Gisteren na een kleine rit met mijn blaster hoorde ik een rare geluid.
Toen ik heb gekeken zag ik dat ( zie foto)
Zijn het enkel de achteras lagers of wat is dat juist ?
AEROX
WARRIOR
BLASTER 2t
VESPA 125
BANSHEE 2t ( te koop met papieren +-3600€ )
APRILIA RS 125 2t ( te koop is van 2007 2000€)
HUSQVARNA 125 2t
**NIEUWE** BANSHEE 2007 oranje model te koop 6850€ met papieren
Oke, kan iemand mij een schema geven/tonen van de hele achteras van een blaster met alle onderdelen aub ?
Ben net naar dealer geweest en hij denkt dat het lagershuis ofzo iets is dat in 2 is gegaan. kost 130€
iemand een schema aub ?
AEROX
WARRIOR
BLASTER 2t
VESPA 125
BANSHEE 2t ( te koop met papieren +-3600€ )
APRILIA RS 125 2t ( te koop is van 2007 2000€)
HUSQVARNA 125 2t
**NIEUWE** BANSHEE 2007 oranje model te koop 6850€ met papieren
De as stond precies ook niet goed opgespannen, is nog al veel speling tussen remschijf en carrier.
Op die manier kan er ook al veel vuil en water bij uw lagers komen, + speling is ook niet goed voor de lagers.
Oke danku voor de info, rijden zal ik er zeker niet meer mee doen want het lukt zelf bijna niet meer.
Welk onderdeel is het juist dat ik nu moet gaan zoeken ?
Ik dacht lagershuis of hoe dat heet ? en de lagers zeker ?
grtz
AEROX
WARRIOR
BLASTER 2t
VESPA 125
BANSHEE 2t ( te koop met papieren +-3600€ )
APRILIA RS 125 2t ( te koop is van 2007 2000€)
HUSQVARNA 125 2t
**NIEUWE** BANSHEE 2007 oranje model te koop 6850€ met papieren
oke oke, ik heb ook gelezen hierboven dat iets niet goed is aangespannen ?
Hoe moet ik dat juist aanspannen ?
Oke amai ik dacht dat het hele lagershuis stuk was ( dat zei de dealer mij) en dat kost 130€..
Ik heb nog een vraag, kunnen jullie een foto maken van de as zoals ik dat gedaan heb op de foto ?
Dan kan ik zien wat er bij mij mis is. ik heb wat rond gekeken maar vond niet echt zelfde foto.
AEROX
WARRIOR
BLASTER 2t
VESPA 125
BANSHEE 2t ( te koop met papieren +-3600€ )
APRILIA RS 125 2t ( te koop is van 2007 2000€)
HUSQVARNA 125 2t
**NIEUWE** BANSHEE 2007 oranje model te koop 6850€ met papieren
Het zou ook goed kunnen dat het lagerhuis kapot is, maar bij die 130 euro komen dan alsnog de kosten voor nieuwe lagers en keerringen. Als je het echt wilt weten dan moet je de boel gewoon demonteren:
- Wielen er af
- Wielhub er af aan één kant
- Asbout los
- As er uitschuiven
In het gunstigste geval kun je hem netjes uit de lagers, schijfremhouder en tandwielhub schuiven maar ga er maar van uit dat de boel hier en daar goed vast zit. Pas na demonteren kun je controleren of het lagerhuis nog heel is.
Als je bovenstaande niet aandurft dan kun je beter aan de dealer vragen om dit te demonteren. Let wel even op dat lagers en keerringen van alternatieve merken aanzienlijk goedkoper zijn dan die van Yamaha en minstens zo goed. Moet je vooraf even met de dealer over hebben.
AEROX
WARRIOR
BLASTER 2t
VESPA 125
BANSHEE 2t ( te koop met papieren +-3600€ )
APRILIA RS 125 2t ( te koop is van 2007 2000€)
HUSQVARNA 125 2t
**NIEUWE** BANSHEE 2007 oranje model te koop 6850€ met papieren
ik heb nog geen tijd nu voor aan de quad te beginnen, ik ben bezig met het vervangen van de achterbrug ( achtertrein ) van mijn golf 4
dit weekend begin ik aan de quad als ik tijd heb
AEROX
WARRIOR
BLASTER 2t
VESPA 125
BANSHEE 2t ( te koop met papieren +-3600€ )
APRILIA RS 125 2t ( te koop is van 2007 2000€)
HUSQVARNA 125 2t
**NIEUWE** BANSHEE 2007 oranje model te koop 6850€ met papieren
Ik heb een set gevonden voor 90€ achteras lagers en lagershuis voor de zekerheid.
Maar deze zijn van blaster oud model, passen deze ook op mijn blaster? 2005 is die van mij.
IK begin zodadelijk aan de quad om alles los te maken.
AEROX
WARRIOR
BLASTER 2t
VESPA 125
BANSHEE 2t ( te koop met papieren +-3600€ )
APRILIA RS 125 2t ( te koop is van 2007 2000€)
HUSQVARNA 125 2t
**NIEUWE** BANSHEE 2007 oranje model te koop 6850€ met papieren