carburateur vraag (Bashan)
carburateur vraag (Bashan)
Ik heb al eerder een topic aangemaakt over mijn Bashan. Dit was toen ik hem net gekocht had en niet echt een duidelijk beeld had van wat er precies mis mee was. Onderhand heb ik beide achterbanden en velgen vervangen voor nieuwe. Hierdoor is het schudden van van de achterbanden sterk afgenomen (offroad trekker profiel schud altijd wel op de straat).
Echter nu valt het op dat de quad niet sneller wil dan 50. Tot de 50 rijd hij soepel en trekt ook hard op echter valt op dat bij 50 hij enorm begint in te houden. Nu ga ik de carburateur schoonmaken en voorzien van een grotere sproeier(105) en een andere bougie er in steken.
Echter ik heb nog steeds geen leverancier gevonden voor een beugeltje voor mijn choke kabel. Hierdoor zit deze nog steeds los. Wat op valt is dat als de kabel los zit de luchtklep volledig openstaat. ik vraag mij af of dit de bedoeling is??? ik heb de choke kabel nu tijdelijk vast gezet met tyraps in de bijna gesloten stand van de lucht klep. hierdoor start en loopt hij netjes stationair. is dit ook de normale stand van de luchtklep?
Echter nu valt het op dat de quad niet sneller wil dan 50. Tot de 50 rijd hij soepel en trekt ook hard op echter valt op dat bij 50 hij enorm begint in te houden. Nu ga ik de carburateur schoonmaken en voorzien van een grotere sproeier(105) en een andere bougie er in steken.
Echter ik heb nog steeds geen leverancier gevonden voor een beugeltje voor mijn choke kabel. Hierdoor zit deze nog steeds los. Wat op valt is dat als de kabel los zit de luchtklep volledig openstaat. ik vraag mij af of dit de bedoeling is??? ik heb de choke kabel nu tijdelijk vast gezet met tyraps in de bijna gesloten stand van de lucht klep. hierdoor start en loopt hij netjes stationair. is dit ook de normale stand van de luchtklep?
Re: carburateur vraag (Bashan)
Na wat meer google werk lijkt het er op dat de choke volledig open dient te staan voor normale werking. Als ik dit doe start de quad niet. Kan iemand aangeven waar dit door veroorzaakt zou kunnen worden. ik moet mijn choke dus bijna volledig dicht hebben wil de quad normaal starten.
Het lijkt me dat dit komt door dat er een veel te kleine sproeier in zit waardoor er met een open choke te veel lucht inkomt.
Het lijkt me dat dit komt door dat er een veel te kleine sproeier in zit waardoor er met een open choke te veel lucht inkomt.
Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen bij het chinaquadforum ze zijn niet zo gek op chinese quad,s hier
Helaas reageren ze daar niet op nieuwe aanmeldingen. Heb al een username aangemaakt maar wordt door de admin niet geactiveerd. Denk alleen dat dit probleem niet veel te maken heeft met het merk van de quad. zoek gewoon wat algemene informatie.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Klopt, iedereen is toch welkom hier??
Jou probleem kan veroorzaakt worden door diverse dingen.
In theorie zou je geen choke nodig hebben als je luchtafstelling goed is.
Choke moet open staan natuurlijk. Vertaald is het woord choke ook stikken he. Dus als je chokt dan laat je m stikken. Dus geen luchttoevoer.
Het kan zijn dat i ergens valse lucht trekt ofzo. Oplossing is zowiezo carb schoon maken. Dan eens kijken hoever je gasschuif opengaat als je gas geeft. Bij bashans is dit vaak verre van helemaal geopend. Op te lossen door in de hendel een stukje weg te veilen. Dit kan het inhouden verklaren.
Jou probleem kan veroorzaakt worden door diverse dingen.
In theorie zou je geen choke nodig hebben als je luchtafstelling goed is.
Choke moet open staan natuurlijk. Vertaald is het woord choke ook stikken he. Dus als je chokt dan laat je m stikken. Dus geen luchttoevoer.
Het kan zijn dat i ergens valse lucht trekt ofzo. Oplossing is zowiezo carb schoon maken. Dan eens kijken hoever je gasschuif opengaat als je gas geeft. Bij bashans is dit vaak verre van helemaal geopend. Op te lossen door in de hendel een stukje weg te veilen. Dit kan het inhouden verklaren.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Ik zal vanavond inderdaad even mijn carb er afhalen en schoonmaken. Denk dat ik ook een andere sproeier er in zet. Meestal wordt 105 aangeraden bij een standaard set-up. Het vreemde is dat hij tot de 50 met choke vol dicht (dus veel minder lucht) wel soepel door trekt en daarna ineens inhoudt. Valse lucht eerst maar even checken met deo
Gisteren mijn carburateur schoongemaakt en voorzien van een 106 sproeier. Tevens een nieuwe bougie er in gestoken. Wat opvalt is dat de klep van de choke bijna helemaal dicht dient te staan om hem soepel te laten lopen. Het is me alleen nog steeds niet duidelijk of dit zo hoort?
Als de klep helemaal open staat start hij niet. Als hij gestart wordt met de klep bijna helemaal dicht en de klep wordt dan open gedaan dan slaat hij uit. Zal dit een kwestie zijn van de carburateur helemaal opnieuw afstellen zodat hij wel kan lopen met de klep helemaal open of gewoon zo instellen dat de klep bijna helemaal dicht zit?
Ondanks alles toch nog een stukje gereden. komt nu wel boven de 50km/u uit dus het stotteren en schokken probleem lijkt opgelost. Helaas was de accu leeg dus kon hem naar huis duwen...
Als de klep helemaal open staat start hij niet. Als hij gestart wordt met de klep bijna helemaal dicht en de klep wordt dan open gedaan dan slaat hij uit. Zal dit een kwestie zijn van de carburateur helemaal opnieuw afstellen zodat hij wel kan lopen met de klep helemaal open of gewoon zo instellen dat de klep bijna helemaal dicht zit?
Ondanks alles toch nog een stukje gereden. komt nu wel boven de 50km/u uit dus het stotteren en schokken probleem lijkt opgelost. Helaas was de accu leeg dus kon hem naar huis duwen...
- Jason McCoy
- Quad GOD
Veel grotere sproeier erin. Begin maar eens bij 120-125
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland