Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
-
- Toeschouwer
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 28 jul, 2011 16:26
Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Hoi,
Ik heb nu al een tijdje een kymco maxxer 300 automaat.
maar heb er wat problemen mee.
namelijk als ik de quad start, dan maakt hij hele hoge toeren.
er zit een manuele choke op maar zelf met hem proberen te regelen krijg ik hem maar nie rustig.
Ik heb de quad al een grote onderhoud gegeven om het probleem op te laten lossen, maar zelfs daarna deed hij weer hetzelfde.
als ik de gashendel wat losser maakt start hij wel, maar valt dan gewoon weer stil.
Ik moet constant de gas lichtjes inhouden en dan schakelen (heel moeilijk).
Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb nu al een tijdje een kymco maxxer 300 automaat.
maar heb er wat problemen mee.
namelijk als ik de quad start, dan maakt hij hele hoge toeren.
er zit een manuele choke op maar zelf met hem proberen te regelen krijg ik hem maar nie rustig.
Ik heb de quad al een grote onderhoud gegeven om het probleem op te laten lossen, maar zelfs daarna deed hij weer hetzelfde.
als ik de gashendel wat losser maakt start hij wel, maar valt dan gewoon weer stil.
Ik moet constant de gas lichtjes inhouden en dan schakelen (heel moeilijk).
Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Kun je toch gewoon je gas zo losjes zetten en je statoinair iets opschroeven.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 28 jul, 2011 16:26
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
besteJason McCoy schreef:Kun je toch gewoon je gas zo losjes zetten en je statoinair iets opschroeven.
alvast bedankt voor de tip.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Stationair toerental afstellen met de gaskabel is nooit goed!
Daarvoor zit er een stationair schroef op. Daarnaast zit er een mengsel schroef op de carburateur. Als ik dit zo lees loopt de quad te arm stationair. CO af laten stellen op 2,5 a 3% dan ben je amper nog een choke nodig en zal de quad mooi stabiel stationair lopen.
Daarvoor zit er een stationair schroef op. Daarnaast zit er een mengsel schroef op de carburateur. Als ik dit zo lees loopt de quad te arm stationair. CO af laten stellen op 2,5 a 3% dan ben je amper nog een choke nodig en zal de quad mooi stabiel stationair lopen.
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
CO laten afstellen op een bepaald percentage zou niet nodig moeten zijn, in 99% van de gevallen is het voldoende om de stationairschroef iets in te draaien en de luchtschroef ongemoeid te laten of hooguit in de standaard stand te zetten.
De gaskabel moet je zo afstellen dat als je de gashendel beweegt er heel eventjes (1 of 2 mm) niets gebeurt.
De gaskabel moet je zo afstellen dat als je de gashendel beweegt er heel eventjes (1 of 2 mm) niets gebeurt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Precies dat is ook wat ik bedoel natuurlijk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Hoe kom je aan deze wijsheid? Bijna ALLE quads die ik onder handen krijg staan stationair erg arm afgesteld. Zal wel met de regelgeving te maken hebben. Ze lopen dan niet mooi stabiel stationair. CO op 2,5 a 3 % is qua starten perfect. De meeste quads starten dan zonder choke bij 1 druk op de knop. Alleen als het heel koud is of de quad heeft langer stilgestaan moet de choke nog even gebruikt worden.Jazzy schreef:CO laten afstellen op een bepaald percentage zou niet nodig moeten zijn, in 99% van de gevallen is het voldoende om de stationairschroef iets in te draaien en de luchtschroef ongemoeid te laten of hooguit in de standaard stand te zetten.
De gaskabel moet je zo afstellen dat als je de gashendel beweegt er heel eventjes (1 of 2 mm) niets gebeurt.
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Hoe kom ik aan deze wijsheid? Twintig jaar hobbymatig sleutelen aan brommers, motoren en quads. Dit is voor het eerst dat ik iemand zie adviseren om het CO gehalte bij stationair toerental af te stellen.
Je wilt toch niet zeggen dat dit standaard praktijk is?
Je wilt toch niet zeggen dat dit standaard praktijk is?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Bij quads met EU toelating helaas vaak wel!
