waar komt deze olie weg? vraag over dynatec CDI

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
erikalbring
Quad Master
Quad Master

waar komt deze olie weg? vraag over dynatec CDI

Bericht door erikalbring »

ik heb vandaag mijn raptor even een tijdje laten draaien zodat ie goed blijft starten, nu viel mij bij het kijne naar het blok dat er een vettig goedje bovenop m'n blok ligt, achter het dekseltje zit als ik het goed heb de uitlaatklep, en toen ik de qud wou starten moest ik bijna 2 minuten doorstarten (ja choke staat er wel op), en de startmotor draait met gemak rond. nu moet ik er wel bijzeggen dat de quad al een tijdje stil staat (ik heb een poosje geen tijd gehad en met het vermoeden dat mijn blok open moest door olie verbruik heb ik de quad een tijdje laten staan) de benzinekraan heeft al die tijd open gestaan, quad was niet afgetankt, tank zit nog halfvol. als iemand nog meer info nodig heeft, ik geef het zsm

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door erikalbring op za 26 jan, 2013 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
cor
Quadrunner
Quadrunner

Re: waar komt deze olie weg?+slecht starten raptor 350

Bericht door cor »

klepdekselpakking??
erikalbring
Quad Master
Quad Master

met die olie was ik inmiddels al achter, alleen het extreem slechte starten, lijkt mij niet normaal. eerder sloeg de quad direct aan
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

Kan zijn met lang stil gestaan vlotternaald vast en vlotterkamer droog

Had paar weken geleden ook mijne zwarte na 4 maand gestart schoot aan en direct terug stil zo een paar keer tot ik vol gas hield tijdens starten toen kwam hem pruttelende in gang
Paar jaar geleden heeft hij eens 12 maand stil gestaan vlotternaald met de hand moeten los maken kreeg geen benzine
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
erikalbring
Quad Master
Quad Master

bij die van mij draait de startmotor gewoon rond, choke erop+gas bij, en nog ben ik een minuut tot 2 minuten aan het starten, en ik had m een weer of 3/4 nog even laten draaien, toen startte die ook zo slecht, eerder startte die direct, ook als ie langer had stil gestaan. en als ie eenmaal loopt moet ik de choke er ook vrij lang op laten staan, anders valt ie uit, eerder was het starten en na een minuut kon ik voorzichtig de choke eraf halen, nu moet ik bijna 3 tot 5 minuten wachten voordat ik de choke eraf kan halen, ook viel ie eerder nooit uit als ik geen gas gaf als de choke erop stond, dat doet ie nu dus wel
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door HondaTRX450r »

kweet niet of je quad warm binnen staat, maar Quads starten moeilijker met dit koude weer :wink:
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Arx-17
Quadrider
Quadrider

Bericht door Arx-17 »

anders ff compressie meten, kan je al veel uit halen :). Hoop zelf voor je dat het voor de kou komt.
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
bizon450
Quad Master
Quad Master

Bericht door bizon450 »

HondaTRX450r schreef:kweet niet of je quad warm binnen staat, maar Quads starten moeilijker met dit koude weer :wink:
toch ni allemaal, men trx wel maar banshee nooit :) stont tot vandaag een maand stil, van de 1ste kick starte die :crosser:
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
erikalbring
Quad Master
Quad Master

quad staat in een geïsoleerde aardappelloods. word niet kouder als 5 graden ookal vriest het -10 buiten :D vandaag even aan het sleutelen geweest om de knipperlichten er af te halen, de helft van de lampen doet het niet (relais/schakelaar) wat zeggen jullie, mooi eraf laten of er wel op laten staan, het scheelt me een schakelaar op het stuur+een hele boel electronica. ik cross vooral, en zit maar kleine stukjes op de weg.

vandaag startte de quad wel direct, en bleef ook goed lopen, alleen is er nu een kabeltje van de killswitch gemolten waardoor ie nog niet wil starten :x
Brammes
Quadrider
Quadrider

Bericht door Brammes »

die knipperlichten zou ik eraf halen. die gebruik je toch niet en zo kan je tenminste nog een beetje goed houden :)
janssuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door janssuh »

Hm mijne heeft dat ook altijd en die is nieuw?
Ik moet ook altijd zeker wel een 2 minuten doorstarten en opnieuw starten voor hij helemaal lekker aan is en pruttelt...

Moe tik wel ook erbij zeggen dat die van mij in de garage staat en dat ik hem om de 2 a 3 weken gebruik ongeveer nu..
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

als uw kill switch weg smelt wil zeggen dat er ergens kortsluiting of slecht contact is of was
kan ook de reden zijn van slecht starten beter alles eens goed nakijken en onderhanden nemen vroeg of laat gaat hij helemaal niet meer :roll:
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
erikalbring
Quad Master
Quad Master

kabel van de killswitsh naar de bobine is gesmolten, killswitsh verwijderd, krijg ik geen vonk meer misschien ligt dat ook aan de bougie (dat hoop ik) en anders is misschien de bobine ook doorgebrand? of zou het nog ergens anders kunnen zitten?
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Re: waar komt deze olie weg? vraag over dynatec CDI

quad staat bij de dealer, werd vadaag opgebeld dat bij het verwijderen van de knipperlichten en het weer bevestigen van de massa van de killswitsh door mijzelf de CDI is doorgebrand, nu kostten de originele yamaha CDI boxen 400 euro, alleen op de site van quadfun staat er 1 van dynatek ( http://www.quadwinkel.be/shop/nl/cdi-ya ... 04-09.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) zeggen jullie, beter terugbellen en zeggen dat ze die moeten bestellen of gewoon de originele erop zetten. t liefste hoor ik voors/tegens over de dynatec t.o.v. de originele yamaha
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Re: waar komt deze olie weg? vraag over dynatec CDI

ik zou een dynatec nemen of een andere aftermarket :) je kunt ze krijgen waarbij de max toeren begrenzer met 1000 toeren verhoogt word geeft extra pk
nu hij toch kapot is zou ik voor extra vermogen gaan en zeker als het dan nog eens minder kost :wink:
Groetjes Kris
Plaats reactie