KoenH schreef:Hallo,
Na lang zoeken en vergelijken ben ik van plan een tweedehands Polaris Sportsman 500 HO te kopen.
De quad is 1jaar en 3 maanden oud en heeft 2700 km op de teller.
In perfecte staat met nog 9 maanden fabrieksgarantie.
De eigenaar heeft een 850 EFI in bestelling en daarom gaat de vorige weg.
Wat vinden jullie van dit merk en type?
Wat zou een eerlijke prijs zijn voor deze quad?
Hoeveel kost me de inschrijving in Belgie?
Zoals je kan lezen weer een hoop vraagjes voor jullie experts.
Alle info word zoals altijd zeer gewaardeerd.
Groetjes,
Koen
Beste Koen,
Ik ben een Polaris-rijder, weliswaar met een Scrambler 500. Maar toch, ik heb al met een Sportsman 500 gereden in het zuiden van Frankrijk. Het was wel een ouder model. Persoonlijk vond ik dat een toffe quad om mee te rijden. Heb er veel plezier mee gehad, maar toen ik zelf een quad ging kopen heb ik geen Sportsman gekocht omdat het voor mij nogal zwaar sturen was omwille van de mogelijkheid tot 4x4. De cardanaandrijving maakte het zwaar voor mij. Dat lag meer aan mijn handicap hoor, dus ik denk niet dat u zich daar zorgen over hoeft te maken.
Je gaat hier zeker een zeer goede quad aan hebben. Hij heeft nog niet veel kilometers dus dat is ook mooi meegenomen.
Wat betreft de prijs tweedehands is beetje moeilijk te zeggen, maar ik geloof dat hij nieuw toch gemakelijk tussen de 10 en 12.000 euro kost. Dus tweedehands denk ik, is een prijs rond de 8.000 euro mooi.
Ik geloof dat de inschrijving iets van een 60 euro is, maar ben het niet 100% zeker.
Veel succes en welkom hier op het forum !!!
P.S.: Waar woon je ergens in België? Laat het eens weten - desnoods in een PB als je het hier niet openlijk wil zetten.
Quadrijden geeft mij een gevoel van vrijheid en genieten...