polaris vs raptor vs z400
we hebben het over draggrace, op het parcour komt de koppel boven, en die heeft de raptor veel meer dan een 400'tje, dat geef ik meer dan toe zelfs
het gaat over een sprint tussen de 400 en de 660, optrekken en top.
het gaat over een sprint tussen de 400 en de 660, optrekken en top.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
raptor is verleden tijd sinds de 400's en de 450's er zijn... iedereeen zegt het, vraag maar rond. waarom meer betalen als je voor minder hetzelfde ook hebt
ik zou nog een raptor willen voor z'n uiterlijk, super mooie quad, de mooiste die er zijn Ik zeg niet dat de 400's DE quads zijn, alles behalve zelfs Ik wil gewoon aantonen dat het verschil tussen de nieuwe 400 quadjes en de raptors minim is geworden... dat is een feit dat we niet kunnen ontkennen. Het jammere is dat de raptor een redelijk "oud" blok heeft, als je dat dan vergelijkt met zo'n blok van de drz's, dan kun je zien, bij het minste dat je verandert heb je eigenlijk al een "enorme" winst aan pk's en koppel. Zo'n 400 blokje is een powerplant! kan nog altijd niet op tegen een yfz uiteraard maar jullie snappen wat ik bedoel.
Toen teun z'n 400ex nog had (met andere uitlaat), hebben we geraced (ik met standaard Z) en ik liet m stuk achter. daar zie je al het verschil dat er zit tussen de bepaalde type's van blokken die ze erin knallen.
Voordeel van zo'n 400 is dat ze redelijk licht zijn, een goede allround quad is, etc en "goedkoop" zijn voor wat je krijgt. Raptor heeft ook z'n voordelen, daar niet van, maar hij is al onmiddelijk een pak zwaarder, vraag maar aan diegene die er competitie mee hebben gereden, zijn nu allemaal overgeschakeld naar de yfz/trx/vls... raptor op de baan OK, maar op het crossparcour is het al een serieuse stap terug voor zo'n raptor. M'n broer heeft er 2jaar een gehad, (de eerste modellen), kan er super mee rijden, toen ik m'n Z had gekocht reed ie daar op en hij was onmiddelijk verliefd, niet door de power die hij had, maar door de handling, hij is licht en je kan er gewoon alles mee doen, een raptor zul je niet zo kunnen behandelen (op het parcour) als een Z/KFX. gaat gewoon niet. Je moet gewoon al zo een zware inspanning leveren om die raptor op het parcour te houden, en dan moet je nog eens in gaan halen etc... het gaat maar het vreet enorm aan je fysiek! ik heb totaal niks tegen de raptor, maar het is zoals het is, en sinds de komst van de 450's en daar de 400 quadjes nog eens bij is de verkoop van de raptor stukken gedaald! dat is gewoon een feit dat vast staat.
nogmaals, ik zeg totaal niet dat mijn 400 of de z400/kfx400 in het algemeen DE race-quads zijn, maar dit is gewoon mijn mening. raptor is super! echt waar, zeker z'n uiterlijk!
just my 2cents!
ik zou nog een raptor willen voor z'n uiterlijk, super mooie quad, de mooiste die er zijn Ik zeg niet dat de 400's DE quads zijn, alles behalve zelfs Ik wil gewoon aantonen dat het verschil tussen de nieuwe 400 quadjes en de raptors minim is geworden... dat is een feit dat we niet kunnen ontkennen. Het jammere is dat de raptor een redelijk "oud" blok heeft, als je dat dan vergelijkt met zo'n blok van de drz's, dan kun je zien, bij het minste dat je verandert heb je eigenlijk al een "enorme" winst aan pk's en koppel. Zo'n 400 blokje is een powerplant! kan nog altijd niet op tegen een yfz uiteraard maar jullie snappen wat ik bedoel.
Toen teun z'n 400ex nog had (met andere uitlaat), hebben we geraced (ik met standaard Z) en ik liet m stuk achter. daar zie je al het verschil dat er zit tussen de bepaalde type's van blokken die ze erin knallen.
