Kfx 400 zweeft over slechte weg. Iemand een idee?
Kfx 400 zweeft over slechte weg. Iemand een idee?
Net een korte rit gedaan om te kijken of alles inorde is..
Merk ik dat als ik over weg die in slechte staat is de quad ofwel naar links of naar rechts "zweeft".
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Helemaal vergeten dat mijn remschijf versleten is dus die moet nu nog vervangen worden, ook de cilinder in de remklauw... Dus ik ben nog wel effe bezig en hoop dat ik het optijd afkrijg...
Ik hoop dat iemand me kan helpen met het zweefeffect, heb onderhand al zoveel vervangen en zoveel gesleuteld en ben het nu wel beu aant worden omdat ie nog steeds nie rijdt zoals het zou moeten:s
Greetzz
Merk ik dat als ik over weg die in slechte staat is de quad ofwel naar links of naar rechts "zweeft".
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Helemaal vergeten dat mijn remschijf versleten is dus die moet nu nog vervangen worden, ook de cilinder in de remklauw... Dus ik ben nog wel effe bezig en hoop dat ik het optijd afkrijg...
Ik hoop dat iemand me kan helpen met het zweefeffect, heb onderhand al zoveel vervangen en zoveel gesleuteld en ben het nu wel beu aant worden omdat ie nog steeds nie rijdt zoals het zou moeten:s
Greetzz
One life, live it !
Re: Kfx 400 zweeft over slechte weg. Iemand een idee?
staat uw quad vooraan misschien veel hoger dan vanachter ?
- Jason McCoy
- Quad GOD

Beetje beton in de banden laten lopen, dan zweeft i niet meer weg.....
Wat bedoel je met zweven? Dat i in de spoorvorming in de weg komt en dan naar opzij trekt?
Wat zijn je banden maten want daar kan t mee te maken hebben ook.
Ik heb dat zelf ook dat i als er spoorvorming in de weg zit dat ik telkens aan t slingeren ben
Wat bedoel je met zweven? Dat i in de spoorvorming in de weg komt en dan naar opzij trekt?
Wat zijn je banden maten want daar kan t mee te maken hebben ook.
Ik heb dat zelf ook dat i als er spoorvorming in de weg zit dat ik telkens aan t slingeren ben
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
tjobbie
- Quadverslaafde

Bandenspanning niet te hoog, camber,caster en sporing afregelen kunnen een wereld van verschil opleveren.
Ook een stuurdemper kan veel voordeel opleveren.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Ook een stuurdemper kan veel voordeel opleveren.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

meestal zijn je as lagers op als je quad gaat zweven
ik heb het ook gehad 
Er liggen vanvoor 195'ers op:) stuurdemper zit er ook op.
Achteras lagers zijn al vervangen geweest, ook de lagers van de de swingarm etc.
Vorige week ook uitgelijnt. En hij staat ongeveer even hoog vanvoor als vanachter.
Tis moeilijk uit te leggen hoe die reageert eig.. Dus wordt presies geduwt naar 1 kant echt raar.
Achteras lagers zijn al vervangen geweest, ook de lagers van de de swingarm etc.
Vorige week ook uitgelijnt. En hij staat ongeveer even hoog vanvoor als vanachter.
Tis moeilijk uit te leggen hoe die reageert eig.. Dus wordt presies geduwt naar 1 kant echt raar.
One life, live it !
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

je moet ergens speling hebben kan haast niet anders zet m op een bok met het frame dan moet je het kunnen vinden 
- Jason McCoy
- Quad GOD

Zit m in de voorbanden. Die zijn aan de brede kant. Je gaat dat er waarschijnlijk niet helemaal uit krijgen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

ik rijd al jaren op verschillende quads met die velgen en banden ligt daar niet aanJason McCoy schreef:Zit m in de voorbanden. Die zijn aan de brede kant. Je gaat dat er waarschijnlijk niet helemaal uit krijgen
- yamahakoppel
- Quad GOD

met uw smalle banden zul je er minder last van gehad hebben
de smalle banden zijn hoger van profiel waardoor uw quad hoger komt, probeer de quad vanvoor hoger te leggen moet normaal beter rijden
de smalle banden zijn hoger van profiel waardoor uw quad hoger komt, probeer de quad vanvoor hoger te leggen moet normaal beter rijden
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Als ik erop zit ligt ie vanvoor hoger als achter
zou vanvoor men blokjes er kunnen uithalen ma dan ligt die erg hoorg vanvoor:)
One life, live it !
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

de verlaging is ook echt niet het probleem, ik zou eerst checken op speling en als dat niks oplevert de sporing nakijken
Normaal zou achter geen speling mogen zijn... Alle lagers zijn daar vervangen..
Wat ik wel zie net is dat als mijn quad omhoog staat de rechts onderste a arm dit ik na voor en na achter schuiven, dus bij de lagers en dat kan bij dr andere armen niet. Ongeveer 2a 3 mm kan ik die verschuiven. Bouten zijn vast.
Wat ik wel zie net is dat als mijn quad omhoog staat de rechts onderste a arm dit ik na voor en na achter schuiven, dus bij de lagers en dat kan bij dr andere armen niet. Ongeveer 2a 3 mm kan ik die verschuiven. Bouten zijn vast.
One life, live it !
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

probleem gevonden dus