Aangezien ik bijna 18 word ben ik op zoek naar een grotere quad, echter ben ik constant aan het twijfelen over deze twee.
Ik heb het forum al grijs gezocht maar toch weet ik het niet.
Ik ben van plan om de quad voor 50% straat en 50% cross te gaan gebruiken (geen woon en werkverkeer).
Mijn vraag is eigenlijk welke lijkt jullie het meeste geschikt?
Kan een blaster een crossbaan aan?
Blaster of LTZ 400
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Re: Blaster of LTZ 400
Een blaster kan je zeker mee over de crossbaan vliegen, dezen is wat kleiner lichter dus wat fijner voor op de crossbaan.
LTZ geeft gewoon veel meer comfort voor over de straat te rijden en veldwegen (offroad weggentjes )
Met een LTZ kan je standaard goed bij houden met verkeer geen enkel probleem, bij blaster zit je dan toch al redelijk hard te rijden.
LTZ heb je geen omkijken naar blok, opstappen en rijden, blaster is 2 takt, weet niet om de hoeveel uur ze de zuiger doen vervangen, maar dat is na tijdje nodig.
Iedereen voor zich, blaster zal aanschaf prijs stuk lager liggen. en 2 takt sound dat je ook niet vaak hoort.
LTZ geeft gewoon veel meer comfort voor over de straat te rijden en veldwegen (offroad weggentjes )
Met een LTZ kan je standaard goed bij houden met verkeer geen enkel probleem, bij blaster zit je dan toch al redelijk hard te rijden.
LTZ heb je geen omkijken naar blok, opstappen en rijden, blaster is 2 takt, weet niet om de hoeveel uur ze de zuiger doen vervangen, maar dat is na tijdje nodig.
Iedereen voor zich, blaster zal aanschaf prijs stuk lager liggen. en 2 takt sound dat je ook niet vaak hoort.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Dus eigenlijk wat jij zegt is alleen het onderhoud en het comfort?
Die ltz blokken zijn dan wel enduro blokken maar die kunnen toch ook niet eeuwig door blijven gaan? Vooral als er wat mee wordt gebeund.
Een zuigertje verwisselen vind ik niet zo'n groot probleem bij een twee takt
Die ltz blokken zijn dan wel enduro blokken maar die kunnen toch ook niet eeuwig door blijven gaan? Vooral als er wat mee wordt gebeund.
Een zuigertje verwisselen vind ik niet zo'n groot probleem bij een twee takt
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
kwa power zal de ltz ook meer hebben, maar blok hoef je eigenlijk niks aan te doen. Of je moet zonder olie gaan rond rijden of koeling.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life
- Jason McCoy
- Quad GOD
Persoonlijk vind ik het onderhoud van een blaster ook wel meevallen. 2 takt is eenvoudig qua techniek en je kunt alles zelf.
Wel denk ik dat je langer vooruit kunt met een LTZ.
Wel denk ik dat je langer vooruit kunt met een LTZ.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
ik zou ook toch voor een ltz kiezen, verbruik zal lager liggen, onderhoud is minder, meer comfort,..
tegenover ene blaster, die zijn vrij krap vind ik, en je bent snel de 'power' gewoon.
tegenover ene blaster, die zijn vrij krap vind ik, en je bent snel de 'power' gewoon.
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Heb vandaag een keuze gemaakt, binnekort een update!