Barossa 250 olie vervangen.
Barossa 250 olie vervangen.
Goede dag mede forum gebruikers,
ik ben van plan de olie te vervangen van mijn net aangeschafte Barossa 250, allicht moet ik de oude olie laten leeg lopen door onderop het blok de bout er uit te draaien, en de olie op te vangen tot dat er niets meer uit komt, maar moet ik erna de motor nog starten zodat achtergebleven olie ook het blok uitloopt?
En ik weet niet welke olie er nu in zit ( behalve dat het 10w 40 is ) maar maakt het uit met welke olie ik de quad ververs? Heb namelijk gehoord dat er olie op de koppelings platen blijft zitten en je full en half synthetisch niet mag mixen.
En dan nog een laaste vraag; het olie pijl meten, draai ik de pijlstok terug na deze te hebben schoon gemaakt? of leg ik hem alleen op de rand en lees ik het pijl dan af?
Wie heeft er tips voor de ontwetende lerende quadgebruiker.
Top forum verder!
ik ben van plan de olie te vervangen van mijn net aangeschafte Barossa 250, allicht moet ik de oude olie laten leeg lopen door onderop het blok de bout er uit te draaien, en de olie op te vangen tot dat er niets meer uit komt, maar moet ik erna de motor nog starten zodat achtergebleven olie ook het blok uitloopt?
En ik weet niet welke olie er nu in zit ( behalve dat het 10w 40 is ) maar maakt het uit met welke olie ik de quad ververs? Heb namelijk gehoord dat er olie op de koppelings platen blijft zitten en je full en half synthetisch niet mag mixen.
En dan nog een laaste vraag; het olie pijl meten, draai ik de pijlstok terug na deze te hebben schoon gemaakt? of leg ik hem alleen op de rand en lees ik het pijl dan af?
Wie heeft er tips voor de ontwetende lerende quadgebruiker.
Top forum verder!
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Re: Barossa 250 olie vervangen.
Hoi,
Je moet idd 10/40 gebruiken klopt.
Ik heb in mijn Barossa half synthetisch gegooid. Ligt eraan wat er nu inzit volgens mij.
Als je half en vol gaat mixen blijft je koppeling plakken. Ik heb navraag gedaan pas geleden toen ik mijn olie eruit liet lopen en ze adviseerde allemaal half er in te doen. Ik zou hem wel even van te voren een beetje lauwwarm laten worden zodat de olie wat dunner is alvorens de plug eraf te draaien.
Dat van het pijlen ik draai hem er helemaal in en dan zit de olie bij mijn tot aan de bovenste kruisjes op de pijlstok.
Succes
Je moet idd 10/40 gebruiken klopt.
Ik heb in mijn Barossa half synthetisch gegooid. Ligt eraan wat er nu inzit volgens mij.
Als je half en vol gaat mixen blijft je koppeling plakken. Ik heb navraag gedaan pas geleden toen ik mijn olie eruit liet lopen en ze adviseerde allemaal half er in te doen. Ik zou hem wel even van te voren een beetje lauwwarm laten worden zodat de olie wat dunner is alvorens de plug eraf te draaien.
Dat van het pijlen ik draai hem er helemaal in en dan zit de olie bij mijn tot aan de bovenste kruisjes op de pijlstok.
Succes
Bedankt Hollebolle!
ik meende namelijk dat ik moest pijlen door de pijlstok er alleen maar in te leggen, niet terug te draaien.
Is er een manier dat ik kan zien welke olie er nu in zit, voor het zelfde geld heeft de vorige eigenaar er full synthetisch ingedaan..
ik meende namelijk dat ik moest pijlen door de pijlstok er alleen maar in te leggen, niet terug te draaien.
Is er een manier dat ik kan zien welke olie er nu in zit, voor het zelfde geld heeft de vorige eigenaar er full synthetisch ingedaan..
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Volgens mij is dat niet te zien aan de olie.
Het best is navragen bij de oude eigenaar denk ik.
Het best is navragen bij de oude eigenaar denk ik.
-
hollebolle
- Easy Quadrider

Kijk ook even naar onderstaande topic.
Ik heb een tijdje geleden dezelfde vraag als jou getseld.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=41091" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een tijdje geleden dezelfde vraag als jou getseld.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=41091" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet je zeker dat je bij een barossa met oliepijpen de pijlstok er weer in moet draaien??
Dat vraag ik me ook af; olie pijlen is meestal zonder de pijlstok er terug in te draaien toch?
- Jason McCoy
- Quad GOD

Nee, pijlstok eruit. schoonmaken, terug erin schroeven en dan weer eruit om te checken.
Bij een auto duw je m er ook toch helemaal terug in.
Bij een auto duw je m er ook toch helemaal terug in.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
erikalbring
- Quad Master

bij mijn raptor moet ik m bovenop het schroefdraad laten liggen, staat in de service manual
yamaha raptor 350
: kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Bij een auto stop je de de peilstok helemaal terug ja, maar deze quad heeft een honda motorblok, en van elke moter die ik ken, leg je de peilstok op de schroefdraad... is er een serive manual van de barossa 250? heeft iemand deze voor mij? dan weet ik het zeker
- Jason McCoy
- Quad GOD

Ik heb gewerkt in een motor garage en daar deden we bij iedere motor de peilstok erin draaien 
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

bij raptor en ltz de pijlstok niet er in draaien staat in het manual 
- Jason McCoy
- Quad GOD

Maakt toch niks uit. Ding op max erin draaien gaat goed. T punt is dat i dan schuin zit. Als je m er in hangt dan gaat i recht naar beneden. Komt op t zelfde neer.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

3. Check:
• engine oil level
Oil level should be between the minimum
level mark a and the maximum level mark
b.
Low oil level → Add oil to the proper level.
NOTE:
_
• Wait a few minutes until the oil settles before
checking the oil level.
• Do not screw the dipstick 1 in when checking
the oil level.

• engine oil level
Oil level should be between the minimum
level mark a and the maximum level mark
b.
Low oil level → Add oil to the proper level.
NOTE:
_
• Wait a few minutes until the oil settles before
checking the oil level.
• Do not screw the dipstick 1 in when checking
the oil level.
- Jason McCoy
- Quad GOD

Stupid??? Ik weet niet hoor.....
T maakt niks uit.