Banshee vraag

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Re: Banshee vraag

Bericht door Boncari »

Ik vond de Banshee ook altijd maar een lelijk ding. Na een tijdje begon ik m mooier te vinden en toen ik erop gereden had was ik helemaal verkocht.
De trekkracht is op zich redelijk normaal, maar als die in de powerband komt dan gaat die er zo hard vandoor dat is echt geweldig. Verder heb je totaal geen comfort ed, maar wat maakt dat uit?

Je koopt zo'n quad niet als huis tuin en keuken quad, maar omdat je er liefhebber van bent. Waarom kopen mensen een oude Ford Mustang terwijl ze voor hetzelfde geld een nieuwere en modernere hebben die veel beter rijd??

Daarom vind ik het totaal onzin om te zeggen dat de quad het geld echt niet waard zijn. Het is gewoon een hele simpele vraag en aanbod situatie. Er zijn weinig Banshee's op kenteken, dus de prijs is hoog en mensen willen het ervoor betalen dus is de prijs niet té hoog.

Als je het geld en de ruimte hebt dan zou ik zeker een Banshee kopen, er weinig op rijden en deze netjes onderhouden. Over 20 jaar is die goud waard.

Hetzelfde als voor de Banshee geld eigenlijk ook voor de Suzuki quadzilla, hier heb ik alleen helaas nog nooit op gereden...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
jaydezot
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door jaydezot »

suzuki quadzilla niet zo bekend he maar is geen normale quad :p
hebben ze deze niet uit productie genomen wegens te gevaarlijk?
denk niet dat je er veel vind in belgie zijn zeer zeldzaam.
maar schijnt gestoord te zijn :p
grtz
Brammes
Quadrider
Quadrider

Bericht door Brammes »

ja volgens mij was er wel iets met het gevaar van die quadzilla's. Je ziet ze trouwens ook bijna nooit te koop staan.
vind het trouwens ook een veul lelijkere quad dan een banshee :)
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

hoezo gevaarlijk je hebt toch nooit te veel power :evil: je weet het bij tweetakt eerst heb je niks en dan komt alles in een keer :yummie: :yummie:
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

500cc 2-takt dat is toch prachtig :)
Er zijn ook 500cc 2-takt crossmotoren, dus waarom niet op een quad ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Klopt idd. Maar quadzille heeft zn zwaartepunt wat verder naar achter liggen waardoor hij eigenlijk alleenmaar wheelies aan het trekken is.
Ik heb een 500cc 2 takt crosmotor gehad maar dat loopt wel echt als een rakket hoor.
Is idd ff niks en dan ineens t volle vermogen, is kwestie van jezelf goed vasthouden vind ik dan.

Maar dan vind ik een banshee wel weer een stuk mooier en kwalitatief beter als een quadzilla. Uiteindelijk is het verhaal banshee ook niet voor niks jarenlang een succesverhaal geweest.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Ik blijf er bij dat de Banshee de lelijkste quad is die ooit gemaakt is. En ik wil er één. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
FloR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door FloR »

is de motor van de banshee niet gebaseerd op een tweetakt motor uit de jaren 60?
dacht ook een 500cc, maar o zo gevaarlijk
"Ne quad is voor janetten!"
jumper2110
Quadracer
Quadracer

Bericht door jumper2110 »

Jij had er 1 :p maar niet op kenteken zeker..

Ik vind ze zoals gezegd ook vrij lelijk, maar zoals die zwart/rode die van Jenzie was.. Jongens die was wél vet!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Jazzy schreef:Ik blijf er bij dat de Banshee de lelijkste quad is die ooit gemaakt is. En ik wil er één. :)
ben ik het zeker niet mee eens, maar gelukkig verschillen smaken bij veel mensen anders hadden we allemaal hetzelfde :)
Ik vind de Shee nog steeds 1 van de dikste quads ever made!
heeft hier en daar een tweek nodig maar dan heb je ook een retestrak machine.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

met een 500cc 2t en dan een 1 cilinder, waar moet je heen met de power die die dingen hebben? ik heb van verscheidenen gehoord die ervaring hebben met her Honda cr500 blok, in een crf frame, je kunt ze bijna niet vol opentrekken want dan blijf je stil staan, niet doordat de wielen niet rondgaan, maar omdat ze te snel rondgaan, ik denk dat die quadzilla hetzelfde probleem heeft, en met kenteken ga je ze zowieso niet vinden, zo zijn ze nooit geleverd. ik ben het met iedereen eens dat een 500cc 2t super is qua power, alleen ben ik er ook van overtuigd dat je met die power niet fatsoenlijk op een crossbaan kunt rijden. ook als ze stilvallen en je trapt ze weer aan schijnt het dat je een behoorlijke klap in je kickstarter o.i.d. krijgt, ben er niet zeker van maar dat is mij verteld.
FloR schreef:is de motor van de banshee niet gebaseerd op een tweetakt motor uit de jaren 60?

je bedoelt de RD wegmotoren? banshee blok is vrijwel identiek, een paar kleine verschillen, alleen hebben de meeste RD blokken veel meer power als de banshee blokken
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Brammes
Quadrider
Quadrider

Bericht door Brammes »

erikalbring schreef:je bedoelt de RD wegmotoren? banshee blok is vrijwel identiek, een paar kleine verschillen, alleen hebben de meeste RD blokken veel meer power als de banshee blokken
is dat zo´n blok?
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

ja die blokken zijn het
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Brammes
Quadrider
Quadrider

Bericht door Brammes »

zit behoorlijk wat kracht in ja :D
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

erikalbring schreef:met een 500cc 2t en dan een 1 cilinder, waar moet je heen met de power die die dingen hebben? ik heb van verscheidenen gehoord die ervaring hebben met her Honda cr500 blok, in een crf frame, je kunt ze bijna niet vol opentrekken want dan blijf je stil staan, niet doordat de wielen niet rondgaan, maar omdat ze te snel rondgaan, ik denk dat die quadzilla hetzelfde probleem heeft, en met kenteken ga je ze zowieso niet vinden, zo zijn ze nooit geleverd. ik ben het met iedereen eens dat een 500cc 2t super is qua power, alleen ben ik er ook van overtuigd dat je met die power niet fatsoenlijk op een crossbaan kunt rijden. ook als ze stilvallen en je trapt ze weer aan schijnt het dat je een behoorlijke klap in je kickstarter o.i.d. krijgt, ben er niet zeker van maar dat is mij verteld.
FloR schreef:is de motor van de banshee niet gebaseerd op een tweetakt motor uit de jaren 60?

je bedoelt de RD wegmotoren? banshee blok is vrijwel identiek, een paar kleine verschillen, alleen hebben de meeste RD blokken veel meer power als de banshee blokken
Een 500 2 takt daarvan kun je de power op een crossbaan echt wel kwijt hoor. Je moet gas geven met zo ding.
Aantrappen gaat prima maar daar moet je je lichaamsgewicht voor gebruiken. Ik weeg 100 kg en ik stamp m zo aan. Mn ex daarintegen kon gewoon op de kickstarter gaan staan springen maar t ding bleef gewoon lekker eigenwijs bovenin staan. Maar ja dat is dan ook 52 kg. En daar zit t verschil ook qua rijden in.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie