Hallo allemaal,
Ik ben aan het rondkijken voor mijn eerste quad
Mijn budget is niet zo hoog (2000 euro) maar zie dat een barossa/smc quad vrij betaalbaar is.
Zijn er mensen van 1.83 of langer die ervaring hebben met deze quad?
En weten jullie een goed alternatief voor die prijs?
Ik wil de quad zowel on- als off-road gaan gebruiken.
Groeten,
Timo
Barossa cheetah 250cc geschikt voor mijn 1m83?
Re: Barossa cheetah 250cc geschikt voor mijn 1m83?
Hier met mijn 1.95 ben ik begonnen met een Barossa, om te "leren", daarna een smc captain 300 gehad,die zijn wel wat groter dan de barossa cheetah, 250cc die ik had, maar beiden zijn ze niet heel groot. Nu heb ik een bombardier ds650, die is een stuk groter maar ook veel feller, niet echt een beginners model..Vandaar dat ik begon met een barossa, wel klein maar goed om te leren rijden.
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Re: Barossa cheetah 250cc geschikt voor mijn 1m83?
En..ik zou toch heel even doorsparen voor een wat grotere quad. Het hoeft toch geen nieuwe te zijn? Houd ook je onderhoudskosten in je achterhoofd! Bandjes en wat andere slijt onderdelen zijn snel een aantal 100 euries.
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Barossa cheetah 250cc geschikt voor mijn 1m83?
Onzin dat je moet leren rijden op kleine quad..stef schreef:Hier met mijn 1.95 ben ik begonnen met een Barossa, om te "leren", daarna een smc captain 300 gehad,die zijn wel wat groter dan de barossa cheetah, 250cc die ik had, maar beiden zijn ze niet heel groot. Nu heb ik een bombardier ds650, die is een stuk groter maar ook veel feller, niet echt een beginners model..Vandaar dat ik begon met een barossa, wel klein maar goed om te leren rijden.
Ben begonnen op raptor 700, nu e-atv 990 (dat is geen beginners quad!)
Zwaardere quad is zelfs beter om op te leren rijden, raptor 700 maakt niet uit wat je deed sloeg toch bijna
niet af... heb zelf nu ook een barossa maar dat rijd stuk moeilijker als m'n R700.
Maar terug te komen op je vraag, Ik ben 1,75 en rijd prima op barossa.... alleen heb je verschillende modellen met en
zonder voor kappen (sommige hebben spat borden op het wiel). Mijne heeft spatborden op het wiel waardoor je je knieen
kwijt kunt in de bocht. Als je spatborden hebt die aan de quad zelf vast zitten kom je klem te zitten met je knieen.
Weet niet waar je woont ongeveer? Je mag de mijne wel proberen, weet je gelijk hoe dat rijd. Is ook te koop voor weinig trouwens
No Can't Do!
Re: Barossa cheetah 250cc geschikt voor mijn 1m83?
Ik ben met 1,75m ook begonnen met een Barossa. Het is wel een korte quad maar dat zie je pas echt als je er een grotere naast zet. Voordeel van een Barossa is dat je exemplaren met weinig kilometers kunt kopen rond de 2000 euro, ze zijn zuinig en betrouwbaar en kosten dus weinig om te hebben en rijden. Verder is het ideaal om op een lichte quad ervaring op te doen en het gevoel te krijgen, bijvoorbeeld hoe je je gewicht moet verplaatsen in een kort hoekje of een lange doordraaier, wat er gebeurt als je drift in het zand en opeens grip krijgt, etc.
Beginnen met een Raptor 700 zou ik niet doen, ook al kan dat voor anderen misschien heel goed werken. Om te beginnen kost een redelijke 700 met kenteken in Nederland al snel 5000 euro en dat zijn doorgaans niet de exemplaren in topstaat. Verder weet je nog niet hoeveel je dit gaat doen en of het je uberhaubt wel bevalt, het risico is dat je behoorlijk moet afschrijven als je de quad weer wilt verkopen. Verder is een 700 een stuk minder vergevingsgezind als je eens overmoedig bent en de grenzen van een quad aan het ontdekken bent. Neem het voorbeeld van plotseling grip krijgen als je het niet verwacht, een 700 kan je gewoon van je quad af gooien. Met een Barossa zal gas bijgeven in een bocht op vochtig wegdek niet snel tot problemen leiden, met een 700 sta je opeens achterstevoren te kijken naar het verkeer wat op je af komt kijken.
Beginnen met een Raptor 700 zou ik niet doen, ook al kan dat voor anderen misschien heel goed werken. Om te beginnen kost een redelijke 700 met kenteken in Nederland al snel 5000 euro en dat zijn doorgaans niet de exemplaren in topstaat. Verder weet je nog niet hoeveel je dit gaat doen en of het je uberhaubt wel bevalt, het risico is dat je behoorlijk moet afschrijven als je de quad weer wilt verkopen. Verder is een 700 een stuk minder vergevingsgezind als je eens overmoedig bent en de grenzen van een quad aan het ontdekken bent. Neem het voorbeeld van plotseling grip krijgen als je het niet verwacht, een 700 kan je gewoon van je quad af gooien. Met een Barossa zal gas bijgeven in een bocht op vochtig wegdek niet snel tot problemen leiden, met een 700 sta je opeens achterstevoren te kijken naar het verkeer wat op je af komt kijken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700