Ik ben dus in het bezit gekomen van een raptor 660 anno 2001, in nieuwstaat verkerend, nog op de fabrieksbandjes.
Nooit zwaar mee gecrossd geweest (slechts een keer of 5 op een grasveld).
En dan nu het vervolg van het verhaal.
Quad staat al meer dan een jaar stil, dus ik ben begonnen met alles te vernieuwen, nieuwe olie en filter, nieuwe luchtfilter, nieuwe bougie, smeerbeurt,... Alsook de tank afgelaten en nieuwe benzine gevuld, ook de carburator eens afgelaten.
Dan begonnen met een testrit, quad start goed met choke, maar wil niet zonder blijven draaien.
Dus al ik rijd, moet ik de choke lichtjes openzetten om een 'beter' resultaat te bekomen (maar is bijlange nog niet behoorlijk). Weinig vermogen in lage toeren, en hapert/stottert als ik op het gemak rij.
Bij optrekken soms twijfelen/stotteren en eens knallen maar eens hij hogere toeren haalt komt hij erdoor.
Zet ik de choke af tijdens het rijden hoor ik een hoop knallen en heb weinig vermogen.
Ik denk eraan te beginnen met de carburators eens te kuisen, daar ik denk dat het met afstelling niets te maken kan hebben want de quad heeft haast geen km's.
Maar ik had graag jullie mening ook eens gehoord.
Alvast bedankt!