Yamaha YFM 50
Yamaha YFM 50
Ik heb vorige week een Yamaha YFM 50 gekocht.
Hun hadden deze van iemand overgenomen die hem lang niet hadden gebruikt, dus hebben ze de carburateur en benzinetank schoongemaakt.
Na thuis even wat testen blijkt dat die helemaal niet lekker loopt, ik heb de carburateur/sproeiers en alles losgehaald en 2 maal in de ultrasoonreiniger gegooid in 40 graden. Het maakt allemaal geen verschil! Wat me wel opviel is dat de gasnaald aan het eind erg dun is (weet niet hoe dik die moet zijn) Compressie al gemeten: 10 bar! en het filter ook al schoon!
Hij start en loopt stationair gewoon goed, maar als je in een keer direct gas geef lijkt het alsof die stik, en bij halfgas begint die te pruttelen!
Toen ik thuis ook ging testen en ik reed volgas viel die na 1 ronde ook uit (alsof die geen benzine krijgt)
Hun hadden deze van iemand overgenomen die hem lang niet hadden gebruikt, dus hebben ze de carburateur en benzinetank schoongemaakt.
Na thuis even wat testen blijkt dat die helemaal niet lekker loopt, ik heb de carburateur/sproeiers en alles losgehaald en 2 maal in de ultrasoonreiniger gegooid in 40 graden. Het maakt allemaal geen verschil! Wat me wel opviel is dat de gasnaald aan het eind erg dun is (weet niet hoe dik die moet zijn) Compressie al gemeten: 10 bar! en het filter ook al schoon!
Hij start en loopt stationair gewoon goed, maar als je in een keer direct gas geef lijkt het alsof die stik, en bij halfgas begint die te pruttelen!
Toen ik thuis ook ging testen en ik reed volgas viel die na 1 ronde ook uit (alsof die geen benzine krijgt)
Laatst gewijzigd door ___EvW___ op do 21 feb, 2013 14:24, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Toeschouwer
Re: Stotteren Yamaha YFM 50
ik zou gewoon terug gaan naar de winkel normaal heb je garantie ook al is die 2dehands
maar aangezien dat je er zelf aan bezig geweest benk kan dit wel eens voor eigen kosten uitdraaien
maar aangezien dat je er zelf aan bezig geweest benk kan dit wel eens voor eigen kosten uitdraaien
- yamahakoppel
- Quad GOD
kan ook verzuipen he als hij te veel benzine krijgt valt hem ook stil
kijk verluchting benzinebak na draai desnoods stop even open om te testen
neem luchtfilter even af zodat hij meer lucht krijgt is dit slechter dan heeft hij te weinig benzine
kijk verluchting benzinebak na draai desnoods stop even open om te testen
neem luchtfilter even af zodat hij meer lucht krijgt is dit slechter dan heeft hij te weinig benzine
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Je bedoel het vlotterbakje neem ik aan toch?
- yamahakoppel
- Quad GOD
neen verluchting benzine tank je zuigt benzine uit je tank maar als er geen lucht in komt krijg je er na 1 ronde rijden ook geen benzine meer uit
daarom stop van de tank af zodat er zeker lucht in kan
daarom stop van de tank af zodat er zeker lucht in kan
Groetjes Kris
Dat is het niet dat heb ik vanavond ook nog geprobeerd!
- Jason McCoy
- Quad GOD
vd Ham...... Hoe vaak moet ik t nog zeggen......
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Of de carburateur is gewoon inwendig kapot/verstopt.
dan helpt zelf het reinigen niet, heb ik ook een keer gehad.
dan is het een kwestie van nieuwe carburateur...
dan helpt zelf het reinigen niet, heb ik ook een keer gehad.
dan is het een kwestie van nieuwe carburateur...
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Had die van jou dezelfde dingen? zoals stotteren bij half gas, en stikken bij meteen volgas?
Was het een oude quad die van jou toen?
Was het een oude quad die van jou toen?
Vind de gasnaald toch wel erg versleten, waardoor die denk ik teveel benzine krijgt.
Dat clipje op de gasnaald stond nu in het midden. Toen ik dat clipje omhoog deed (naald werd dus langer) begon die een beetje op andere momenten te stotteren, toen ik dat clipje naar beneden deed begon die al helemaal te stotteren, en wou die bijna niks meer!
Ik ga dus morgen even een nieuwe naald bestellen!
Dat clipje op de gasnaald stond nu in het midden. Toen ik dat clipje omhoog deed (naald werd dus langer) begon die een beetje op andere momenten te stotteren, toen ik dat clipje naar beneden deed begon die al helemaal te stotteren, en wou die bijna niks meer!
Ik ga dus morgen even een nieuwe naald bestellen!
Waarom denkt ge dat het de gasnaald is? Het is normaal dat die beneden dunner is...
Het lijkt mij dat hij gewoon iets te rijk is afgesteld
Het lijkt mij dat hij gewoon iets te rijk is afgesteld
ja dat snap ik maar hij is echt een heel stuk heel dun
Als ik fotos zag van een nieuwe naald, lijkt die me versleten
Als ik fotos zag van een nieuwe naald, lijkt die me versleten
Ik ga eerst morgen even een carburateur van een andere YFM 50 erop zetten, kijken wat die doet.