Betrouwbare Dealers

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Re: Betrouwbare Dealers

Bericht door Jason McCoy »

Ja dat doe jij zelf dan. In Nederland is de wet dat als jij iets koopt van een erkende dealer dat je altijd recht hebt op een deuglijk product. Daar kunnen we lang of kort over praten maar zo is het en niet anders
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Karperblues
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Karperblues »

Ik heb hem zonder garantie gekocht.
staat ook duidelijk op factuur.
Zal best kloppen met die nederlandse regeltjes maar als je dealer zegt dat je geen garantie hebt zul je het via de gerechtelijke weg moeten spelen. Dan ben je veel tijd en moeite kwijt en dan is het nog de vraag of je alles betaald krijgt.

Of het wettelijk juist is of niet, garantie moet je extra betalen.
ik heb het niet gedaan en ook niet nodig gehad.
Darkzero
Quadrider
Quadrider

Bericht door Darkzero »

in belgie heb je bij een erkende dealer altijd de wettelijke garantie, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
hier betaal je dus niet extra voor. wel als je, indien mogelijk, uitgebreide garantie wil
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

oke,duidelijk maar nu even dit:
heb je de machien gekocht via marktplaats bij die man via een advertentie als particulier of adverteerde de man als dealer?
als hij als prive persoon adverteerde en verkocht heb je als privé persoon geen geen recht op garantie.Ook als hij je een factuur geeft zegt niks,ik kan als prive persoon iedereen een factuur geven als bewijs van betaling zolang ik maar geen BTW erop zet en verreken/bereken.Doe ik dat wel handel ik als bedrijf en heb ik mij te houden aan de regels daaromtrent.Als hij als dealer adverteerde en ook als dealer een factuur maakt heeft hij wel degelijk garantie verplichtingen.Op marktplaats en dergelijke is het volgens de Europese regels zo dat als je tweede hands goederen koopt/verkoopt tussen 2 privépersonen er geen garantie gegeven moet/hoeft te worden door de verkopende partij tenzij anders schriftelijk overeengekomen..
Quadbeest
Quadrider
Quadrider

Bericht door Quadbeest »

Bij bartspowersports betaal je wel degelijk voor de garantie. Het staat zelfs bij z'n advertenties.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Dat kan zijn, maar volgens de Nederlandse wet heb je zowiezo garantie dus als je t betaald dan word je opgelicht
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ___EvW___ »

Enigste wat zou kunnen zijn is dat als je die garantie erbij betaal, dat als er wat met de quad is dat die garantie geeft en niet moeilijk doet om dingen.

En als je het er niet bij koop, dat hij er niks meer van wil weten qua garantie. En dat je het dan maar aan moet gaan vechten.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

En dat is dus tegen de nederlandse wet.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Jason McCoy schreef:En dat is dus tegen de nederlandse wet.
Nee, wat Erwin zegt klopt precies. Als je garantie krijgt dan belooft de verkoper gedurende die tijd extra kwaliteit of extra service om problemen op te lossen. Als hij die garantie niet biedt dan doet dat niets af aan je wettelijk vastgelegde recht op een deugdelijk product.

Maar recht hebben en het krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Dat klopt. Maar dan vecht je t aan en komt t goed. Wel heb je dan wat werk en moet je de weg weten hoe je het aanpakt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ___EvW___ »

Dat klopt Jason!

Maarja dan heb je niet echt goede contacten meer denk ik, en een hoop gezeik.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:Dat klopt. Maar dan vecht je t aan en komt t goed. Wel heb je dan wat werk en moet je de weg weten hoe je het aanpakt.
En hoe ga je aan tonen dat de schade al aanwezig was met de verkoop? Binnen 5 min kan iemand een goed blok tot schroot verwerken namelijk. :wink:

Tenzei de dealer iets verkoopt wat niet klopt, maar dan nog sta je er zelf bij en controleer je het zelf en ga je zelf accoord om het item aan te schaffen.
No Can't Do!
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Natuurlijk maar datzelfde kan een dealer ook beweren.
Beetje zinloze discussie dit vind ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

ik denk dat het beste is dat je gewoon het gesprek aangaat met de dealer.Ik denk dat er dan wel een compromis mogelijk is met misschien een voor beide goede oplossing.als in een geschil beide partijen de hakken in het zand zetten is het altijd slecht.soms is het niet altijd wat je wilt maar wat er mogelijk is.soms is het nu eenmaal niet anders.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Daar sluit ik me bij aan. Zolang een gesprek maar gaande blijft is alles op te lossen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie