Ik heb recentelijk een Eton Tornado gekocht, die niet meer liep. Quad bestond uit de quad en een emmer onderdelen. Ik heb hem gemonteerd, maar kreeg geen benzine, e.e.a gecontroleerd en krijgt de bougie benzine. Hij wil ook starten, maar blijft alleen stationair lopen, wanneer je gas geeft smoort hij. De hoofdsproeier is maat 90, carburateur diverse malen schoongemaakt en met de compressor doorgeblazen. Wanneer je start, met je hand voor de luchtinlaat van de carburateur, dan krijg je benzine tegen je hand aan, volgens mij ook vreemd! Ik weet niet meer wat het euvel is, alleen heb ik nog mijn twijfels bij de zuiger. Dit is een zuiger met slechts 1 zuigerveer maar wanneer ik de onderdeellijsten van deze Eton bekijk, hoort er een zuiger in met 2 veren. Weet iemand misschien de maten van de cilinder en zuiger die hierop horen, of is er misschien een andere tip om dit raadsel op te lossen?
Peter
Eton tornado raadsel!!!!
Re: Eton tornado raadsel!!!!
Het probleem is inmiddels opgelost. Heb een stroboscoop gebruikt, en bij elke omwenteling van het vliegwiel kreeg ik wel 360 x een vonk. Hij wist gewoon niet wanneer hij echt moest vonken. Na enig meetwerk bleek er in de bedrading ook iets gewijzigd te zijn, en kreeg de cdi geen goede massa. Massa draad gemaakt en lopen als een zonnetje.