Ik heb mijn quad nu ongeveer een dikke vier maanden. Dankzij het goede weer deze week, heb ik er nu toch al in totaal een dikke acht uur op gereden de afgelopen dagen.
Het is misschien ook wel nuttig te vermelden dat ik jaren met brommers & moto heb gereden, maar geen ervaring heb met quads. Ik kan totaal niet inschatten of mijn quad normaal reageert, vandaar dit topic.
De quad staat momenteel in deze setup:

- verlaging KW: volledig op zijn buik
- brede velgen voor en achter
- achteraan spoorverbreders
Ik moet zeggen dat mijn quad aanvoelt zoals een "kart". Ze plakt ongelooflijk op de weg, en het stuur is bijzonder gevoelig. Dus op snelheid aan het stuur draaien, en je moet je goed vasthouden of je ligt van je quad. De quad stuurt haarscherp.
Bijkomend: als ik op een mooie platte weg rij, dat gaat alles goed. Maar als ik een put of oneffenheid op de baan neem, dan stuurt hij heel nerveus en kan ik geen volgas houden, is dit normaal? Doordat hij zo scherp stuurt, zijn oneffenheden in de baan een echt opstakel. Ik had gedacht dat de quad er meer ging "overzweven".
Nog een laatste puntje: ik heb ook al veldbaantjes gedaan, en wanneer de baan "'bol" staat, dan kan ik ook geen volgas houden, of ik ga de zijkant in. De quad volgt dus zeer sterk de baan.
Ik vermoed dat het komt door de verlaging en de brede banden: wat denken jullie op basis van jullie ervaring?
Is dit rijgedrag normaal? Of hoe kan ik dit verbeteren?
Of moet ik gewoon nog leren rijden met een quad?