Quad banden prijs/kwaliteit

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Quad banden prijs/kwaliteit

Bericht door Jason McCoy »

HondaTRX450r schreef:Maxxis razr 2 zijn volgens mij alleen zachten banden.
Die wou ik destijds ook maar slijten te hard op de weg, ben toen voor Goldspeed sx gegaan ongeveer dezelfde en zijn er in hard en zacht te krijgen.
Ik heb met mijn Razrs 2 ruim 10.000 km gereden en ze zijn nog niet op de helft qua slijtage. En ik drifte echt super veel met die dingen. Dus ze zijn echt slijtvast. De achterbanden heb ik t dan over. De voorbanden is een heel ander verhaal
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door -Laurens- »

blaster85 schreef:
-Laurens- schreef:Nee, die gaan niet passen. Als hij 9x8 velgen heeft, zijn de velgen 8" hoog. Die 20-11-9 zijn voor 9" velgen, dus die gaan niet passen. Voor 8" velgen heb je geen Razr2 zover ik weet, wel gewone Razr.
das nie waar 9x8 is velg 9 inch en 8 inch breed
Ohw ja, heb me vergist! Excuses :wink:
Yamaha YFZ480Build in progress
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Dr staat toch voor crossen en op de weg.

Dan is naar mijn mening de Maxxis Razr 2 de enige echt goeie band. Zie om me heen ook steeds meer jongens voor die banden kiezen.
Op de weg en op de weg was bij mij met de raptor op asfalt en tot ze zadel in de bagger... Als je in zuid limburg zit heb je totaal andere offroad paden dan dat je midden op de veluwe zit, dus kun je ook met andere banden af.

razr II is meest verkochte band omdat het een 6 ply allround band is (en bied beste grip in zijn soort), niet vanwege ze slijtvastheid, daarom worden ze vervloekt ga maar zoeken op GNCC forums/topics...

Kenda claw xc is concurent ervan, vergeblijkbare specificaties als de razr II, net zo geweldig....

Maar lang verhaal kort maken, crossbanden op de weg is foetsie rubber... weg banden offroad is geen grip. Dus hoe groter het verschil tussen weg en offroad, des te moeilijker het is een allround band te vinden.... ik rijd vaak met heel grof profiel, maar doe er op de weg dan gewoon rustig mee, dan blijven ze ook goed. :wink: Of blijf op me straat banden rijden offroad... en dan maar wat minder grip. :afgestudeerd:
No Can't Do!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Als ze niet slijtvast zijn, hoe kan het dan dat ik er gewoon donuts en alles mee draai en ze amper slijten? Hebben we hier ook ander asfalt.

Maar ieder zn ding. TS vroeg wat een goeie band is en de razr2 is dat.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

Kenda klaw xc, is een betere bands als de razr vind ik persoonlijk, veel grip, en als je ze in tegengestelde richting laat monteren.slijten ze ook niet zo snel, bovendien 'lossen' de klaws veel beter als razr's door de vorm van het profiel
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

razr en razr 2 zijn wel heel verschillende banden he. Kenda ken ik niet. Maar als ik bekijken dan heb je als je ze omgedraaid monteerd (of t linker en rechtewiel dus omdraaid) teveel grip
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door HondaTRX450r »

K denk dat ik ffe in de war was met de razr 1 :lol:
Razr 2 houd het goed uit op de weg, die raade Ton Maessen me ooit eens aan.
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Klopt de razr1 slijt veel meer.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Klopt de razr1 slijt veel meer.
RZR 1 slijt juist niet snel, die hebben wij gehad... is harder en massiever rubber.. alleen nokken zijn minder hoog :D
En rzr 1 staat nauwlijkst bol.
No Can't Do!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Jonge de razr2 slijt nog minder dan de razr 1. Doe niet zo moeilijk is gewoon een feit. Ik heb ze dr 2 jaar ondergehad en nu nog regelmatig. Dingen zijn niet te verslijten.
Is trouwens ook niet zo belangrijk. T gaat dr om dat de ts goed advies krijgt. Hij vraagt wat het verschil is wat een goeie keus is.
De feiten zijn dat bijv de sun-f waardeloze troep is. (voor een quad die hogere snelheden rijd en niet alleen in het zand zit) en dat de banden zoals de Maxxis vele stukken beter zijn. Ik hoor hier mensen zeggen de Kenda's zijn ook goed. Dat is t advies wat de ts zoekt, maakt hem toch geen ruk uit wat jij of ik fijn vind? Dat zal toch bij een ieder verschillen. Maar het advies is koop een wat duurdere band en heb er plezier van of koop een goedkopere en krijg spijt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door HondaTRX450r »

