Behoorlijk trillen LTZ 400

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Gerben87
Toeschouwer
Toeschouwer

Behoorlijk trillen LTZ 400

Bericht door Gerben87 »

Hai Quadliefhebbers,

Sinds gisteren reed ik voor het eerst op mijn ltz400k8, en tijdens het rijden viel me op dat
als ik gewoon rustig 50 in z,n 5e versnelling wil rijden dat de quad erg trilt op motortoerental :(
vooral als ik dan gas bijgeef voel je het behoorlijk, als ik dan terug schakel naar z,n 4 dan voel je het ook wel
alleen vanwege het hogere motortoerental voelt het minder hard aan.
Eigenlijk rammelen alle kappen erop en dit lijkt me haast niet normaal, tenminste als ik het vergelijk
met de chinees die ik hiervoor had dan deed de chinees het beter als deze Ltz :(
eerst dacht ik dat het aan de kettingspanning lag, maar volgens de handleiding moet dat 3 a 4 cm speling zijn.
En dat heb ik gecontroleerd en is prima. Naar mijn weten zit de achteras er ook recht onder...

Ik ben nog bij de Suzuki atv dealer geweest, en hij heeft de ketting ook gecontroleerd, en hij zei dat de kettingspanning ook goed was. Heeft iemand nog suggesties??? Of is dit normaal bij de LTZ?? :?

Alvast bedankt,

Gr
Gerben
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: Behoorlijk trillen LTZ 400

Bericht door yamahakoppel »

welke banden heb je liggen
met cross banden heb je trillingen van de tappen op de banden

als je baanbanden hebt liggen zijn deze uitgeballenceert krijg je ook trillingen van
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

volgens mij heb je dan te weinig toeren :D
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gerben87
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Gerben87 »

yamahakoppel schreef:welke banden heb je liggen
met cross banden heb je trillingen van de tappen op de banden

als je baanbanden hebt liggen zijn deze uitgeballenceert krijg je ook trillingen van
De banden die erop liggen zijn Maxxis Dirt bandjes, lijkt wel behoorlijk op baanbandjes, als het de bandjes waren dan zou ook het ook snelheidsafhankelijk moeten zijn denk ik:?
Alleen ik voel echt het trillen in de aandrijflijn die het doorgeeft aan de chassis van de quad :?
Ik heb net nog even stilstaand gas gegeven op bepaalde toerentallen maar dat voelt gewoon goed aan.
Het is echt iets in de aandrijflijn op het moment van gas geven in de versnellingen rammelt de quad :(
Gielen_24 schreef:volgens mij heb je dan te weinig toeren :D
Ja idd :mrgreen:
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

velgen laten balanceeren, kan heel veel schelen, maxxis dirt zijn straatbanden
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

heb dit ook als ik gewoon in een te grote versnelling zit ;)
weet niet welke banden / velgen maat dat je hebt maar je vertanding aanpassen doet al veel :wink:
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Gerben87
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Gerben87 »

erikalbring schreef:velgen laten balanceeren, kan heel veel schelen, maxxis dirt zijn straatbanden
Ja klopt idd zijn straatbanden, voorvelgjes zijn netjes gebalanceerd, achterwielen niet.
Ik denk dat wat ik verneem tijdens het gasgeven dat dat niet iets met onbalans is in de wielen.
Gielen_24 schreef:heb dit ook als ik gewoon in een te grote versnelling zit ;)
weet niet welke banden / velgen maat dat je hebt maar je vertanding aanpassen doet al veel :wink:
De velgen maat die ik heb is gewoon orgineel.
Ik heb vanmiddag nog een grote ronde gemaakt op platte landsweggetjes om eens goed te kijken en te luisteren wat er nou gebeurt, als ik bijvoorbeeld in z,n 2e versnelling rij beetje laag in toeren... en dan geef ik gas, en rammelt hij behoorlijk totdat ie in hoge toeren zit. Ook als ik tijdens het gasgeven naar m,n achterband kijk zie ik gewoon die achterbanden shaken :shock: ... En dat voel ik door de gehele quad heen :( De achteras zit verder wel gewoon goed vast..

Eerst dacht ik dat het met de bandenspanning te maken had, de vorige eigenaar had de achterbanden op 1,3 bar staan :shock:
Ik heb ze achter nu op 0,5 bar staan, zou toch goed moeten zijn lijkt me??

Iig bedankt voor al de antwoorden

gr
Gerben
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

zet uw achterste banden eens van de grond en zet hem in versnelling dan kun je zien of uw as krom is of uw banden ovaal zijn

kan zijn door de hoge banden spanning dat uw banden misvormt zijn
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Het komt gewoon door het rijden, dat zijn al eens goeien tekens, zo is niks mis met je motorblok

Dingen waar je heen kunt kijken.
Controleer of je speling op je lagers hebt ( achteras A-armen) achterbrug lagers ( quad aan grabbar optillen zodat de banden nog op de grond staan maar alle gewicht er vanaf is en dan proberen of je de quad naar links en rechts kunt bewegen.)

Ik gok er op dat je achteras lagers kapot zijn, omdat je zij dat de je de banden helemaal zag sjake.
Gewoon quad even met de achterbanden van de grond, en aan 1 kant het wiel vast pakken dan voor de band gaan zitten(dus dat je de wielbouten kunt zien die kant :P ) en naar links en rechts bewegen als je dan un beetje voelt of je hoord wat, haal dan maar je achteras er onderuit en vervang je lagers, als je langer blijft door rijden kan het zijn dat je lagerhuis kapot maakt.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
kvf 400
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door kvf 400 »

Ik heb dit ook gehad bij mij ltz. Het bleek men nerfbar te zijn die niet goed vast zat en daardoor begon hij te trillen bij een bepaald toerental :D
4-weeling 4life !!

"LTZ-400 a.k.a mijne asvaltfretter"
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Kan dat omdat nerfbars ook met motorsteun vast zit ?? of wist je de reden hiervan niet ??
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Plaats reactie