Vraagje onderhoud blaster
Vraagje onderhoud blaster
Gewoon een paar vragen
Hoeveel km kan je rijden op de weg met een nieuwe zuiger bij normaal gebruik ?
En hoe vaak olie ververse ?
En als er een nieuwe zuiger in gaat hoe lang moet je m inrijden ?
Geld het in rijden allen voor een nieuwe zuiger ?
Gr jeroen
Hoeveel km kan je rijden op de weg met een nieuwe zuiger bij normaal gebruik ?
En hoe vaak olie ververse ?
En als er een nieuwe zuiger in gaat hoe lang moet je m inrijden ?
Geld het in rijden allen voor een nieuwe zuiger ?
Gr jeroen
- Jason McCoy
- Quad GOD

Re: Vraagje onderhoud blaster
Inrijden geldt voor zuiger en alle lagers (na revisie)
1 tank inrijden en dan kun je los.
Elke 1000 km olie verversen.
De km's zullen afhangen van je rijgedrag
1 tank inrijden en dan kun je los.
Elke 1000 km olie verversen.
De km's zullen afhangen van je rijgedrag
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ok en voor een nieuw krukas ook 1 tank in rijden ? En wat versta je eigelijk onder inrijde ( goed warm laten lopen , niet harder dan een bepaalde snelheid ) gr
- Jason McCoy
- Quad GOD

Jah 1 tank is zat. Inrijden is rustigaan doen. Dat betekent dus niet vol in de toeren rijden maar halverweg overschakelen zeg maar. Zorge dat i niet op 1 toeren gebied zit maar lekker qua toeren op en neer gaat. Na 1 tank trek je hem een paar keer lekker door. Zo bouw je het op zeg maar.
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ok ja me blok zaten net nieuwe lagers en keeringen in en had er echt rustig mee gereden nog geen 10 km toen de krukas lager helemaal vast liep :shock:binneste gedeelte van de lager zat vastgesmolte op de krukas vandaar dat ik vroeg wat versta je onder inrijden 
- Jason McCoy
- Quad GOD

Ik heb vorig jaar de quad ingereden met de paascross. Ofwel dat was niet echt inrijden maar gewoon flink doorrijden hahaha.
Ik weet niet, hecht nooit zoveel waarde aan inrijden. Ja op de zuiger en cilinder zit een klein laagje. Dat gaat er ook wel af op hogere toeren.
Maar t advies is altijd inrijden
Ik weet niet, hecht nooit zoveel waarde aan inrijden. Ja op de zuiger en cilinder zit een klein laagje. Dat gaat er ook wel af op hogere toeren.
Maar t advies is altijd inrijden
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ik heb met mijn Banshee 2 tanken ingereden, zat wel een volledige nieuwe krukas, 2 nieuwe pistons en gehoonde cilinders.
Eerst goed laten warm lopen, dan op je gemak rijden en goed op en neer schakelen (zoals Jason zegt, halverwege toeren) en ook af en toe laten afremmen op de motor. Dat werkt volgens mij nog het beste.
Eerst goed laten warm lopen, dan op je gemak rijden en goed op en neer schakelen (zoals Jason zegt, halverwege toeren) en ook af en toe laten afremmen op de motor. Dat werkt volgens mij nog het beste.
Yamaha YFZ480Build in progress
Ok gaan we dat is probeerden !!
Wat ik doe en gedaan heb is het volgende :
Nieuwe zuiger en geboorde cilinder, starten en vgas tot half gas pulzen dus ect heel korte versnellingen geven op gas
Dus gas tot een kwart en los ,kwart los kwart los . Dit doe je net zo lang tot je cilinder 85 graden is (meten met een infrarood meter) je rijd niet met de quad gewoon continu afwisselend gas geven tot een kwart
Als de temp bereikt is dan uitzetten en geheel aflaten koelen tot omgevingstemp
Dit proces doe je 3keer
Dan ga je rijden en enkel matig gas geen doortrekken tot hoge toeren en niet te veel koppel vragen
Je kunt de schroef van de gashendel inschroeven dat je niet verleid word tot meer gassen
1tank rij je geheel zo leeg
Tanken en weer wat meer vagen van je vermogen en bouw dit langzaam op
Hou goed je temp in de gaten en luister goed , je bent immers nog steeds aan het inrijden
Gedurende deze tank kun je eens bekijken of de power goed zit en of de afstelling correct blijkt te zijn
Als de tank leeg is gas erop en luiheid eruit rijden en gaan met de banaan
Ik smeer altijd extra in de inloop procedure gewoon omdat de wrijving dan nog erg groot is en de opp op elkaar moeten inlopen
Begrijp me goed dit is hoe ik het doe en is altijd save gebleken
Er zijn meerdere methodes zoals 20 min verhoogd stationair laten draaien tot hij warm is maar ik vind dat 1toerental niet goed is
Andere gaan rijden met weinig gas en doen dit de eerste tank , maar ik kan me echt niet inhouden en als je op zand rijd en heb je gauw meer vermogen nodig en ga te veek vragen van je nieuwe cilinder en lagers (koppel is groot toeren zijn laag)
Kijk maar wat je save vind , ik doe het zo in ieder geval
Nieuwe zuiger en geboorde cilinder, starten en vgas tot half gas pulzen dus ect heel korte versnellingen geven op gas
Dus gas tot een kwart en los ,kwart los kwart los . Dit doe je net zo lang tot je cilinder 85 graden is (meten met een infrarood meter) je rijd niet met de quad gewoon continu afwisselend gas geven tot een kwart
Als de temp bereikt is dan uitzetten en geheel aflaten koelen tot omgevingstemp
Dit proces doe je 3keer
Dan ga je rijden en enkel matig gas geen doortrekken tot hoge toeren en niet te veel koppel vragen
Je kunt de schroef van de gashendel inschroeven dat je niet verleid word tot meer gassen
1tank rij je geheel zo leeg
Tanken en weer wat meer vagen van je vermogen en bouw dit langzaam op
Hou goed je temp in de gaten en luister goed , je bent immers nog steeds aan het inrijden
Gedurende deze tank kun je eens bekijken of de power goed zit en of de afstelling correct blijkt te zijn
Als de tank leeg is gas erop en luiheid eruit rijden en gaan met de banaan
Ik smeer altijd extra in de inloop procedure gewoon omdat de wrijving dan nog erg groot is en de opp op elkaar moeten inlopen
Begrijp me goed dit is hoe ik het doe en is altijd save gebleken
Er zijn meerdere methodes zoals 20 min verhoogd stationair laten draaien tot hij warm is maar ik vind dat 1toerental niet goed is
Andere gaan rijden met weinig gas en doen dit de eerste tank , maar ik kan me echt niet inhouden en als je op zand rijd en heb je gauw meer vermogen nodig en ga te veek vragen van je nieuwe cilinder en lagers (koppel is groot toeren zijn laag)
Kijk maar wat je save vind , ik doe het zo in ieder geval
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite