Jazzy kun je dit topic niet naar Cafe verplaatsen?
Kan de downforce voor je uit rekenen als je wilt? Moet je wel richting hier komen is orkaan seizoen nu, dan tegen de wind in optrekken... anders word ut saaie berekening. Maar als je die vleugel van staal of beton maakt heb je idd meer grip met optrekken.
D = 0.5 x ( Ws x H x AoA ) x F x p x V^2
Downforce @ v= 0
D = .............................. x 0^2 => NULL
- D is downforce in newtons
-WS is wingspan in metres
-H is height in metres
-AoA is angle of attack
- F is drag coefficient
- ρ is air density in kg/m³
- V is velocity in m/s
En met spinnende wielen enzo... hangt af van hoeveel druk je achterwielen hebt, als je achterbrug 2 meter lang is heb je minder gewicht op je achterwielen staan als dat die heel kort is. Als je hem met een korte achterbrug uit zijn voor vering trekt creeër je nog meer gewicht op je achterwielen, dus meer grip. Met lange achterbrug heb je dit effect niet of minder.
1 cilinders hebben meer koppel als meer cilinders, is algemeen bekend. Meer cilinders is meer pk's en toeren....
Maar als je al bang bent voor een 400 cc pussy motor... hoe moet het dan gaan worden met een echt blok?
Heb je ooit wel een school af gemaakt eigenlijk?