Nieuw lid met YAMAHA Blaster van 97

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
stockie
Toeschouwer
Toeschouwer

Nieuw lid met YAMAHA Blaster van 97

Bericht door stockie »

Hoi

Ben Tim uit het belgische Limburg. Ben al een paar jaar aan het uitkijken of ik een Quad zou kopen. Uiteindelijk heb ik dat dan deze week gedaan. En het is een Blaster geworden van 97 met een volledige gereviseerde motorblok.
Wou eerst voor een warrior gaan 350. Maar na een ritje op zo een 2Takt was ik toch aangenaam verrast door de prestaties van zo een 200cc tje

Natuurlijk mankeert er hier en daar wel wat aan. Maar daar word al aan gesleuteld.

zoals stoplicht deed het niet (schakelaartje kapot)
en achterrem doet het ook niet echt naar behoren. moet ik eens uit elkaar draaien om te zien hoe het systeem werkt
heb ineens ook maar een remkabal besteld voor de achter rem ( want deze liep ook niet echt soepel meer

Heb nog geen foto's maar deze komen eraan
Brammes
Quadrider
Quadrider

Re: Nieuw lid met YAMAHA Blaster van 97

Bericht door Brammes »

welkom tim! kom mar op met die foto´s :honger:
RamonRaptor
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door RamonRaptor »

Welkom
En idd we houden hier erg van foto's :D
stockie
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door stockie »

als i is terug in elkaar zit zal ik foto's maken

Heb al een verlaaglink gemaakt achter (deze zit er tussen)
achterremkabel is vervangen. maar achterrem ofwel blokkeert i ofwel remt i zo goed als niet
Na neen ritje te gaan doen zondag, heb ik me moeten laten afslepen. gaskabel afgebroken aan de carburator. Heb dan alle kabels maar nagekeken. De gaskabel hadden ze met onderdeeltjes die niet hoorden erop vast gehangen waardoor de kabel extra slijtage maakte.
Koppelingskabel is ook zo gemaakt dus ook maar nieuwe besteld.

Dacht ook dat er een ratel in de motor zat. maar bleek nu dat de kettingrollen ook naar de kl... zijn. bovenste is volledig weg (met te verlagen denk ik. want deze zaten er nog op in begin) en nu ratelde de ketting daar af en toe op. dus gelukkig. Alles is besteld vanmorgen. Met wat geluk heb ik alles vrijdag. slechtste geval maandag pas. omdat het hier donderdag een feestdag is

heb motorisch een goede quad gekocht maar onderhoud mankeerd er toch veel aan. Elektriciteit heb ik ook al helemaal opnieuw gesoldeerd volgens regels van de kunst. want daar was ook het nodige knip en plakwerk aan gebeurd.

nu even zoeken naar een setje velgen en banden van een raptor voor een leuke prijs. dan kan ik hubs bestellen met ombouw naar steek van de meeste yamaha's achteraan , en verlaagblokjes voor vooraan te verlagen

spuiten doe ik ook nog wel eens. aangezien ik al 12jaar pistoolschilder van beroep ben zal dit wel geen probleem zijn
ltz400
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ltz400 »

Welkom
Plaats reactie