Yamaha yfz 450
Yamaha yfz 450
Goededag,
Is een yamaha yfz geschikt voor straatgebruik en ook voor bv langere stukken te rijden? bv 50 km continu 80km/h?
En wat doet ie top in de orginele configuratie?
En ik ben al aan het zoeken geweest,maar mag je nu met een quad wel of niet de snelweg op?
Mvg Heino
Is een yamaha yfz geschikt voor straatgebruik en ook voor bv langere stukken te rijden? bv 50 km continu 80km/h?
En wat doet ie top in de orginele configuratie?
En ik ben al aan het zoeken geweest,maar mag je nu met een quad wel of niet de snelweg op?
Mvg Heino
Re: Yamaha yfz 450
Persoonlijk zou ik niet met een 450cc quad op de weg gaan zijn allemaal crossquads en die hebben veel meer onderhoud nodig dan bijvoorbeeld een ltz/kfx of raptor.
In nederland mag je met een quad op de snelweg in belgie niet.
In nederland mag je met een quad op de snelweg in belgie niet.
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08
-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
Meer onderhoud qua oliewissel of slijtage aan onderdelen?
-
- Quad Master
vaker zuigers wisselen om de 30/60 uur, om de 10 uur nieuwe olie (dat is ongeveer 10x per jaar) en echt lekker rijden is het ook niet, kun je beter een ltz400 of raptor 700 kopen, dan heb je vele malen minder onderhoud als aan een yfz
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Hmmm....das jammer...,maar jullie jullie gebruiken bedrijfs "" uren" bijv 30 uur voor de zuigerwissel,hoeveel km is dat?
Mijn bedoeling was de quad als woon werk verkeer te gebruiken 4km enkel en af en toe naar mijn ouders 20km enkel,binnendoor.
Ik ben geen trapper,wil op mun gemak 80 km/h kunnen rijden(harder hoeft voor mij echt niet..),zonder dat ik iets oververhit en naar de klote help
Mijn bedoeling was de quad als woon werk verkeer te gebruiken 4km enkel en af en toe naar mijn ouders 20km enkel,binnendoor.
Ik ben geen trapper,wil op mun gemak 80 km/h kunnen rijden(harder hoeft voor mij echt niet..),zonder dat ik iets oververhit en naar de klote help
-
- Quad Master
ga maar uit van een gemiddelde snelheid van 40km/h, reken maar uit dan, op het eerste gezicht valt het nog mee, maar een 450 heb je toch echt meer onderhoud aan als aan een raptor 700 of een ltz400, die op de straat niet veel onder doet aan de yfz
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
Die snelheid van 80 haalt hij wel makkelijk als je een goeie tandwiel combo hebt
Als je hier kijkt op het forum bijna niemand rijd met een 450 op de weg het zijn bijna allemaal ltz/ kfx , raptors, banshee's, enz
Als je hier kijkt op het forum bijna niemand rijd met een 450 op de weg het zijn bijna allemaal ltz/ kfx , raptors, banshee's, enz
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-
- Quad Master
80 haalt ie met gemak, er zijn wel een paar die met een 450 op de weg rijden, alleen is het niet optimaal door het vele onderhoud
Volgensmij zijn er maar een paar met een 450 sm
maar wel een paar die crossen en wel kenteken hebben
maar wel een paar die crossen en wel kenteken hebben
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-
- Quad Master
mike(met nog een heleboel cijfers) rijd er wel alleen mee op de straat en had regelmatig een nieuwe zuiger nodig, en (ik ben z'n naam ff kwijt) die met die zwart-gele verkoopt m omdat hij graag iets wil wat sneller (meer top) en betrouwbaarder is
@erikalbring jij bedoelt deze zkr?
Mike04011977
Muayboran1
Mike04011977
Muayboran1
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-
- Quad Master
ja, hun bedoel ik
Het is doenbaar, maar het vergt meer onderhoud. Van je zuiger kan je uitgaan van ongeveer een 80-90u voordat je hem moet vervangen (als je natuurlijk niet een volledig getunede motor hebt).
Maar het komt er dus eigenlijk op neer dat een YFZ450, zoals elke andere 450 quad een competitieblok heeft, dus veel meer onderhoud vraagt dan een enduroblok zoals onder een KFX/LTZ400, Raptor 350/600/700 enzovoorts.
Wil je elke dag rijden zonder veel aan je quad te moeten doen, en zeker als je zelf niet zo handig bent, zou ik gewoon gaan voor een quad met enduroblok.
Maar het komt er dus eigenlijk op neer dat een YFZ450, zoals elke andere 450 quad een competitieblok heeft, dus veel meer onderhoud vraagt dan een enduroblok zoals onder een KFX/LTZ400, Raptor 350/600/700 enzovoorts.
Wil je elke dag rijden zonder veel aan je quad te moeten doen, en zeker als je zelf niet zo handig bent, zou ik gewoon gaan voor een quad met enduroblok.
Yamaha YFZ480Build in progress
tja... en dan zie ik net dat een ltz weer een zwakke versnellingsbak heeft...
Ben dan wel automonteur,maar van dit soort blokken heb ik de ballen verstand!!
Ben dan wel automonteur,maar van dit soort blokken heb ik de ballen verstand!!
Ltr heeft zwakke versnellingsbak ltz volgensmij niet hoor
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
-verbrede armen walsh