He iedereen!
Ik rij nu al een tijdje op mijn LTZ 400, dat gaat allemaal lekker vlot Maar ik vraag me nu eigenlijk af wat ik verder nog aan het serieuze onderhoud moet doen. Ik heb tot nu toe wel altijd netjes olie vervangen, nieuwe banden op gedaan en de ketting aangespannen.
Maar nu heeft mijn quad ongeveer 10.000 km gereden. Moet ik dan niet een keer een nieuwe zuiger erin doen of de kleppen afstellen? Of is dat allemaal overdreven? Ik wil wel graag dat mijn quad het niet opeens begeeft als ik ver van huis ben. En zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden kwa onderhoud/slijtage?
Alvast bedankt.
Suzuki LTZ 400 onderhoud na ong 10.000 km rijden?
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: Suzuki LTZ 400 onderhoud na ong 10.000 km rijden?
kleppen mogen wel al eens geregeld zijn en je kunt eens een compressie test laten doen dan weet je ook al meer over de staat van uw zuiger of zuiger veren
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ok, bedankt voor de tips! Maar die kleppen afstellen is dat echt nodig, of rij ik anders mijn blok kapot?
-
- Quad Master
kleppen stellen is inderdaad wel nodig, anders zouden ze t ook niet hoeven doen
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Oke,maar is het dan ook erg belangrijk dat je ze laat stellen of is dat gewoon voor betere prestaties?erikalbring schreef:kleppen stellen is inderdaad wel nodig, anders zouden ze t ook niet hoeven doen
- Jason McCoy
- Quad GOD
Nee als er teveel speling op komt dan krijgt je steeds meer speling en de boel gaat stuk. Dat kwartiertje werk wat je er aan hebt is ook de moeite niet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ok, bedankt allemaal!