ben rond aan het kijken voor een goede tweedehands quad voor mijn zoontje zijn 4de verjaardag. Hij heeft nu een chinese quad op een 36v accu. Nu willen we overschakelen naar een op benzine
Ik ben aan het twijfelen tussen een yamaha yfm50 of een Suzuki ltz50
hier wat gegevens:
yamaha
Dry weight: 108.0 kg (238.1 pounds)
Seat height: 618 mm (24.3 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 915 mm (36.0 inches)
Overall length: 1,537 mm (60.5 inches)
Overall width: 825 mm (32.5 inches)
Wheelbase: 1,030 mm (40.6 inches)
Fuel capacity: 6.80 litres (1.80 gallons)
Suzuki
Weight incl. oil, gas, etc: 78.0 kg (172.0 pounds)
Seat height: 535 mm (21.1 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall length: 1,270 mm (50.0 inches)
Overall width: 760 mm (29.9 inches)
Ground clearance: 120 mm (4.7 inches)
Wheelbase: 830 mm (32.7 inches)
Fuel capacity: 2.60 litres (0.69 gallons)
wat mij opvalt is dat de yamaha toch wel een 30kg zwaarder is en ook wat groter is. Qua vermogen vind ik niks terug, heeft de yamaha ook meer vermogen?
wat zijn jullie ervaringen? en wat raden jullie aan?
alvast bedankt
werner
kinderquad yfm50 of lt-z50?
-
- Toeschouwer
Re: kinderquad yfm50 of lt-z50?
Hey,
Wij hebben van beide quads een paar om in te zetten bij kinderparty's, evenementen en dergelijke.
Ik denk dat de YFM 50 wat sterker is. maar hij is ook weer een stukje groter dan de LTZ 50.
Het voordeel wat ik zie aan de YFM 50 is dat hij cardan aangedreven is, en de suzuki met ketting. Aan de YFM 50 heb je qua aandrijving eigenlijk geen onderhoud, bij de LTZ 50 moet je af en toe eens de ketting spannen, maar dat is zo gebeurd.
Qua geluid maakt de YFM 50 wel een stuk meer geluid. Ook als je volgas rijd loopt die ook in een begrenzer,
De LTZ 50 is bijna geluidsarm.
Als je zoontje 4 jaar word zou ik voor de LTZ 50 gaan,omdat die gewoon een slagje kleiner is. en blijft trouwens ook goed zijn waarde houden als je hem tweedehands koopt.
Wij hebben van beide quads een paar om in te zetten bij kinderparty's, evenementen en dergelijke.
Ik denk dat de YFM 50 wat sterker is. maar hij is ook weer een stukje groter dan de LTZ 50.
Het voordeel wat ik zie aan de YFM 50 is dat hij cardan aangedreven is, en de suzuki met ketting. Aan de YFM 50 heb je qua aandrijving eigenlijk geen onderhoud, bij de LTZ 50 moet je af en toe eens de ketting spannen, maar dat is zo gebeurd.
Qua geluid maakt de YFM 50 wel een stuk meer geluid. Ook als je volgas rijd loopt die ook in een begrenzer,
Als je zoontje 4 jaar word zou ik voor de LTZ 50 gaan,omdat die gewoon een slagje kleiner is. en blijft trouwens ook goed zijn waarde houden als je hem tweedehands koopt.
-
- Toeschouwer
bedankt voor je reactie.___EvW___ schreef:
wat die begrenzer betreft, daar hebben ze toch alle 2 last van? maar bij de yfm zal je dit mss beter horen omdat ie meer geluid maakt, de begrenzer is trouwens bij de yfm al verwijderd door een dynatec.
weet je mss ook iets van verbruik? want de yamaha zijn tank is toch 4liter groter dan de Suzuki, of ligt het verbuik ongeveer gelijk?
Wij hebben die LTZ 50 afgesteld op een lagere snelheid, dus dan loopt die niet in de begrenzen, maar zou best kunnen dat die daar ook op zit ja. Maar de YFM 50 hoor je het echt heel duidelijk.
Qua verbruik durf ik niks te zeggen.
Qua verbruik durf ik niks te zeggen.