inlaatspruitstuk barossa

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
hollebolle
Easy Quadrider
Easy Quadrider

inlaatspruitstuk barossa

Bericht door hollebolle »

Ik zit met een probleem. Ik heb tussen mijn inlaatspruitstuk nieuwe rubber gezet en tussen mijn caburateur een nieuwe papieren pakking en een bakaliete ring. Alles origineel besteld om valse lucht uit te kunnen sluiten. Gisteren alles gemonteerd en ik krijg mijn quai niet meer fatsoenlijk lopen. Hij loop heel hoog stationair als ik start. Als ik krijg mijn luchtschroef dichtdraai dan gaat hij nog hoger stationair lopen terwijl hij voorheen afsloeg. Die schoef lijkt ook net tegenover gesteld te werken als voorheen. :?
Iemand tips zou het valselucht kunnen zijn?
Jos10
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: inlaatspruitstuk barossa

Bericht door Jos10 »

Kan je er wel gewoon mee rijden, of slaat hij dan ook af? Kan het niet gewoon de stationair schroef zijn? Wellicht vergeten misschien??
Barossa 250
hollebolle
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Daar heb ik ook al aan gedraaid zonder resultaat. Luchtschroef werkt nu precies tegenover gesteld als voor heen. Een papieren pakking kan ik die droog monteren. Ik denkt dat hij tussen die zwarte ring en de papieren ergens lekt
Als je de luchtstelschroef dicht draait hoort hij toch af te slaan.
Dat deed hij voorheen wel! Nu niet meer gaat alleen maar nog hogere toeren draaien
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Spuit deo op de plaats waar ge denkt dat hij valse lucht trekt.. Veranderd hij van toerental, is het inderdaad valse lucht.
hollebolle
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Ik heb mijn inlaat 100 x gecontroleerd maar ik krijg het niet gefixed.
Toen ik vorige week mijn inlaat eraf draaide kwam en een ringetje uit gevallen ongeveer 1,5 cm in doorsnee. Ik weet niet precies of het uit mijn inlaatspruitstuk kwam gevallen of dat het uit de koelribben van mijn blok kwam.
Weet iemand of dit een onderdeel is uit mijn blok wat het hoge toerental kan veroorzaken?
http://imageshack.us/a/img33/2159/20130604204601.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
TheMask
Quadrider
Quadrider

Bericht door TheMask »

Ik gok dat de gas schuif bovenop de carberateur, of 180graden gedraaid erin zit, of het metalen bochtje is een stukje uit de dop gedraait (je geeft daardoor gas)
Draai het bochtje (waar de gas kabel doorheen gaat) even aan.
Succes
Afbeelding
hollebolle
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Hoi,

De gasschuif kan er maar op 1 manier in denk ik.
En de gaskabel staat op de minst strakke stand wat het schroefje betreft op mijn carb.
Maar ik check het nog even voor de zekerheid
Plaats reactie