lt 80 start slecht

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
m.wintjens
Toeschouwer
Toeschouwer

lt 80 start slecht

Bericht door m.wintjens »

Hallo mijn zoontje heeft een lt80 maar als ik hem wil starten moet ik de choke gebruiken (dat is normaal als hij koud is) en gas blijven pompen en dan gaat hij naar een tijdje proberen wel aan.
Als hij gereden heeft en hem uitzet en dan weer wil starten (warm) gaat het weer moeilijk moet ik weer choke en blijven pompen.
wat kan dat zijn?????
gr maurice
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: lt 80 start slecht

Bericht door rayuutkuuk »

carb goed schoon maken luchtfilter schoon maken en dan weer proberen
m.wintjens
Toeschouwer
Toeschouwer

rayuutkuuk schreef:carb goed schoon maken luchtfilter schoon maken en dan weer proberen

Dat heb ik allemaal al gedaan maar hij blijft het doen nou zij iemand anders dat het misschien aan de benzinekraan licht want die werkt met vacuum, weet daar iemand iets van want die zijn nogal duur voor te proberen.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

De benzinekraan werkt gewoon met zwaartekracht, niet met vacuum. Als je twijfelt of er genoeg benzine naar de carburateur loopt dan kun je de schroef onderaan de vlotterbak eens los draaien, maar ik denk dat daar genoeg uit komt stromen.

Denk eerder dat je zuigerveren versleten zijn en dat je te weinig compressie hebt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
m.wintjens
Toeschouwer
Toeschouwer

Jazzy schreef:De benzinekraan werkt gewoon met zwaartekracht, niet met vacuum. Als je twijfelt of er genoeg benzine naar de carburateur loopt dan kun je de schroef onderaan de vlotterbak eens los draaien, maar ik denk dat daar genoeg uit komt stromen.

Denk eerder dat je zuigerveren versleten zijn en dat je te weinig compressie hebt.
Er is vorig jaar een nieuwe zuiger plus veren ingekomen.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Ergens onder je carb zit nog een schroefje. Hiermee regel je luchtverhouding. Die zou je eens nakijken. Ding zou moeten starten zonder choke. Dus betekent eigenlijk dat je co2 niet juist is
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
m.wintjens
Toeschouwer
Toeschouwer

Jason McCoy schreef:Ergens onder je carb zit nog een schroefje. Hiermee regel je luchtverhouding. Die zou je eens nakijken. Ding zou moeten starten zonder choke. Dus betekent eigenlijk dat je co2 niet juist is

Oke bedankt ga ik dat eens proberen, zou het ook aan de uitlaat kunnen liggen.
m.wintjens
Toeschouwer
Toeschouwer

m.wintjens schreef:
Jason McCoy schreef:Ergens onder je carb zit nog een schroefje. Hiermee regel je luchtverhouding. Die zou je eens nakijken. Ding zou moeten starten zonder choke. Dus betekent eigenlijk dat je co2 niet juist is

Oke bedankt ga ik dat eens proberen, zou het ook aan de uitlaat kunnen liggen.
De co2 levert niks op nu zij iemand anders dat het aan de uitlaat kan liggen misschien verstopt zo ja hoe krijg ik hem weer open,.
ItsJohn
Quadrider
Quadrider

Bericht door ItsJohn »

Zit er een stationair sproeier in de carburateur? zo ja die schoonmaken want die regelt het starten en
stationair lopen tot een kwartgas.
je benzinekraan kan je controleren door het slangetje na de kraan eraf halen en kijken hoe het eruit stroomt.
maar denk niet dat dat je probleem is, want je rijd er ook mee lees ik.
uitlaat kan verstopt zitten je kan hem even eraf halen en proberen te starten, als dat je probleem is even leeg kloppen.

maar denk zelf dat de de carb niet helemaal lekker staat afgesteld.
hoe is het verder met de inlaat etc.? geen valse lucht of membraan die nog half openstaat?
m.wintjens
Toeschouwer
Toeschouwer

ItsJohn schreef:Zit er een stationair sproeier in de carburateur? zo ja die schoonmaken want die regelt het starten en
stationair lopen tot een kwartgas.
je benzinekraan kan je controleren door het slangetje na de kraan eraf halen en kijken hoe het eruit stroomt.
maar denk niet dat dat je probleem is, want je rijd er ook mee lees ik.
uitlaat kan verstopt zitten je kan hem even eraf halen en proberen te starten, als dat je probleem is even leeg kloppen.

maar denk zelf dat de de carb niet helemaal lekker staat afgesteld.
hoe is het verder met de inlaat etc.? geen valse lucht of membraan die nog half openstaat?
Bedankt daar ga ik eens naar kijken laat snel wat weten.
quadman19
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door quadman19 »

ik heb zelf ook een lt 80 ok in het begin ook veel moeite gehad met je juiste start wijze te vinden.
ik mag mijn naftkraan niet openzetten als ik start anders was hij direct verzopen.
in winter heb ik de choke wel nodig.
ook als ik hem stilleg moetk eerst mijn naftkraan dichtzetten.
Dus als je an het starten bent en je voelt dat hij een in gang wil gaan maar nog niet kan een inimini gas geven en hij is weg.

Ik hoop dat het zo bij jou ook zo zal lukken. t zijn zeer gevoelige moterkes maar beresterk mijne heeft al veel doorstaan (auto in gang getrokken :p)
hoop dat je hier iets mee bent.
suzuki lt80
yamaha blaster
2904
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door 2904 »

Ik heb ook net een Suzuki LT80 gekocht start ook moeilijk bij koude en warme motor carburator net zuiver gemaakt en een nieuwe bougie gezet en er veranderd niets en als hij start loopt hij zeer goed ook stationair .
Blijkbaar is dit toch moeilijk te vinden?
Wie kan mij helpen?
Groeten,
Stefan
Plaats reactie