Beste hobbyisten!
Ik ben nieuw op het forum, heb me ook al ff voorgesteld in het voorstel forum!
Ik ben sinds 2 week in het bezit van smc captain 300, ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt
Hij rijd mooi! Redelijk snel! Leuk ding en leuke hobby, alleen valt het mij op, dat hij niet heel direct is op het gas,
Voorral bij lage touren, vol gas geven smoort hij af en toe, dit vind ik erg jammer, heb het gevoel dat het blokje beter zou moeten kunnen precteren, is er iemand die me tips kan geven of ik hem iets pittiger kan krijgen?
De quad heeft 2300 km gereden, en heb hem zelf voorzien van nieuwe olie, lichtfilter, en koppelingsplaten!
Ook valt mij op dat het gast blijft hangen als het blokje koud is, dit probleem blijft todat ik hem uit zet, ff paar minuutjes wachten, dan starten en is het klaar, iemand enig id wat dit kan zijn?
Ik zie jullie reacties graag tegemoed! Alvast super bedankt voor info en tips!
Met vriendelijke groet,
Henk
Smc captain 300 smoort en aantal vraagjes
-
Henklinker
- Toeschouwer

Re: Smc captain 300 smoort en aantal vraagjes
Welkom
Ik heb zelf gemerkt dat mijn barossa beter/sneller presteert als je er 98 benzine in gooit in plaats van 95.
Misschien maakt dat net het verschil
Ik heb zelf gemerkt dat mijn barossa beter/sneller presteert als je er 98 benzine in gooit in plaats van 95.
Misschien maakt dat net het verschil

ik heb het zelfde probleem gehad wleke luchtfilter heb je
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
-
Henklinker
- Toeschouwer

Ik zal de volgende keer eens proberen 98 te tanken!
thanx!
Ik heb momenteel nog een standaard luchfilter! Wel heb ik een aantal gaatjes boven in de luchtfilter deksel geboord, ik had gehoord dat hij hier iets veller van zou worden! Maar geen resultaat!
Ik heb momenteel nog een standaard luchfilter! Wel heb ik een aantal gaatjes boven in de luchtfilter deksel geboord, ik had gehoord dat hij hier iets veller van zou worden! Maar geen resultaat!
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

als hij nu al smoort is het slechtste wat je kan doen gaatjes boren in je luchtfilter huis
als je er geen verstand van hebt blijf er gewoon van af!!
kijk eerst eens naar de kleur van je bougie?
mischien heb je wel een co schroef die een paar slagen open draaien heb je mischien meer aan
die 98 tanken gaat je ook echt niet verder helpen
als je er geen verstand van hebt blijf er gewoon van af!!
kijk eerst eens naar de kleur van je bougie?
mischien heb je wel een co schroef die een paar slagen open draaien heb je mischien meer aan
die 98 tanken gaat je ook echt niet verder helpen
Mijn probleem was dat ik had een open filter er opgezet en te veel olie op gedaan en te vroeg de rest van de olie ging mijn carb in waar die blijft afentoe hangen maar is nu opgelost filter eruit schoon gemaakt opnieuw in de olie en hij rijd als een trein
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland