PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Hallo,
Na een tijd van zoeken ben ik inmiddels al een paar weken bezig aan een projectje afkomstig van een hogeschool uit belgie die een pgo frame hadden gebruikt als proefopstelling voor een CBR 600RR (motor was inmiddels alweer verdwenen ) dus dan maar een afspraak gemaakt om een nieuwe donor (600RR). bleek er alleen de 900RR nog te liggen. Gelukkig ben ik niet zo kieskeurig dus nu alweer een tijdje bezig waarvan ik jullie graag tussendoor wat foto's wil laten zien en hopelijk ook de knelpunten op kan lossen
Na een tijd van zoeken ben ik inmiddels al een paar weken bezig aan een projectje afkomstig van een hogeschool uit belgie die een pgo frame hadden gebruikt als proefopstelling voor een CBR 600RR (motor was inmiddels alweer verdwenen ) dus dan maar een afspraak gemaakt om een nieuwe donor (600RR). bleek er alleen de 900RR nog te liggen. Gelukkig ben ik niet zo kieskeurig dus nu alweer een tijdje bezig waarvan ik jullie graag tussendoor wat foto's wil laten zien en hopelijk ook de knelpunten op kan lossen
Laatst gewijzigd door BugxteRR op wo 31 jul, 2013 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 101
- Lid geworden op: zo 15 nov, 2009 21:10
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
zo vet project hoor ben benieuwd wat het gaat doen
Burn Rubber ... Not Your Soul.....
Fast and loud is what I am....
Fast and loud is what I am....
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Hoeveel PK heeft zo'n blok? 120?
Blijf je dan denk je niet bezig met sleutelen?
Trekt je hele frame dan niet scheef, en kunnen de andere onderdelen van de buggy wel tegen die krachten?
Heb je wel eens in een Buggy gereden?
Blijf je dan denk je niet bezig met sleutelen?
Trekt je hele frame dan niet scheef, en kunnen de andere onderdelen van de buggy wel tegen die krachten?
Heb je wel eens in een Buggy gereden?
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Natuurlijk.. Als je er logisch over na gaat denken snap je zelf ook dat je niet ongestraft van 15pk naar 150 kunt gaan.. Maar dat is juist de uitdaging om die knelpunten er uit te krijgen.. Wat sleutelen betreft spreken de foto's voor zichzelf;)
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Radiateur zou ik zelf niet achter het blok en boven de demper zetten, ten zei je hem wil gebruiken als verwarming
Verder is het een leuk project
Verder is het een leuk project
No Can't Do!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Idd, zou m boven je hoofd hangen. Maar wel zo dat mocht i aan de kook gaan dat je dr niet onder zit natuurlijk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
nice nice, kijk al uit naar het eerste youtube-filmke
"Ne quad is voor janetten!"
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
wat de radiateur betreft heb ik mezelf laten adviseren door een specialist en alles vervangen door professionele kwaliteit (de vlim heeft ook een zuigende werking, dus geen neg. invloed op de inlaattemp. of koeltemp.) verder is ook gekozen om alles zo compact mogelijk te houden i.v.m. mogelijke overkapping later wel wat zenuwachtig voor de testbank maar ik kijk er zelf ook naar uit
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Je kan wel goed spul hebben, maar warme lucht stijgt op.... demper word heet... warmte gaat omhoog... en taaadaaa wat zit daar... juist je radiateur en 2 ventilatoren om dat nog handje te helpen.BugxteRR schreef:wat de radiateur betreft heb ik mezelf laten adviseren door een specialist en alles vervangen door professionele kwaliteit (de vlim heeft ook een zuigende werking, dus geen neg. invloed op de inlaattemp. of koeltemp.) verder is ook gekozen om alles zo compact mogelijk te houden i.v.m. mogelijke overkapping later wel wat zenuwachtig voor de testbank maar ik kijk er zelf ook naar uit
Misschien werkt het wel als je genoeg wind kan pakken, maar over algemeen lopen motoren warm als ze langzaam rijden, optrekken of stil staan. Ook ga je nu je carbs/injectie warm stoken met je radiateur, dit komt ook niet echt ten goede...
Daarnaast je lijn heb je ook aardig geisoleerd volgens mij, die kunnen ook bijna niet koelen. Persoonlijk denk ik dat je het blok beter andersom erin had kunnen bouwen. Dan heb je aanzuiging van lucht en koeling voorin zitten, en uitlaat en alles achteraan. Dan doet je vlim ook wel ze zuigende werking. Zal misschien wel niet zo mooi passen dan, maar als je wilt rijden en een uitdaging... zou ik toch voor die optie gaan.
No Can't Do!
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Daar verschillen we dan in qua mening;) de vlim zou in mijn opzicht juist de warme lucht moeten onttrekken van het injectie punt(geen carb;) en de warmte van de demper afweren. Vervolgens is heeft deze rad. een cap. Tot 1200cc ongeacht de rijwind.. Omgekeerde inbouw zou mooi uitkomen inderdaad maar is moelijk te realiseren met de aandrijving die ik liever uit mijn buurt wil houden;)
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Racebugs hebben de radiator achter hun hoofd en gewoon verticaal. Dat heeft een reden hoorBugxteRR schreef:wat de radiateur betreft heb ik mezelf laten adviseren door een specialist en alles vervangen door professionele kwaliteit (de vlim heeft ook een zuigende werking, dus geen neg. invloed op de inlaattemp. of koeltemp.) verder is ook gekozen om alles zo compact mogelijk te houden i.v.m. mogelijke overkapping later wel wat zenuwachtig voor de testbank maar ik kijk er zelf ook naar uit
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Ik verwacht er voorlopig ook nog niet mee te gaan racen, dam zal er iets meer moeten gebeuren.. maar zoals ik eerder zei is de keuze en uitdaging gemaakt om alles zo compact mogelijk te maken.. Had de specialist gelijk is dit mooi meegenomen, zoniet is het een kleine aanpassing;) dit zal zichzelf over een kleine week uitwijzen;)
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: PGO ombouw CBR900RR i.c.m. KMS
Snap je verhaal van zuigende werking tot 1200cc helemaal niet, maar ben benieuwd.
(Moet wel hele goede specialist zijn om tegen alle logica/natuurkunde in te gaan..)
Andersom is kwa aandrijving wel een uitdaging idd.
(Moet wel hele goede specialist zijn om tegen alle logica/natuurkunde in te gaan..)
Andersom is kwa aandrijving wel een uitdaging idd.
No Can't Do!