Voordeel van zo'n 400 is dat ze redelijk licht zijn, een goede allround quad is, etc en "goedkoop" zijn voor wat je krijgt. Raptor heeft ook z'n voordelen, daar niet van, maar hij is al onmiddelijk een pak zwaarder, vraag maar aan diegene die er competitie mee hebben gereden, zijn nu allemaal overgeschakeld naar de yfz/trx/vls... raptor op de baan OK, maar op het crossparcour is het al een serieuse stap terug voor zo'n raptor. M'n broer heeft er 2jaar een gehad, (de eerste modellen), kan er super mee rijden, toen ik m'n Z had gekocht reed ie daar op en hij was onmiddelijk verliefd, niet door de power die hij had, maar door de handling, hij is licht en je kan er gewoon alles mee doen, een raptor zul je niet zo kunnen behandelen (op het parcour) als een Z/KFX. gaat gewoon niet. Je moet gewoon al zo een zware inspanning leveren om die raptor op het parcour te houden, en dan moet je nog eens in gaan halen etc... het gaat maar het vreet enorm aan je fysiek! ik heb totaal niks tegen de raptor, maar het is zoals het is, en sinds de komst van de 450's en daar de 400 quadjes nog eens bij is de verkoop van de raptor stukken gedaald! dat is gewoon een feit dat vast staat.
nogmaals, ik zeg totaal niet dat mijn 400 of de z400/kfx400 in het algemeen DE race-quads zijn, maar dit is gewoon mijn mening. raptor is super! echt waar, zeker z'n uiterlijk!
just my 2cents!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
een vriend van me die had een raptor limited edition met alles ter op en ter aan en die had een paar keer op mijne z400 gereden en was zo verloren nu heeft hij gisteren een witte z400 gekocht hij vind ook dat de z400 veel wendbaarder is enzo en dat hij niet moet onder doen voor de raptor hij vond zijne raptor een mooi machin maar is verloren door de speelsheid van de 400
amenS.W.A.T. schreef:een vriend van me die had een raptor limited edition met alles ter op en ter aan en die had een paar keer op mijne z400 gereden en was zo verloren nu heeft hij gisteren een witte z400 gekocht hij vind ook dat de z400 veel wendbaarder is enzo en dat hij niet moet onder doen voor de raptor hij vond zijne raptor een mooi machin maar is verloren door de speelsheid van de 400
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
het gaat hier nu niet om rijcomfort dat is een heel ander onderwerp , het ging hier om een drag en wat versta ik onder een drag dat is om ter eerste een 250m afleggen laat ons zeggen en dit op asvalt of toch bestrating
volledige standaard z400 tegen volledige standaard raptor660 , dat is fair
wat het beste te tunen is en rijcomfort bied doet er hier niet toe maar standaard een drag
en ofwel beide met straatbanden of anders beiden crossbanden
volledige standaard z400 tegen volledige standaard raptor660 , dat is fair
wat het beste te tunen is en rijcomfort bied doet er hier niet toe maar standaard een drag
en ofwel beide met straatbanden of anders beiden crossbanden
jullie zitten maar te zeveren over het gewicht van de raptor , maar hij weegt 182kg tegen 169kg voor de z400
de raptor weegt verhoudingsgewijs 7.14% zwaarder als de z maar heeft 40 percent meer cilinderinhoud , dus zal wel voorzien zijn om die 13 extra kilootjes te trekken
twee even zware jongens op die quads en dezelfde uitrusting qua banden en gearing en de raptor trekt de z zo naar huis volgens mij
de raptor weegt verhoudingsgewijs 7.14% zwaarder als de z maar heeft 40 percent meer cilinderinhoud , dus zal wel voorzien zijn om die 13 extra kilootjes te trekken
twee even zware jongens op die quads en dezelfde uitrusting qua banden en gearing en de raptor trekt de z zo naar huis volgens mij