Barossa 250 cheetah
Barossa 250 cheetah
Goededag! Ben sinds vandaag ook een quad eigenaar geworden en dus snel een account aangemaakt op dit forum!
Heb helaas wel meteen een vraag die hier thuis hoort denk ik, ik heb een barossa cheetah 250 cc gekocht ( 1300 gelopen, 2004, kenteken, 2cil. ) voor 1000 euro, maar hij schakelt maar 4x op, nu nam ik aan dat deze quad 5 versnelingen had, is er een versnelling kapot of komen ze ook in een 4 bak? ook loop de quad niet heel soepel, de bannenspannen ( wegbanden ) heb ik rond de 1 bar, daar verder nog ideeen over?
Begin me nu toch zorgen te maken dat er een versnelling ontbreekt, het is 1 keer beneden 3 keer omhoog schakelen, thats it.
Mvg Caspar
Heb helaas wel meteen een vraag die hier thuis hoort denk ik, ik heb een barossa cheetah 250 cc gekocht ( 1300 gelopen, 2004, kenteken, 2cil. ) voor 1000 euro, maar hij schakelt maar 4x op, nu nam ik aan dat deze quad 5 versnelingen had, is er een versnelling kapot of komen ze ook in een 4 bak? ook loop de quad niet heel soepel, de bannenspannen ( wegbanden ) heb ik rond de 1 bar, daar verder nog ideeen over?
Begin me nu toch zorgen te maken dat er een versnelling ontbreekt, het is 1 keer beneden 3 keer omhoog schakelen, thats it.
Mvg Caspar
Re: Barossa 250 cheetah
stuur eens een pb'tje naar het forumlid Ardjuh. Hij weet je er vast meer over te vertellen
<3 Yamaha Raptor 350 <3
Heb ik gedaan, wachten op bericht! als iemand meer weet, ik hoor het graag, ook of ik dit kan repareren mocht er een versnelling kapot zijn oid.
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

hoe hard loopt hij nu
Heb er vandaag maar 80 mee gereden want het was ijskoud maar het klonk goed en kon nog wel wat harder meen ik.
ik denk dat dit ver het maximum is wat uit een barossa gaat, of ben ik mis?
<3 Yamaha Raptor 350 <3
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

orgineel 95 ongeveer met een kleine aanpassing lopen ze 120 
Hallo mijn barossa had 5 versnellingen en kwam uit 2003 en ging goed naar de 100/105 km per uur Wel had ik het achterste tandwiel verkleind En naar mijn weten bestaat er geen rebel blok met 4 versnelingen (blok is idem als een honda rebel blok)Je banden spanning zou ik op 0,7 bar zetten. Teminste als je de originele banden met velg nog hebt Dit lijkt te weinig maar rijd veel beter En kijk goed naar je voorwielen deze moeten iets naar buiten staan rijd hij gelijk een stuk minder zenuwachtig
Bedankt iedereen! Zal alle tips eens toepassen en misschien dat het allemaal dat wat fijner loopt, toch zit ik nog in over het feit dat ik maar 4 versnellingen heb, komt het voor dat een versnelling kapot gaat en je er gewoon voorbij schakelt alsof er niks aan de hand is? ik dacht dat heel de versnellings bak kapot zou zijn als er iets mis was.
ben je zeker dat je juist hebt geteld? want als bijvoorbeeld je 3e vitesse kapot zou zijn, zou je dat wel merken hoor. Als je dan naar derde schakelt doet hij niets meer.
<3 Yamaha Raptor 350 <3
Heel erg zeker! 1 omlaag, 3 omhoog, dat is het. zou de 5e dan kapot zijn? of zou de quad dan ''in de 5e'' schieten en niets meer doen?
ik denk dat je dan het beste de versnellingsbak eens open doet
<3 Yamaha Raptor 350 <3
klikt hij makkelijk ik de versneling
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
Ja hij schakelt wel makkelijk omhoog en omlaag.