Warrior 350 stilgevallen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Warrior 350 stilgevallen

Bericht door Jason McCoy »

Dat kan toch niet Kris? Dan wasie gewoon blijven lopen alleen draai de startmotor dan mee.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
YamahaGrizzly600
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door YamahaGrizzly600 »

Waarschijnlijk blijft je bendix (startmotorkoppeling) vast zitten, haal dat onderdeel eraf en kijk of er wat beschadigd is als hij goed werkt dan kan hij gewoon weer gemonteerd worden als hij dat niet doet vervangen.
Kijk ook of je krukas/zuiger goed beweegt, door met een ratel de krukas rond te draaien. Als dat gewoon goed gaat, dan is het van binnen goed en kan je ermee doorrijden als hij blijft hangen zou ik voor de zekerheid hem open halen en kijken wat het is.

M.v.g. Gerben
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik heb mijn startkoppeling van mijn warrior ook kapot gehad een gerammel en stationair bleef hem amper draaien

toen ik hem paar dagen later wou starten was het precies of batterij te zwak was deed moeite maar ging niet aan, als ik hem dan in versnelling zette en hem in gang duwde starte hem met gerammel. terug proberen te starten ging hem, nog eens geprobeerd weer niks tot ik hem hem voorbij dat punt duwde ging de startmoter terug dus startkoppeling kapot aan materiaal een 300 euro

een kleine moeite om starter te verwijderen en startkoppeling te controleren is deze goed, dan kun je moter eens met ratel rond draaien voor te voelen of daar iets mis zit. haal bougie eruit zodat je geen compressie weerstand hebt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mahir »

bedankt voor jullie antwoorden heren!
yamahakoppel schreef:toen ik hem paar dagen later wou starten was het precies of batterij te zwak was deed moeite maar ging niet aan, als ik hem dan in versnelling zette en hem in gang duwde starte hem met gerammel. terug proberen te starten ging hem, nog eens geprobeerd weer niks tot ik hem hem voorbij dat punt duwde ging de startmoter terug dus startkoppeling kapot aan materiaal een 300 euro
identiek dezelfde als bij mij!
een kleine moeite om starter te verwijderen en startkoppeling te controleren is deze goed, dan kun je moter eens met ratel rond draaien voor te voelen of daar iets mis zit. haal bougie eruit zodat je geen compressie weerstand hebt
morgen zal ik dit eens proberen, hopelijk is het enkel dit, en een startmotor/koppeling valt te reviseren?
of moet het echt nieuw zijn?

zal ook met een ratel de krukas laten draaien
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Ja dat klopt. Wist niet dat als de startkoppeling stuk was de quad dan moeilijk liep. Ik heb dat eens gehad en dan draaide de startmotor gewoon mee. Qua rijden geen verschil.

Ik denk dat er wel meer aan de hand is eigenlijk.

Wat je zegt Grizzly kan niet. Als hij hem met de hand kan draaien dan zeg je dat i gewoon door kan rijden. Hoe kun je rijden met iets wat t niet doet?

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mahir »

@Jason
de probleem die yamahakoppel net zei is eigenlijk identiek als bij mij
ik hoop dat het de startkoppeling is , en toch geen vastloper.
wat denk jij dat het zou kunnen zijn?

die startkoppeling, hangt-aan/zit de starter? of zit het in de blok zelf?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

De mijne was open gebarsten moest dus nieuw zal mijn factuur eens zoeken om te zien wat er juist vervangen is geweest
Heb het laten doen omdat je een vliegwiel trekker nodig hebt en wist niet wat dat koste is eigenlijk niet zo duur :)
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Een vliegwiel trekker? Wat doe je daarmee dan? Je kunt m er zo afhalen toch? Of bedoel je om je vliegwiel eraf te halen omdat i daar deels achter zit?

De startkoppeling is van buitenaf bereikbaar dacht ik. Ben daar alleen niet helemaal zeker van. Je kunt m wel proberen zonder je vliegwiel eraf te halen.

Wat ik denk is dat je startkoppeling niet stuk gaat van door een plas heen rijden. Doorgaans merk je al dat i slecht word als je de quad start. Ik denk dat je veer van je distributieketting of de spanner daarvan stuk is. Hierdoor gaat je ketting klapperen. Springt over de tanden heen en je kleppen veranderen van tijd. Doordat er nu een klep open staat kan je zuiger niet verder.

Ofwel, klep krom. Deuk in je zuiger.

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Ik kwam gewoon een draai om, schakelde een versnelling terug en opeens een gerammel en trillingen.
Heb er toen nog paar weken mee gereden is zelfs in garage geweest voor nieuwe lagers op krukas, omdat ze dachten dat dat de oorzaak was starten nog normaal dus
2 ritten later was startkoppeling volledig kapot terug binnen heb toen enkel het materiaal moeten betalen staat ook in mijn topic van mijn zwarte warrior
In garage zeiden ze dat ik vliegwiel trekker nodig had voor startkoppeling te vervangen heb het zelf nooit bekeken
Testen kun je zonder trekker ja
Groetjes Kris
mahir
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mahir »

oke, vandaag heb ik een en het ander geprobeerd,
eerst heb ik de starter afgehaald, massa tegengezet en draait perfect
ook met mijn vinger in het gat gegaan en die tandwiel draait in 1 kant zonder problemen en andere kant blokkeert die

dan heb ik de linker kap afgehaald en met een ratel de motor laten draaien
draait echt probleemloos tot op een bepaalde moment die blokkeert, dan ff andere kant , dan kan ik weer paar toeren vooruit draaien, tot die weer blokkeert.
soms draai ik de vliegwiel 5x rond soms 10x tot die blokkeert.
wat ik wel heb gemerkt die blokkeert altijd als de kleppen opt hoogste punt staan (minimale speling)

heb ook de veer van de kettingspanner afgehaald en die ziet er niet beschadigd uit

denk dat er toch iets vanbinnen is afgebroken en dat dat deeltje dan tussen de distributieketting komt en door terug te draaien terug loskomt

denk echt dat het blok uit elkaar moet en zien wat er mis is maar ik betwijfel dat die is vastgelopen want de zuiger gaat nog omhoog en omlaag
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

dan moet je even uw kleppen controleren kunt eerst even de 2 deksels verwijderen zien of er geen veer gebroken is of klepsteel krom
als daar niks mis mee is kleppen deksel verwijderen zodat je kleppen langs onder kunt controleren en kunt dan ook piston en cilinder controleren als daar allemaal niks mis mee is dan pas moet je blok open voor lagers en tandwielen te controleren
Groetjes Kris
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Zoals Kris zegt idd. Maar wel goed kijken voor je m weer probeert te starten. Niet het risico nemen dat er rommel in je blok zit waardoor je meer vernield
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie