carburateur kvf 360
-
- Toeschouwer
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 11 feb, 2011 20:45
carburateur kvf 360
Goedendag
een paar maanden geleden is mijn cilinder uitgeboort, maar ik heb eigenlijk niets geen verstand van carburateur afstellingen.
nu moet er zeker een grotere sproeier in? er zit een standaard carburateur op, maar is er dan kans dat deze carburateur te klein is? kheb namelijk niets geen ervaring met carburateurs. er zit nu een Keihin CVK34 onder. weet iemand hier iets van?
alvast bedankt
vr gr Geert-jan
een paar maanden geleden is mijn cilinder uitgeboort, maar ik heb eigenlijk niets geen verstand van carburateur afstellingen.
nu moet er zeker een grotere sproeier in? er zit een standaard carburateur op, maar is er dan kans dat deze carburateur te klein is? kheb namelijk niets geen ervaring met carburateurs. er zit nu een Keihin CVK34 onder. weet iemand hier iets van?
alvast bedankt
vr gr Geert-jan
-
- Quadfanaat
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 29 dec, 2011 19:01
Re: carburateur kvf 360
Als je originele cilinder uitgeboord is dan kan rustig je originele carburateur gebruiken, kan geen kwaad, ook originele sproeier of de sproeier die je nu gebruikt kan worden gebruikt.
De cilinder die je uitgeboord heb is misschien 1 cc meer maar daar wordt je quad niet sneller/krachtiger van.
Ik heb zelf mijn cilinder van mijn Grizzly 600 uitgeboord en een nieuwe zuiger gemonteerd en ik gebruik dan wel een iets grotere sproeier om hem meer kracht te geven. Je kan ook beter een iets te grote sproeier gebruiken dan een te kleine want dan loopt je zuiger in ieder geval niet vast.
En bij het afstellen van me carburateur draai ik me luchtschroef 3 tot 3,5 slag uit en speel altijd met me stationair schroef om hem goed te laten lopen.
M.v.g. Gerben
De cilinder die je uitgeboord heb is misschien 1 cc meer maar daar wordt je quad niet sneller/krachtiger van.
Ik heb zelf mijn cilinder van mijn Grizzly 600 uitgeboord en een nieuwe zuiger gemonteerd en ik gebruik dan wel een iets grotere sproeier om hem meer kracht te geven. Je kan ook beter een iets te grote sproeier gebruiken dan een te kleine want dan loopt je zuiger in ieder geval niet vast.
En bij het afstellen van me carburateur draai ik me luchtschroef 3 tot 3,5 slag uit en speel altijd met me stationair schroef om hem goed te laten lopen.
M.v.g. Gerben
-
- Toeschouwer
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 11 feb, 2011 20:45
Re: carburateur kvf 360
goedendag
even een beschrijving van de problemen:
heb net heel de carb schoongemaakt. Hoofdsproeier was al iets uitgeschuurd(weet niet of dit kwaad kan). Ging net een rondje rijden en alles deed het perfect. Toen heeft de quad eventjes stil gestaan, maar toen ik hem daarna weer startte, liep hij veel te hoge toeren. als ik ging rijden en trok in een keer vol gas, viel hij even terug en kwam hij daarna op toeren. als ik daarna weer stopte met rijden liep hij eventjes normaal, maar enkele seconden daarna ging hij weer toeren maken, waarmee het onmogelijk is om te schakelen. heb de luchtstelschroef 2,5 opengedraaid in plaats van 1,5 slag.
misschien weet iemand hier iets meer over, heb namelijk geen ervaring met carb afstellingen.
alvast bedankt
gr Geert-Jan van Dijke
even een beschrijving van de problemen:
heb net heel de carb schoongemaakt. Hoofdsproeier was al iets uitgeschuurd(weet niet of dit kwaad kan). Ging net een rondje rijden en alles deed het perfect. Toen heeft de quad eventjes stil gestaan, maar toen ik hem daarna weer startte, liep hij veel te hoge toeren. als ik ging rijden en trok in een keer vol gas, viel hij even terug en kwam hij daarna op toeren. als ik daarna weer stopte met rijden liep hij eventjes normaal, maar enkele seconden daarna ging hij weer toeren maken, waarmee het onmogelijk is om te schakelen. heb de luchtstelschroef 2,5 opengedraaid in plaats van 1,5 slag.
