Snel advies nodig!!!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Spartan117
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Snel advies nodig!!!

Bericht door Spartan117 »

Hallo,

Ik heb een Access Sp-50 met een AM6 blok en een Parmakit 110cc cilinder met ongeveer 200km er op (de cilinder).
Ik reed net naar school en aan het begin reed hij netjes, hij had geen probleem met optrekken of met op hoge toeren rijden, maar na een tijdje begon hij te stotteren en langzamer te rijden, het werd steeds erger en toen ik hem parkeerde in de viel hij uit. Aangezien ik haast had kon ik niet al te veel aandacht besteden aan het probleem, maar ik kon nog wel eventjes aan de cilinder voelen, die voor mijn gevoel heel erg warm was geworden, wat vreemd zou zijn aangezien de afstand die ik heb gereden maar 5km is. Het toevallige is dat ik een tijd geleden problemen had dat hij zwaar liep na dat ik Shell motorolie bij de benzine had gegooid ipv Castrol RS, hij wilde niet lopen en viel veel uit. Helaas was ik 3 weken ziek dus stond mijn quad stil, pas vorige vrijdag had ik er weer mee gereden, maar ik merkte niks vreemds.
Ik heb een vermoeden dat de laatste keer dat mijn quad bij de garage was ze misschien water bij het koelvloeistof hebben gegoten en dat nu is bevroren, waardoor het niet goed door het systeem kan gaan, zou dit een mogelijke oorzaak zijn of zou het met de olie of iets anders te maken hebben.
Ik zou graag een paar tips krijgen voor dat ik weer naar huis moet rijden.
Mijn excuses als er vreemde woorden in de tekst staan, maar mijn auto-correct staat aan.

Mvg Jan Willem
Laatst gewijzigd door Spartan117 op ma 03 dec, 2012 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Access Sp50 bromfietsquad met AM6 motorblok, Parmakit 110cc aluminium GT BigBore, Parmakit krukas, Yasuni HM cross uitlaat, Malossi intake + membraan, Suzuki RM carb., Twin Air filter ,Top Performance CDI box, Polini 5 platen koppeling, Stage6 boostbottle, custom achtertandwiel, MX voortandwiel, Iris MX ketting
Geschatte topsnelheid is 150KM/H.
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Re: Snel advies nodig!!!

Bericht door sjmallie94 »

Hallo als eerste zou ik je bericht in werkplaats zetten
Dat je er water bij gekiept bij dezen temperatuur lijkt me ook niet de juiste oplossing maar dat licht er aan hoeveel je er bij gedaan hebt
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Spartan117
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

sjmallie94 schreef:Hallo als eerste zou ik je bericht in werkplaats zetten
Dat je er water bij gekiept bij dezen temperatuur lijkt me ook niet de juiste oplossing maar dat licht er aan hoeveel je er bij gedaan hebt
Zo als ik had gezegd, volgens mij zouden ze het bij de garage wel gedaan kunnen hebben, zelf zou ik het niet doen.
Moet ik het hele bericht overtypen of kan ik het bericht verplaatsen?
Access Sp50 bromfietsquad met AM6 motorblok, Parmakit 110cc aluminium GT BigBore, Parmakit krukas, Yasuni HM cross uitlaat, Malossi intake + membraan, Suzuki RM carb., Twin Air filter ,Top Performance CDI box, Polini 5 platen koppeling, Stage6 boostbottle, custom achtertandwiel, MX voortandwiel, Iris MX ketting
Spartan117
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Het koelvloeistof lijkt gewoon te stromen, en ik heb nu een uurtje vrij, dus ik heb hem ook gestart en hij deed het nu al beter.
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

Word altijd door een mod gedaan. Rijwind of niet maakt veel uit en nu het buiten niet vriest en de motor nog warm is kan het zijn dat het ijs dooid.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Plaats reactie