de prijsuitreiking in de feesttent en kon het stof doorgespoeld worden.
Een geslaagd evenement met wat beginnersfoutjes, maar met een grote opkomst en zeker voor herhaling vatbaar.
Wat zal er veranderen ?
- datum buiten kalender MCLB, BQR en PDV
- opgenomen in nieuwe kampioenschap Endurance
- terrein van 8 ha ipv 2,5 ha
- parcours van min 2500 m
- telling met transponder (was te risicovol voor eerste keer, kost 1000 €, als we maar 20 teams hadden gehad was dit een financieel fiasco)
- 2x 1,5 u ipv 2x 1 u om te voldoen aan kampioenschap Endurance (terrein zal langer zijn, dus minder snel kapot gereden, dus minder lastig )
- meer drank en meer worsten... zoveel volk hadden we niet verwacht
- meer stewards en nog meer veiligheidsmaatregelen
- 5 € ingang voor publiek, anders is het niet rendabel (ter info : verzekering kostte ons 900 € )
- inschrijving naar 40 € (15 € transponder, 15 € verzekering en 10 € deelname)
Tot volgend jaar !
Even een kort verslagje. Zaterdag met een hele lading banden, houten piketten, ijzerstaven en kilometers lint naar het 2,5 ha groot tarweveld getrokken. In een paar uurtjes hebben we dit omgetoverd in een prachtig crossparcours met heel wat variatie. Lange bochten, korte bochten, haarspelden, chicane voor de telling en een mega lang stuk van 250 m met op het einde een haarspeld ! Nog even wat getest en wat bochten verschoven en de klus was geklaard.
Zondag waren de eersten om 9.30 u aanwezig. De ene na de andere kwam toe, zelfs met een oplegger met quads. In totaal schreven 43 teams in, goed voor een 80-tal piloten. Dit was ruim meer dan verwacht en ook het maximum dat het exact 1000 m lange terrein kon verwerken.
Even paniek want de persoon die uit Wallonië ging komen met de nummervestjes heeft het laten afweten, dus was het improviseren om iedereen treffelijk te nummeren.
Voor de wedstrijd werd er nog een optocht gehouden door het dorp om de mensen wat sensatie te bezorgen en om hen naar het terrein te lokken.
Tijdens de trainingen werd er al duchtig doorgereden, maar dit was slechts stilte voor de storm vergeleken met de eerste manche. Er werd keihard maar fair gereden ! De chicane was soms een struikelblok, maar was noodzakelijk om de tellers de tijd te geven om te noteren.
Na de eerste manche waren er al velen K.O. en was de rust welgekomen. De telling van de eerste manche is compleet in het honderd gelopen, wat beginnersfouten, maar we pasten ons systeem wat aan en de tweede manche zou het wel lukken werd door het tel-team verzekerd.
Doordat we geen klassement hadden konden we niet starten volgens positie dus werd het wat improviseren. We hadden voldoende ruimte voor een Le Mans start, dus zetten we alle 43 teams op één lijn, de renners er 50 m achter, alle motors stil, vlag naar beneden en lopen maar naar de quad, starten en wegstuiven. Echt spektakel van de bovenste plank !
De 2de manche verliep vlekkeloos, de chicane zorgde nog voor weinig problemen en nergens werden ongevallen gesignaleerd.
Na het tweede uur was iedereen blij dat het voorbij was. Velen hadden hun konditie zwaar onderschat en weten dat er nog werk aan de winkel is...
Daarna volgde nog de prijsuitreiking in de feesttent en kon het stof doorgespoeld worden.
Een geslaagd evenement met wat beginnersfoutjes, maar met een grote opkomst en zeker voor herhaling vatbaar.
Wat zal er veranderen ?
