Quad waarmee ik veel kan trekken...
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: Quad waarmee ik veel kan trekken...
Ja klopt, heb t van de zomer nog gehad. Kreeg bekeuring van 120 eurotjes....
Maar ff bezwaar gemaakt en klaar.
Nah eigenlijk maak ik nooit bezwaar. In nederland hebben we namelijk een fantastisch bedrijf wat bijna niemand kent.
Boeteservice heet dat. Je stuurt je bekeuring gewoon naar hun toe. Ze rekenen dan een 10 euro en zorgen er voor dat jij nooit hoeft te betalen.
Ik doe dat altijd en betaal nooit de bekeuring. Laatst nog gehad. 96 in trajectcontrole waar je 80 mag. Ding opgestuurd, kreeg ik na 3 maanden bericht dat t nog steeds liep, 2 maand later bericht dat ik niet hoef te betalen. Ja een tientje ofzo aan hun. Hoe ze t doe? Geen idee maar t werkt perfect.
Maar terug bij de spiegels, die zijn niet verplicht. Evenals richtingaanwijzers.
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Maar ff bezwaar gemaakt en klaar.
Nah eigenlijk maak ik nooit bezwaar. In nederland hebben we namelijk een fantastisch bedrijf wat bijna niemand kent.
Boeteservice heet dat. Je stuurt je bekeuring gewoon naar hun toe. Ze rekenen dan een 10 euro en zorgen er voor dat jij nooit hoeft te betalen.
Ik doe dat altijd en betaal nooit de bekeuring. Laatst nog gehad. 96 in trajectcontrole waar je 80 mag. Ding opgestuurd, kreeg ik na 3 maanden bericht dat t nog steeds liep, 2 maand later bericht dat ik niet hoef te betalen. Ja een tientje ofzo aan hun. Hoe ze t doe? Geen idee maar t werkt perfect.
Maar terug bij de spiegels, die zijn niet verplicht. Evenals richtingaanwijzers.
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Master
alleen als de boete lager is als 10 euro (die zijn er bijna niet) maar wat doe je dan?
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
als je hem laat keuren voor een kenteken moet er volgens mij toch een spiegel op zitten :?plus knippers
ik dacht ook altijd dat je er verplicht spiegels op moet hebben. Op scooters/brommers zijn ze toch ook verplicht? waarom op een (driewielig motorrijtuig) quad van onder de 400kg dan niet
- Jason McCoy
- Quad GOD
Als de bekeuring lager is dan 10 euro??? Die bekeuringen bestaan zowiezo niet. Zou dan meer kosten voor de overheid dan dat ze er uit halen.
Ja feit idd. Als hij wordt gekeurd bij de rdw dan moet hij alles hebben. Maar sla je de wetboeken er op na dan kun je er geen bekeuring voor krijgen.
Zie het wetboek artikel 5.5.45 lid 1
Artikel 5.5.45 Eisen Wijze van Keuren
1. Driewielige motorrijtuigen moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel. Deze eis geldt niet voor voertuigen: Leden 1 tot en met 3: visuele controle.
a. waarvan de ledige massa niet meer bedraagt dan 400 kg;
b. waarbij de bestuurder een zodanige plaats inneemt dat hij van zijn zitplaats het achter hem gelegen weggedeelte kan overzien, en
c. die in gebruik zijn genomen vóór 27 november 1975.
2. Driewielige motorrijtuigen met een gesloten carrosserie moeten zijn voorzien van een binnenspiegel. Deze eis geldt niet voor voertuigen die in gebruik zijn genomen voor 17 juni 2003 en voldoen aan de in het eerste lid, onderdelen a en b, vermelde voorwaarden.
3. Driewielige motorrijtuigen moeten zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de verplichte binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien. Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
4. De spiegels moeten deugdelijk zijn bevestigd. Lid 4 en 5: visuele controle.
5. Het spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn
Ja feit idd. Als hij wordt gekeurd bij de rdw dan moet hij alles hebben. Maar sla je de wetboeken er op na dan kun je er geen bekeuring voor krijgen.
Zie het wetboek artikel 5.5.45 lid 1
Artikel 5.5.45 Eisen Wijze van Keuren
1. Driewielige motorrijtuigen moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel. Deze eis geldt niet voor voertuigen: Leden 1 tot en met 3: visuele controle.
b. waarbij de bestuurder een zodanige plaats inneemt dat hij van zijn zitplaats het achter hem gelegen weggedeelte kan overzien, en
c. die in gebruik zijn genomen vóór 27 november 1975.
2. Driewielige motorrijtuigen met een gesloten carrosserie moeten zijn voorzien van een binnenspiegel. Deze eis geldt niet voor voertuigen die in gebruik zijn genomen voor 17 juni 2003 en voldoen aan de in het eerste lid, onderdelen a en b, vermelde voorwaarden.
3. Driewielige motorrijtuigen moeten zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de verplichte binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien. Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
4. De spiegels moeten deugdelijk zijn bevestigd. Lid 4 en 5: visuele controle.
5. Het spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Als ik dit zo lees, moet je dus minstens één spiegel hebben, hij is lichter dan 400kg je kan als je recht zit niet achter je kijken ( of je moet achtersevoren op de quad zitten, maar dan zie je weer niets voor je )
En je hebt geen binnenspiegel.... Kortom je moet altijd die linker spiegel hebben.
En je hebt geen binnenspiegel.... Kortom je moet altijd die linker spiegel hebben.
- Jason McCoy
- Quad GOD
1. Driewielige motorrijtuigen moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel. Deze eis geldt niet voor voertuigen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Ik had inderdaad niet goed gelezen, je hebt inderdaad gelijk wat de spiegels betreft.
- yamahakoppel
- Quad GOD
Als je ziet wat ze hier allemaal trekken en op welk terrein dan is zo een ATV best sterk
https://www.youtube.com/watch?v=aJ1VbXA ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=aJ1VbXA ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !