pascals raptor 727 projectje TE KOOP
-
- Pro Quadrider
Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning*nieuwe foto's p 101*
zo lekker hoor net even weg geweest met de raptor bedankt forum vrienden voor de hulp en tips !!!!!!
vd week de vapor dokter in mn garage gehad en wat een verschil hij geeft nu de goede km's aan
en mn toeren teller werkt nu ook en nu met de lampjes die waarschuwen waneer je moet schakelen dat werkt ook
super! bedankt kris voor de tip
een dingetje mn temperatuur meter geeft 50graden aan als het blokje warm is is dit een realistische waarde?
vd week de vapor dokter in mn garage gehad en wat een verschil hij geeft nu de goede km's aan
en mn toeren teller werkt nu ook en nu met de lampjes die waarschuwen waneer je moet schakelen dat werkt ook
super! bedankt kris voor de tip
een dingetje mn temperatuur meter geeft 50graden aan als het blokje warm is is dit een realistische waarde?
- yamahakoppel
- Quad GOD
Weet niet bij deze buiten temp maar in de zomer zit ik meer op 70* en aan de rode lichten durft hem naar 90 te gaan
Graag gedaan daar is een forum voor
Graag gedaan daar is een forum voor
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
-
- Pro Quadrider
ok was nog best fris net mischien dat hij nog wat stijgt in de zomer
die lampjes werken echt goed ik heb ze nu brandend bij 8000 en 8500 ik het het begrenser probleem alleen
bij versn 2 en 3 merkte ik net , naar 4 en 5 schakel ik toch iets eerder
die lampjes werken echt goed ik heb ze nu brandend bij 8000 en 8500 ik het het begrenser probleem alleen
bij versn 2 en 3 merkte ik net , naar 4 en 5 schakel ik toch iets eerder
-
- Pro Quadrider
vraagje kan het ook zo zijn dat de sensor van mn vapor verkeerd geplaatst is bijv na de radiator dan zou hij ook een veel lagere waarde aan geven? wie weet waar hij hoort te zitten???
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning vraagje?
hij hoort na de moter te zitten zodat je de warme kant kunt meten
ik heb mijne boven de uitlaat juist onder de nafttank steken zelfde plaatst als dargos
even foto geleend van dargos
ik heb mijne boven de uitlaat juist onder de nafttank steken zelfde plaatst als dargos
even foto geleend van dargos
Groetjes Kris
-
- Pro Quadrider
ok bedankt kris ik heb m ook daar zitten dus dat kan het ook niet zijn
-
- Quad Expert
Jij houd hem denk ik veel hoger in toeren, dan koelt een raptor beter dan dat je hem vanuit onderuit rijd. Die temperatuur klopt ongeveer wel (had ik ook als ik um hoger in toeren hield). Raptor onderin rijden dan loopt de temperatuur heel snel op... op de weg houden ze het redelijk dan, offroad is kut dan koken ze binnen no time over.bonzaiking schreef:ok bedankt kris ik heb m ook daar zitten dus dat kan het ook niet zijn
No Can't Do!
-
- Pro Quadrider
Re: 250cc blaster/700cc raptor tuning project
ok ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik rustig rijd hihi normaal rijd ik alleen volgas
-
- Quad Master
alvast sorry voor offtopic reactie, maar kun je die snelheid sensor kabel simpel verlengen of moet je daarvoor zo'n speciaal kabeltje á 12,50 voor kopen, bij dealer waar ik de teller gekocht heb hebben ze me gezegd dat je m gewoon kunt verlengen met een stukje gewone kabel (doorknippen, stuk erbij tussen solderen en weer dichtmaken) kan dit af gaat dat niet?
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
-
- Pro Quadrider
je kan hem wel iets verlengen wel krimpkous gebruiken
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ardjuh schreef:Jij houd hem denk ik veel hoger in toeren, dan koelt een raptor beter dan dat je hem vanuit onderuit rijd. Die temperatuur klopt ongeveer wel (had ik ook als ik um hoger in toeren hield). Raptor onderin rijden dan loopt de temperatuur heel snel op... op de weg houden ze het redelijk dan, offroad is kut dan koken ze binnen no time over.bonzaiking schreef:ok bedankt kris ik heb m ook daar zitten dus dat kan het ook niet zijn
Dat lijkt me raar. Meer toeren is meer warmte, vaker verbranding en meer bewegingswarte.
Op lage toeren is minder energie dus minder warmte.
Alleen je zou in die theorie dus hard moeten rijden op lage toeren. Dan heb je de minste energie wat opgewekt word in het blok en de meeste rijwind koeling.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Expert
Niks raar aan, als je heel laag in toeren zit doet je koelpomp ook bijna niks... en meer toeren en energie... hangt van je belasting af. Als de hete lucht er niet lang in verblijft, heeft het ook niet veel tijd om warmte af te geven.Jason McCoy schreef:Dat lijkt me raar. Meer toeren is meer warmte, vaker verbranding en meer bewegingswarte.Ardjuh schreef:Jij houd hem denk ik veel hoger in toeren, dan koelt een raptor beter dan dat je hem vanuit onderuit rijd. Die temperatuur klopt ongeveer wel (had ik ook als ik um hoger in toeren hield). Raptor onderin rijden dan loopt de temperatuur heel snel op... op de weg houden ze het redelijk dan, offroad is kut dan koken ze binnen no time over.bonzaiking schreef:ok bedankt kris ik heb m ook daar zitten dus dat kan het ook niet zijn
Op lage toeren is minder energie dus minder warmte.
Alleen je zou in die theorie dus hard moeten rijden op lage toeren. Dan heb je de minste energie wat opgewekt word in het blok en de meeste rijwind koeling.
Heb bijna ruim jaar lang rond gereden met thermometer, kon precies zien wanneer ik te lang in lage toeren reed.. dan liep te temperatuur snel op. Die kon ik weer naar beneden krijgen door hoog in toeren te gaan rijden, waarbij ik overigens niks sneller ging! Maar goed bij mij was wel extreem zichtbaar omdat ik met een stage 1 + yoshi + bear claws reed.
No Can't Do!
- Jason McCoy
- Quad GOD
Oke de koelpomp heb je wel een punt.
Maar dan zou je dus als je stilstaat en gas gaat geven het blok afkoelen. Dat klopt niet want dan gaat hij juist aan de kook.
Dan is dus hetgeen jij zegt een combi van rijden en meer toeren in je koelpomp.
Overigens wil je toch juist dat je blok lekker goed op temperatuur komt juist. 90 graden is een betere bedrijfstemperatuur dan 70
Maar dan zou je dus als je stilstaat en gas gaat geven het blok afkoelen. Dat klopt niet want dan gaat hij juist aan de kook.
Overigens wil je toch juist dat je blok lekker goed op temperatuur komt juist. 90 graden is een betere bedrijfstemperatuur dan 70
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
maar als je stilstaat en hij word te warm en dan een beetje gas gaat geven gaat volgen mij sneller koelenJason McCoy schreef:Oke de koelpomp heb je wel een punt.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Mijne gaat gewoon lekker aan de kook hoor.
Laatst moetsen we wat mensen wegbrengen naar een gala en daar waren dr 3 oververhit en 1 aan de kook. Reden amper en telkens gasgeven. Degene die geen gas stond te geven had nergens last van.
Allemaal raptor 700's en een 450
Laatst moetsen we wat mensen wegbrengen naar een gala en daar waren dr 3 oververhit en 1 aan de kook. Reden amper en telkens gasgeven. Degene die geen gas stond te geven had nergens last van.
Allemaal raptor 700's en een 450
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland