Quad met GPS en/of alarm

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Dennis639
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad met GPS en/of alarm

Bericht door Dennis639 »

Hallo,

Ik ben van plan om een quad te gaan kopen met kenteken omdat ik sinds kort mijn rijbewijs heb. Nu woon ik gewoon in een rijtjes huis, in onze schuur zal ik hem nooit krijgen tenzij ik hem elke keer uit elkaar ga halen. Aangezien ik daar vrij weinig zin in heb omdat steeds te gaan doen, zal ik hem op de parkeerplaats (links schuin) voor ons huis moeten gaan parkeren. Nu is de vraag is dit verstandig? Ik dacht eraan om hem dan te gaan beveiligen met GPS en/of alarm. Met GPS zou ik hem in principe altijd moeten kunnen volgen voor het geval dat. Heeft iemand ervaring met GPS en/of alarm op zijn quad of hem parkeren op een parkeerplaats?

Alvast bedankt, Grt Dennis
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Re: Quad met GPS en/of alarm

Bericht door Ardjuh »

Quad ergens aan vast zetten met zoveel mogelijk en zo zwaar mogelijke sloten :D Alarm sloten erbij, dan zodat als ze eraan zitten dat ze ook nog in de herrie zitten... Als ze hem willen stelen doen ze dat toch wel, laat ze er dan maar moeite voor doen. :wink:

GPS is geen beveiliging, alleen een manier om als ze het toch gelukt is om hem te stelen weer terug te vinden.
No Can't Do!
saxojet
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door saxojet »

ik heb ook geen plaats voor de quad dus heb ik maar garage afgehuurd . zou em niet eens voor een nachtje hier buiten laten .
come what may !! one life ,one chance ! .

yamaha raptor 350
Dennis639
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dennis639 »

Bij ons op de parkeerplaats is er helaas niks waar ik hem dan aan vast zou kunnen zetten. Voor ons huis op de stoep hebben we wel een lantaarnpaal, maar wanneer ik een quad op de stoep zet kan er niemand meer langs. Dan zou ik hem op de parkeerplaats moeten zetten en op het moment dat de quad beweegt dat het alarm afgaat. GPS is lijkt mij wel erg handig voor het geval dat ze het toch gelukt is, dan zou ik hem altijd moeten terug kunnen vinden.

Het liefst zou ik hem ook in een garage willen zetten. Maar dat gaat al gauw 600/700 euro per jaar kosten.

Iemand nog ideeën of tips?

Grt Dennis
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Als die niet vast staat, pak je aanhanger of busje... en 2 man. Binnen 1 min is je quad weg dan. :wink:

GPS werkt alleen als het wat minder slim volk is wat in de buurt rondjes ermee blijft rijden. :p
No Can't Do!
dutchy
Quadrider
Quadrider

Bericht door dutchy »

ik snap het niet warom kan iemand een motor buiten laaten maar wij onse quads niet ze moeten met ze fingers afblijven
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500

Quad Team Gelderland
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Ardjuh schreef:GPS werkt alleen als het wat minder slim volk is wat in de buurt rondjes ermee blijft rijden. :p
hoezo dat?
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

tjobbie schreef:
Ardjuh schreef:GPS werkt alleen als het wat minder slim volk is wat in de buurt rondjes ermee blijft rijden. :p
hoezo dat?
PB :D
No Can't Do!
Dennis639
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dennis639 »

Ik zou hem ook op de stoep kunnen zetten met flinke ketting eraan. Dan staat hij vast aan een lantaarnpaal voor ons huis, knappe jongen als je hem dan nog 's avonds wil jatten in het licht en voor ons huis. Maar zal dan wel problemen krijgen met de buurtjes die de stoep niet meer kunnen gebruiken en volgens mijn mag die officeel ook niet op de stoep?
Laatst gewijzigd door Dennis639 op do 04 apr, 2013 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

jij wil er wel erg graag vanaf niet?
als ik jou was zou ik er ook meteen even bij vermelden welke tijden je thuis bent...
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Pindapotje »

:lol: :lol: :lol:
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Hij MOET vast staan hoor. Ook ivm verzekeringen enzo. Ken je niet een gat graven, stalen pijp met ankers dr in zetten en dan vol storten met beton. Mooi oog eraan net boven de grond, en dan een kort super zware kettig door je frame maar wel zo dat je er niet zo makkelijk bij kan.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Dennis639
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dennis639 »

Zei dat het er ONGEVEER zo uit zag. Dit was bij een vriend het ziet er ongeveer het zelfde uit, ik woon zelf in de provincie Gelderland. Ook zei ik dat wanneer ik hem op de stoep zet er niemand meer langs kan. Als je op Street View kijkt kun je zien dat er een grasveld is, in dat geval zou ik hem gewoon op het grasveld kunnen zetten en kunnen voetgangers nog gewoon over de stoep. Waar ik woon heb je alleen stoep. Dus leuk geprobeerd!
Quadbeest
Quadrider
Quadrider

Bericht door Quadbeest »

Dennis639 schreef: Dus leuk geprobeerd!
:?

Zet je quad sowieso aan iets stevigs vast, doe je dit niet dan is het niet een vraag of maar wanneer hij weg is
Dennis639
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dennis639 »

Lantaarnpaal stevig genoeg? Maar knip je een ketting niet makkelijk door?
Plaats reactie