Barossa uitlaat oplossing
-
Jos10
- Quadfanaat

Barossa uitlaat oplossing
Hallo,
vandaag is na de eerste paar meters het complete binnenwerk van mijn uitlaat eruit geknald. Heb nog een poging gedaan het terug te vinden, maar dat is niet meer gelukt. Nou vroeg ik mij af of iemand misschien een idee heeft om ipv een heel nieuw uitlaat systeem te kopen, iets van alleen een demper er weer op te zetten.
Er zit een uitlaat systeem onder van extremeparts. En nou heb ik al even wat rond gesnuffeld op internet,maar ik begrijp nou niet goed wat ik zou kunnen met een universale demper. Ik vind op motor webshop dan universale dempers voor een bepaalde diameter. Maar is het dan de bedoeling dat er op gelast wordt, of dat dat er zo op kan? En wat betreft slip-on dempers? Nou heb ik niet voor niks een barossa, ofwel ik heb maar een heel klein budget. Dus ik zoek naar goede en goedkope oplossing. Gaat trouwens om de 250cc versie.
Wie zou mij wat meer kunnen vertellen/adviseren daarover?
vandaag is na de eerste paar meters het complete binnenwerk van mijn uitlaat eruit geknald. Heb nog een poging gedaan het terug te vinden, maar dat is niet meer gelukt. Nou vroeg ik mij af of iemand misschien een idee heeft om ipv een heel nieuw uitlaat systeem te kopen, iets van alleen een demper er weer op te zetten.
Er zit een uitlaat systeem onder van extremeparts. En nou heb ik al even wat rond gesnuffeld op internet,maar ik begrijp nou niet goed wat ik zou kunnen met een universale demper. Ik vind op motor webshop dan universale dempers voor een bepaalde diameter. Maar is het dan de bedoeling dat er op gelast wordt, of dat dat er zo op kan? En wat betreft slip-on dempers? Nou heb ik niet voor niks een barossa, ofwel ik heb maar een heel klein budget. Dus ik zoek naar goede en goedkope oplossing. Gaat trouwens om de 250cc versie.
Wie zou mij wat meer kunnen vertellen/adviseren daarover?
Barossa 250
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

Re: Barossa uitlaat oplossing
je kan een nieuwe verchromde sport demper kopen voor barossa die kost 200 euro
-
Jos10
- Quadfanaat

ja klopt inderdaad, maar was nieuwsgierig naar of het ook simpeler kon door gewoon een losse demper te kopen. Zou ook zo wat geld moeten schelen, dacht ik.
Maar als het niet anders kan of te lastig is, wordt dat de oplossing,
Maar als het niet anders kan of te lastig is, wordt dat de oplossing,
Barossa 250
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

dempers zijn altijd duur er zijn wel goedkopere maar dan word je gek vd herrie 
Moet dus zo weinig mogelijk kosten haha snap het. Wat je zou kunnen doen is van een stuk metaal strip een overgangs flensje maken die op je bestaande uitlaat pijp past Deze zet je dus gewoon met de boutjes vast. Je koop via markplaats een motor uitlaat kort model .honda / susuki e d, heeft een kort uitlaatje .merk model weet ik ff niet meer. Aan deze zitten 3 draad eindjes. Deze neem je over op het metalen stripje ff gaatjes boren beugeltje voor uilaat bij motor zaak kopen en voilà Totale kosten 50 euro's uitlaatje 10 euro beugel beetje zagen en vijlen en boren en zweten en klaar is Kees
Laatst gewijzigd door Sram op zo 14 okt, 2012 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Staat nu van een Suzuki fo uitlaat voor 20 euro op maktpl Heeft zelf 4 draadeindjes dus iets meer ruimte om te boren
-
Jos10
- Quadfanaat

Dank je voor de tip!
Heb er even goed naar gekeken, en op zich best een creatieve oplossing. Alleen gezien dat ik een beetje een prutser ben lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat het fout gaat..
Ik heb het nu gewaagd op een universele demper. Dus er kan nog steeds van alles mis gaan, maar wil het gewoon eens proberen. Wie weet wat het wordt
Heb er even goed naar gekeken, en op zich best een creatieve oplossing. Alleen gezien dat ik een beetje een prutser ben lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat het fout gaat..
Ik heb het nu gewaagd op een universele demper. Dus er kan nog steeds van alles mis gaan, maar wil het gewoon eens proberen. Wie weet wat het wordt
Barossa 250
Je hebt gelijk. Ben benieuwd We horen het wel 
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Ik ben ook toe aan een nieuwe. Heb je hier al gekeken, onderstaande link. ben je van een hoop gezeur af en je rijdt weer in 1 uurtje
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Uitlaa ... ucuzjzzczz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.quadpost.eu/quadpost/?Uitlaa ... ucuzjzzczz" onclick="window.open(this.href);return false;
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
-
Jos10
- Quadfanaat

Ja had die op quadpost inderdaad al gezien. Ik had nu zelf een losse universele demper gekocht, maar achteraf had ik gewoon beter iets meer kunnen inleggen en een compleet systeem kopen. Dit heeft ook te maken met het feit dat ik niet zo handig ben, en het dus eigenlijk meer prutswerk werd.
Maar goed, hij zit nu wel en het positieve is dat hij wel weer een leuk ander geluidje heeft. Is ook eens leuk voor de verandering.
Bedankt voor de tips!
Maar goed, hij zit nu wel en het positieve is dat hij wel weer een leuk ander geluidje heeft. Is ook eens leuk voor de verandering.
Bedankt voor de tips!
Barossa 250