Ik heb al veel verhalen gehoord over een aftermarket CDI-box (in mijn geval over de Honda 400ex). Sommige mensen zijn enthousiast, anderen zeggen dat je quad bougies gaat eten en slecht zal gaan starten....
Iemand ervaringen? Hoeveel pk kan ik er ongeveer mee winnen? (standaardblok) Voordelen/Nadelen?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ik heb er in het geval van de 400EX ook verschillende verhalen over gehoord. Bij de 400EX win je gemiddeld zo'n 2PK met een aftermarket CDI en bij de meeste aftermarket CDI's komt ook je maximum toerental hoger te liggen (ik dacht op 10.500).
Nadelen die ik heb gehoord zijn het slechte (of helemaal niet) starten met koud weer en dat je accu compleet vol moet zijn wil je kunnen starten.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Ja voorlopig koop ik ook nog even niets maar het lijkt me een makkelijke upgrade.
Het is misschien wel verstandig om inderdaad een zwaardere accu te gebruiken dan, om koud starten te helpen. (dit schijnt zowieso wel eens een probleem te zijn bij de 400ex)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
De white brothers unit is echte rommel .... De kerel in bree met cdi tuningen is een echte goede kerel , ik heb tot nu toe geen enkel proleem gehad , buiten dat ik teveel onderin vermogen heb ...