Goldspeed SX heb ik er nu zo'n 1 jaar onder liggen en rijd behoorlijk veel over de weg, in die tijd zijn ze zo'n 4-5mm versleten dus dat valt reuze mee. ik trekt dan wel vaak hard op, driften enzo
De prijs valt ook wel mee.
http://schuurmanbv.com/search_detail/GO ... 90445.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Geel is hard - blauw zacht.
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
pitn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pitn »

Ik rij met die Kenda's en ben er zéér tevreden over , vroeger zaten er standaart Dunlops op en niet te doen qua slijtage man man man , maar kenda gaat stukken langer mee alhoewel je in de regen op straat bijna geen grip vind maar wel een super hoog fun gehaalte dan als je graag drift.

heeft er iemand ervaring of weet iemand info omtrent die nieuwe maxxis die op het model raptor 700 2013 standaart ligt , kzou misschien eens overwegen om deze te proberen want mijn kenda's zijn bijna op... of terug op safe een set Kenda :wink:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Dat zijn volgens mij de razr xc. Ken het product niet maar zullen misschien ook wel goeie banden zijn.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Jonge de razr2 slijt nog minder dan de razr 1. Doe niet zo moeilijk is gewoon een feit. Ik heb ze dr 2 jaar ondergehad en nu nog regelmatig.
ff aan het spitten geweest, slijtage zit geen verschil in behalve dat razr 2 hogere nokken heeft en dus wat meer weg kan gummen.

Grootste nadeel wat ze allemaal zeggen over razr 2 achter banden is te veel grip, sturen word een probleem... en ze zijn zwaar.

Maar blijft: "fit for purpose" je kan niet blijven beweren dat 1 van de duurste banden de beste is! Als het budget er niet is, of de behoefte aan veel grip.... of het vermogen.. of wendbaarheid... dan kun je razr 2 beter niet kopen simpel zat.

Daarnaast is sun-f is absoluut geen troep, alleen je moet er niet mee gaan lopen driften op de weg, de sun-f razr 2 versie doet het perfect in het zand... en kost de helft van de maxxis razr 2 versie.

Voors en tegens van razr2:
"i trail race and woods race and razr2 fronts are the tire to beat....period. 6 ply and super light turning effort as well as durability .the razr2 fronts DO NOT slide into ruts and track like no other! the rears are personal preference. i have run razr2 rears,razr rears, gncc rears as well as hd rears. regular razr rears in 6 ply are excellent. razr2 rears are EXTREMELLY durable but heavy,as well are itp hd's. my faveorite rears are razr 6 ply but they wear a little faster than i like but hook great. i groove mine and they have sick traction and very controlled sliding. i have a set of all-tracs coming for the 250ex and i hear they work quite well. the 21" gncc tire maybe for sale if i like the all-tracs better. THIS IS JUST MY OPINION AND NOT THE BOTTOM LINE.....LOL"

Kenda Knarly XC word ook genoemd als slijtvaste band, alleen minder grip op harde ondergrond (stuk goedkoper):
"I've never rid'n an thing that had razr 2's on it but I know my Kenda Knarlys are sick Firts ride I got on them was absolutly nuthing but mud and they went just as good as a dry day!
AWESOME tire, looks good and the price is great for around $90 for both tires depending were you buy from."

Voor standers voor kenda claw xc is lichter en minder "grof" en goedkoper als de razr 2:
"Posted by: badass300ex
KLAWS , The Razors weigh to much
Posted by: Mxjunkie
Get Holeshot XCR's I hate razer 2 rears, and the reg razer rears, the only good razer is the razer 2 front IMO"
No Can't Do!
pitn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pitn »

Jason McCoy schreef:Dat zijn volgens mij de razr xc. Ken het product niet maar zullen misschien ook wel goeie banden zijn.

Ik denk dat het RAZR rs 15 front en rs16 back is , de vantage serie .... denk ik hé
Plaats reactie