waar onderhoud laten doen of zelf uitvoeren
waar onderhoud laten doen of zelf uitvoeren
had men quad bij reytec gekocht en heb nu de mededeling van hen gehad dat ik voor het eerste nazicht ook moet gaan betalen en daar ga ik nu niet direkt 60km ver voor rijden en nog eens terug
weet er iemand een yamaha quad dealer of mekanieker met ervaring in het antwerpse of zou ik het zelf uitvoeren
olie en oliefilter kan ik zelf wel maar die kleppen bijregelen heb ik me nog nooit aan gewaagd , is dit zelf te doen en zo ja welk materiaal moet ik daarvoor aankopen
weet er dan ook iemand de klepspeling van de raptor 350
weet er iemand een yamaha quad dealer of mekanieker met ervaring in het antwerpse of zou ik het zelf uitvoeren
olie en oliefilter kan ik zelf wel maar die kleppen bijregelen heb ik me nog nooit aan gewaagd , is dit zelf te doen en zo ja welk materiaal moet ik daarvoor aankopen
weet er dan ook iemand de klepspeling van de raptor 350
-
- Quadrider
Kleppen bijregelen is vlgs. mij nooit nodig,of je moet hoorbare problemen ermee hebben,en dat zal nu toch nie zijn al zeker
Werkplaats handboekje aanschaffen,dan is onderhoud makkelijk zelf te doen.
Werkplaatsboekje bestellen ? http://www.japarts.nl/Ned/Index.htm
(alstie er al is voor je 350)
Jan
Werkplaats handboekje aanschaffen,dan is onderhoud makkelijk zelf te doen.
Werkplaatsboekje bestellen ? http://www.japarts.nl/Ned/Index.htm
(alstie er al is voor je 350)
Jan
Laatst gewijzigd door JAN15-10 op vr 27 aug, 2004 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Kleppen regelen op een Warrior is niet nodig, verloopt haast niet.
Onderhoud gewoon zelf doen.
Onderhoud gewoon zelf doen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
was net het handboek aan het doorbladeren van de warrior , zou dit hetzelfde zijn als men yfm350r (andere carbo , andere klepspeling )
kleppenspeling staat vermeld 0.06 tot 0.10 voor inlaat en 0.16 tot 0.20 voor uitlaat maar werkwijze staat er niet bij hoor
die voelertjes waar kan je die best kopen
zag ook ergens in een topic dat je opzij ergens moet kijken wanneer hij op zen (laagste of hoogste punt staat) de zuiger en der word dan gepraat tot je een T ziet door dat gat opzij in de motor dat is nog een beetje chinees
kleppenspeling staat vermeld 0.06 tot 0.10 voor inlaat en 0.16 tot 0.20 voor uitlaat maar werkwijze staat er niet bij hoor
die voelertjes waar kan je die best kopen
zag ook ergens in een topic dat je opzij ergens moet kijken wanneer hij op zen (laagste of hoogste punt staat) de zuiger en der word dan gepraat tot je een T ziet door dat gat opzij in de motor dat is nog een beetje chinees
Onderstaande uitleg is van de kleppen te regelen op een honda xr-600.
Buiten de automatisch decompressie systeem en de waarde van de kleppen moet het in theorie hetzelfde zijn.
Buiten de automatisch decompressie systeem en de waarde van de kleppen moet het in theorie hetzelfde zijn.
Dus buiten de juiste voerlermaten heb je geen speciaal materiaal nodig.Beginnen met een propere motor + koud motorblok Afdekkapjes van de tuimelaars (op het kleppendeksel eraf- sleutel 24).In de linker karterhelft vind je 2 afdekkapjes -te lossen met een inbussleutel.
Met een dopsleutel 17 de krukas (middenste -grootste-afdekkap) tegen de wijzers van de klok in draaien tot je door het kleinste gaatje een markeerstreepje ziet met een "T" er bij.Gelijkzetten met de markeerstreep op de karter.Nu aan de tuimelaars voelen of die speling hebben :JA -alles ok en met een voelermaat de speling meten en stellen.
GEEN speling op de tuimelaars :krukas 360° draaien (tegen de klok) tot je weer aan de "T" komt en aan tuimelaars voelen.Tot je speling hebt op de tuimelaars.
NOOIT met de klok meedraaien omdat je anders het automatisch decompressiesysteem ingang zet en je de rechter uitlaatklep nooit goed gesteld krijgt.
IN 0.1mm/UIT 0.12 (koud) Niet te weinig speling geven (= verbranden!!!!).
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team