Bij deze quads zijn zelfs de hoofdsproeiers net iets te klein om echt mooi te kunnen lopen. Dan zit er vaak nog een soort van EGR-systeem op wat je er gelijk af moet slopen. Of zo'n slangetje die extra lucht in de uitlaatgassen mengt...
Allemaal om de uitstoot aan de EU normen te laten voldoen.
Het gebeurt zelfs wel dat de stationair sproeier te klein is om de quad goed af te kunnen stellen. Een CO-meter is hierin ideaal. Dan zie je wat je doet. 2,5 a 3 % CO is voor een eenvoudige carburateur motor ideaal. Dat die dingen allemaal lager ingesteld worden is een milieu kwestie...
CO afstellen gebeurt trouwens altijd in eerste instantie bij stationair toerental.
Bij deze quads zijn zelfs de hoofdsproeiers net iets te klein om echt mooi te kunnen lopen. Dan zit er vaak nog een soort van EGR-systeem op wat je er gelijk af moet slopen. Of zo'n slangetje die extra lucht in de uitlaatgassen mengt...
Allemaal om de uitstoot aan de EU normen te laten voldoen.
Het gebeurt zelfs wel dat de stationair sproeier te klein is om de quad goed af te kunnen stellen. Een CO-meter is hierin ideaal. Dan zie je wat je doet. 2,5 a 3 % CO is voor een eenvoudige carburateur motor ideaal. Dat die dingen allemaal lager ingesteld worden is een milieu kwestie...
CO afstellen gebeurt trouwens altijd in eerste instantie bij stationair toerental.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
\
Daar zit het schroefje!
Daar zit het schroefje!
-
- Toeschouwer
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 28 jul, 2011 16:26
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Bij mij ziet het er zo uit.Paul Snip schreef:\
Daar zit het schroefje!
Welke is het xd?
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Dit is nog het oude type carburateur. Niks mis mee en makkelijk af te stellen.
De schroef in het rode rondje moet wat naar binnen gedraaid worden om hem rijker te laten lopen. Op de foto kan ik al zien dat ie er heel ver uit staat. Dus erg arm!
Rij de quad eerst warm en begin dan pas te stellen.
De schroef in het groene rondje is voor correctie van het stationair toerental. Dus daarmee gaat hij sneller of langzamer lopen stationair.
Het kan zijn dat je deze stationairschroef moet gebruiken om het stationair toerental te corrigeren als je aan de schroef in het rode rondje gaat draaien.
De schroef in het rode rondje moet wat naar binnen gedraaid worden om hem rijker te laten lopen. Op de foto kan ik al zien dat ie er heel ver uit staat. Dus erg arm!
Rij de quad eerst warm en begin dan pas te stellen.
De schroef in het groene rondje is voor correctie van het stationair toerental. Dus daarmee gaat hij sneller of langzamer lopen stationair.
Het kan zijn dat je deze stationairschroef moet gebruiken om het stationair toerental te corrigeren als je aan de schroef in het rode rondje gaat draaien.
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
kijk daar kan je wat mee
zonder geluk komde nerges
tgb target dakar nr. 7
tgb target dakar nr. 7
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Stationaire sproeier iets groter en het probleem is weg................
-
- Toeschouwer
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 28 jul, 2011 16:26
Re: Kymco maxxer 300 --> Teveel toeren
Ok zal ik zeker proberenPaul Snip schreef:Dit is nog het oude type carburateur. Niks mis mee en makkelijk af te stellen.
De schroef in het rode rondje moet wat naar binnen gedraaid worden om hem rijker te laten lopen. Op de foto kan ik al zien dat ie er heel ver uit staat. Dus erg arm!
Rij de quad eerst warm en begin dan pas te stellen.
De schroef in het groene rondje is voor correctie van het stationair toerental. Dus daarmee gaat hij sneller of langzamer lopen stationair.
Het kan zijn dat je deze stationairschroef moet gebruiken om het stationair toerental te corrigeren als je aan de schroef in het rode rondje gaat draaien.
alvast bedankt voor uw reactie
met this echt een leuke quad om mee te rijden
en als da dan een beetje verpest wordt omdat hij zolang nodig heeft om te goei gestart te zijn enz.