- datum buiten kalender MCLB, BQR en PDV
- opgenomen in nieuwe kampioenschap Endurance
- terrein van 8 ha ipv 2,5 ha
- parcours van min 2500 m
- telling met transponder (was te risicovol voor eerste keer, kost 1000 €, als we maar 20 teams hadden gehad was dit een financieel fiasco)
- 2x 1,5 u ipv 2x 1 u om te voldoen aan kampioenschap Endurance (terrein zal langer zijn, dus minder snel kapot gereden, dus minder lastig )
- meer drank en meer worsten... zoveel volk hadden we niet verwacht
- meer stewards en nog meer veiligheidsmaatregelen
- 5 € ingang voor publiek, anders is het niet rendabel (ter info : verzekering kostte ons 900 € )
- inschrijving naar 40 € (15 € transponder, 15 € verzekering en 10 € deelname)
Tot volgend jaar !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ik heb zelfs pb gehad in de 2e manche. Mijn quad wou na 3 toeren niet meer vooruit, had te weinig kracht en dat vond ik al de hele wedstrijd zo da hij in het optrekken niet wilde vooruit gaan. nu kwam dit uit tijdens de tweede manche. Mijn precharger was zo vuil dat die geen lucht meer doorliet, mensen die ene zien rijden hebben langs de baan dat was ik die het aan het zoeken was wat het pb was.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
De herinnering aan zondag voelen de meesten nu aan hun spieren. We kunnen de pijn verzachten met prachtige foto's! We hadden het geluk dat iemand bereid was om met een professioneel toestel enkele kiekjes te nemen van de quadrijders. Zij deed dit volledig GRATIS!!
Door de grootte van de foto's en het aantal foto's hebben we wel niet de originele foto online geplaatst maar wel een gecomprimeerde versie. Indien er piloten zijn die van bepaalde foto's, de originele bestanden wensen te ontvangen moeten maar emailke sturen naar steven.vandooren@demodderberen.be
Ik heb namelijk alle foto's gekregen op cd! Op andere evenementen vragen professionele fotografen veel geld voor foto's maar De Modderberen zien dit als bedanking aan de quadrijders en krijgen die gratis! Normaal zou er van de meesten een foto zijn. Er zijn nu rond de 435 foto's genomen. Maar er volgen nog foto's die ik nog moet krijgen.
DE FOTO'S - KLIK HIER
Door de grootte van de foto's en het aantal foto's hebben we wel niet de originele foto online geplaatst maar wel een gecomprimeerde versie. Indien er piloten zijn die van bepaalde foto's, de originele bestanden wensen te ontvangen moeten maar emailke sturen naar steven.vandooren@demodderberen.be
Ik heb namelijk alle foto's gekregen op cd! Op andere evenementen vragen professionele fotografen veel geld voor foto's maar De Modderberen zien dit als bedanking aan de quadrijders en krijgen die gratis! Normaal zou er van de meesten een foto zijn. Er zijn nu rond de 435 foto's genomen. Maar er volgen nog foto's die ik nog moet krijgen.
DE FOTO'S - KLIK HIER
Laatst gewijzigd door BluePower op di 24 aug, 2004 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
mooie foto's!!
heb spijt dat ik er niet bij was
je ziet goed dat diegene die super breed liggen en een mooi zwaartepunt hebben al veel voordeel hebben (yfz bv.). de smalle quadjes verliezen super veel tijd in de bochten. de bandenkeuze was blijkbaar ook levensbelangrijk! razr was de te hebben band!
SUPER EVENEMENT!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Stoftje, uit je bed geraakt deze morgen, of heeft madam moeten helpen ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Ja, op foto's bedriegt dat altijd. Ziet er idd soms plat uit maar schijn bedriegt, sommige stukken waren echt zwaar. Incasseren was daar de enige boodschap.Mika schreef:Lekker plat circuit !
Volgend jaar gaan we proberen om wat effen te krijgen tussen de manches maar dat is een delicaat werkje. De losse grond er terug in trekken is geen oplossing, na vijf ronden is alles er terug uit te rijden. De bulten afvlakken is de enige oplossing.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team