ik maakte vandaag een klein ritje met mijn quad. Opeens bleef het gas hangen, toen ik wilde afslaan

. Er zat geen "weerstand" meer bij het duimgas, toen ik het duimgas indrukte om te kijken waar het aan lag. Het duimgas ging opeens een stuk lichter dan normaal, dus het leek erop of 1 van de uiteinden van de gaskabel vast zat, of juist los is gegaan van het duimgas of bij de carbarateur

. Ik zette toen het gas bleef hangen, en mijn quad overtoeren ging maken, snel mijn quad uit en even later voelde ik weer weerstand en startte ik de quad weer. Kort daarna bleef weer het gas hangen. Heb toen hetzelfde gedaan. Quad uit en de weerstand van het duimgas voelen. Toen ik weer die weerstand voelde reed ik snel naar huis. Het leek erop dat het alleen gebeurde bij vol gas geven.
Ik heb net even het afdekkapje van het duimgas opengedraaid en ik zag het metalen polletje met de gaskabel eraan kon een beetje vrij bewegen in het stuk metaal, die naar de draaias van het duimgas gaat. Ik heb dit net even goed vastgezet, maar ik weet nu niet of dit het probleem was.
weet iemand waar het aan kan liggen waardoor mijn gas bleef hangen, terwijl ik mijn duimgas vrij (en met minder weerstand) kon bewegen?

zou het door vocht of kou kunnen komen?, het is mij namelijk nog niet eerder gebeurd.