Tikkend geluid in het blok | Suzuki LTZ-400
Tikkend geluid in het blok | Suzuki LTZ-400
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn Suzuki LTZ-400, omdat ik vandaag aan het rijden was en wilde snel optrekken toen hoorde ik opeens een raar geluid uit het blok komen (een soort tikkend/knarsend geluid). Ik heb het vermoeden dat het waarschijnlijk iets met mijn versnellingsbak heeft te maken. Zou dit kunnen? Omdat ik het alleen hoor wanneer ik rijd en niet wanneer ik hem stationair laat draaien en verschillende toeren uitprobeer. Ik heb ook geprobeerd de quad vooruit te duwen wanneer hij in zijn vrij staat en dan hoor ik ook niks raars. Het geluid hoor ik in vrijwel elke versnelling maar wel minder als ik in de hoogste versnelling rij.
Zou dit door de versnellingsbak komen? En moet ik hier direct iets aan doen voordat ik mijn quad helemaal kapot maak?
Alvast bedankt
Ik heb een probleem met mijn Suzuki LTZ-400, omdat ik vandaag aan het rijden was en wilde snel optrekken toen hoorde ik opeens een raar geluid uit het blok komen (een soort tikkend/knarsend geluid). Ik heb het vermoeden dat het waarschijnlijk iets met mijn versnellingsbak heeft te maken. Zou dit kunnen? Omdat ik het alleen hoor wanneer ik rijd en niet wanneer ik hem stationair laat draaien en verschillende toeren uitprobeer. Ik heb ook geprobeerd de quad vooruit te duwen wanneer hij in zijn vrij staat en dan hoor ik ook niks raars. Het geluid hoor ik in vrijwel elke versnelling maar wel minder als ik in de hoogste versnelling rij.
Zou dit door de versnellingsbak komen? En moet ik hier direct iets aan doen voordat ik mijn quad helemaal kapot maak?
Alvast bedankt
- jumper2110
- Quadracer
Re: Tikkend geluid in het blok | Suzuki LTZ-400
Mss een hele rare suggestie maar kijk is of je bougie goed vastzit.. Ik had ook zo'n geluid en bij mij lag m'n bougie half los..
Waarschijnlijk is het dat niet, maar je weet maar nooit.
Waarschijnlijk is het dat niet, maar je weet maar nooit.
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Komt het geluid in de buurt van je koppeling, op die hoogte.
Dan kan goed zijn dat je krukas begint. Van de versnellingsbak kan ook, maar dan moet die een aardige opdonder gekregen hebben. Dat er een veerklem wat de tanden op de positie houden kapot gegaan is en dat de tandwielen beetje speling hebben gekregen. Maar dan schakelt die slecht in elke versnelling. Als die gewoon goed schakelt zoals die geschakeld heeft, dan licht je probleem niet in je bak.
Dan ga je rond de krukas moeten kijken, stationeer hoor je dat niet zo erg als in begin is omdat die minder touren maakt, als je iets hoger gaat in de touren dan ga je beter horen.
En in de 5de hoor je minder omdat je dan al hogeren snelheid hebt.
Dan kan goed zijn dat je krukas begint. Van de versnellingsbak kan ook, maar dan moet die een aardige opdonder gekregen hebben. Dat er een veerklem wat de tanden op de positie houden kapot gegaan is en dat de tandwielen beetje speling hebben gekregen. Maar dan schakelt die slecht in elke versnelling. Als die gewoon goed schakelt zoals die geschakeld heeft, dan licht je probleem niet in je bak.
Dan ga je rond de krukas moeten kijken, stationeer hoor je dat niet zo erg als in begin is omdat die minder touren maakt, als je iets hoger gaat in de touren dan ga je beter horen.
En in de 5de hoor je minder omdat je dan al hogeren snelheid hebt.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik zojuist het probleem heb gevonden. Het viel mij dus op dat mijn ketting erg los zat. Toen keek ik naar het voortandwiel en zag dat er een aantal tanden afgebroken zijn. Ik denk dat door het harde optrekken met een veelste slappen ketting ervoor zorgde dat de ketting over het voortandwiel gleed zodat het voortandwiel nu erg beschadigd is.
Nu is ook het probleem dat mijn ketting niet meer verder naar achter gespannen kan worden. Is het misschien mogelijk dat ik een visje uit de ketting weghaal zodat hij iets korter wordt? Of moet ik gewoon een nieuwe bestellen?
Alvast bedankt
Nu is ook het probleem dat mijn ketting niet meer verder naar achter gespannen kan worden. Is het misschien mogelijk dat ik een visje uit de ketting weghaal zodat hij iets korter wordt? Of moet ik gewoon een nieuwe bestellen?
Alvast bedankt
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Je kunt er een schakel tussen uit halen, weet niet welke staat je tandwielen zijn , als die spits zijn dan zijn ze aan vervanging toe. Meestal buigen ze dan ook beetje.
meestal zijn de spullen samen versleten je ketting met tandwielen.
meestal zijn de spullen samen versleten je ketting met tandwielen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life
- Jason McCoy
- Quad GOD
Klopt, beter vervang je de complete set. Dus voor en achtertandwielen en ketting
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- rayuutkuuk
- Easy Quadrider
En als je dan toch bezig bent zou ik de kettingrol ook vervangen. Na vervanging van tandwielen en ketting had ik dat zelf niet gedaan , maand later kon het alsnog.
Bedankt allemaal! Ik ga dan maar een setje bestellen. Weet iemand misschien ook nog een goede set die ook nog goedkoop is? En heb ik verder speciaal gereedschap nodig om mijn ketting erop te krijgen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
- Quad Master
tja, wat versta je onder speciaal gereedschap, een stel fatsoenlijke steek-ring sleutels (ook in de grotere maten) en nog wat
eenvoudig spul ben je sws nodig
eenvoudig spul ben je sws nodig
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Ok, thanks! Ik heb bijvoorbeeld geen kettingbreker nodig? Ik heb trouwens een ketting/tandwiel setje gevonden: http://quadtuning.nl/index.php?id_produ ... er=product" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het iets? En is het ook goed geprijsd?
Alvast bedankt
Is het iets? En is het ook goed geprijsd?
Alvast bedankt
-
- Quad Master
http://quadtuning.nl/index.php?id_produ ... er=product" onclick="window.open(this.href);return false;
zelfde merk, maar 15 euro goedkoper, enige verschil zit m in de ketting, is een gewone O ring ketting ipv een 'gouden' x ring
kettingbreker ben je niet nodig, zit normaal al een sluitschakel op waarmee je de ketting door midden kunt halen
zelfde merk, maar 15 euro goedkoper, enige verschil zit m in de ketting, is een gewone O ring ketting ipv een 'gouden' x ring
kettingbreker ben je niet nodig, zit normaal al een sluitschakel op waarmee je de ketting door midden kunt halen
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
Allemaal heel erg bedankt! De ketting en tandwielen zijn inmiddels besteld.
Thanks!
Thanks!