misschien weet iemand hier iets meer over, heb namelijk geen ervaring met carb afstellingen.
alvast bedankt
gr Geert-Jan van Dijke
-
- Quadfanaat
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 29 dec, 2011 19:01
Re: carburateur kvf 360
Als je je gasnaald los heb liggen zitten er dan 5 gleufjes in met in 1 zo'n gleuf een "maantje" dan als hij in bijvoorbeeld de middelste gleuf zit verzet het maantje dan 1 gleuf naar beneden. Zet alles dan weer in elkaar en laat je motor draaien, kijk met het luchtschroef of je een goede verbranding kunt krijgen, draai de stationairschroef 2,5 slagen los en de luchtschroef 3 slagen. kijk wat er dan gebeurt. Het is een gekloot om je carburateur goed af te stellen. Ikzelf ben 2 weken bezig geweest om mijn carburateur goed te krijgen.
M.v.g. YG600
M.v.g. YG600
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: carburateur kvf 360
luchtschroef is normaal 1.5 toer uit basis afstelling
het stijgeren in toeren is volgens mij valse lucht wat het ergens trekt aan de carburator
het stijgeren in toeren is volgens mij valse lucht wat het ergens trekt aan de carburator
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 11 feb, 2011 20:45
Re: carburateur kvf 360
@YG600 gasnaald kan niet verzet worden. er zit geen clipje op en zit op 1 stand vast.
@yamahakoppel kan het zijn dat de kleppen nog een keer ingesleten moeten worden? deze heb ik ingesleten bij het erin zetten maar het kan zijn dat het niet goed genoeg is gebeurt?
alvast bedankt
gr Geertjan
@yamahakoppel kan het zijn dat de kleppen nog een keer ingesleten moeten worden? deze heb ik ingesleten bij het erin zetten maar het kan zijn dat het niet goed genoeg is gebeurt?
alvast bedankt
gr Geertjan
-
- Quadfanaat
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 29 dec, 2011 19:01
Re: carburateur kvf 360
Ik neem aan dat je je klepranden wel goed gepolijst heb. Een klep draait zichzelf ook nog rond dus hij slijt rondom, wat normaal is. In principe kan je een nieuwe klep zo in je kop monteren zonder dat je hem polijst. Dan doet je motor het wel gewoon alleen zijn de randen nog niet op elkaar afgesteld (net zoals een zuiger en cilinder). Daarom polijsten ze de klepranden. Kan geen kwaad.
Het kan inderdaad ook nog zo zijn wat al verteld werd dat er valse lucht aangezogen wordt.
M.v.g. YG600
Het kan inderdaad ook nog zo zijn wat al verteld werd dat er valse lucht aangezogen wordt.
M.v.g. YG600
-
- Toeschouwer
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 11 feb, 2011 20:45
Re: carburateur kvf 360
Goedendag
er werd mij vertelt dat je kleppen in moet schuren met schuurpasta. ik heb dit gedaan, maar misschien niet lang of goed genoeg. valse lucht kan er bijna niet aangezogen worden, want ik heb er een nieuw spruitstuk opgezet.
in begin had ik deze verschijnselen niet, maar naarmate ik er langer mee reed, kwam het steeds meer.
hartelijk bedankt voor de reacties
gr Geertjan
er werd mij vertelt dat je kleppen in moet schuren met schuurpasta. ik heb dit gedaan, maar misschien niet lang of goed genoeg. valse lucht kan er bijna niet aangezogen worden, want ik heb er een nieuw spruitstuk opgezet.
in begin had ik deze verschijnselen niet, maar naarmate ik er langer mee reed, kwam het steeds meer.
hartelijk bedankt voor de reacties
gr Geertjan