Raptor 350 : speling op koppelingsgaffel
Raptor 350 : speling op koppelingsgaffel
Het valt me op dat er redelijk wat speling op de koppelingsgaffel zit die de koppeling bedient. Ik heb er een filmpje van:
http://pictures.meelmuis.com/koppelinggaffel.mp4
Even voor de duidelijkheid, dit is dus met ingebouwde koppeling..
Kan iemand me vertellen of dat deze speling normaal is? Had vorige week het blok open en toen leek alles er goed uit te zien.
Kan ik deze speling ongestraft wegwerken door het gedeelte waar de kabel in gehaakt word een paar tandjes op te schuiven?
http://pictures.meelmuis.com/koppelinggaffel.mp4
Even voor de duidelijkheid, dit is dus met ingebouwde koppeling..
Kan iemand me vertellen of dat deze speling normaal is? Had vorige week het blok open en toen leek alles er goed uit te zien.
Kan ik deze speling ongestraft wegwerken door het gedeelte waar de kabel in gehaakt word een paar tandjes op te schuiven?
Yamaha YFM350 Raptor uit 2006
-
- Quadrider
Re: Raptor 350 : speling op koppelingsgaffel
Meelmuis, domme vraag misschien, maar gebruik je een manual ?
Raptor 660 supermotard
Ja, ik heb onderstaand boek.NillesGilles schreef:Meelmuis, domme vraag misschien, maar gebruik je een manual ?
-
- Quadrider
Ik vraag dit omdat bij het monteren van de deksel, de hevel een bepaalde stand moet hebben.
puntje op de hevel moet nagenoeg gelijk staan met lijntje op de deksel. dus in onbelaste toestand. dus met de
hand kun je het heveltje niet verder duwen op dat punt.
puntje op de hevel moet nagenoeg gelijk staan met lijntje op de deksel. dus in onbelaste toestand. dus met de
Raptor 660 supermotard
Hmm, goed dat je het noemt. Of ik kan niet lezen, of het staat echt niet (duidelijk) in het boek. Sommige dingen worden perfect beschreven, maar sommige dingen zijn er ook weer niet in terug te vinden. Maar goed, het heeft me tot nu toe goed geholpen. Zal vanavond eens kijken of ik die markering kan vinden. Heb het blok er nu toch uit liggen en de olie is eruit.NillesGilles schreef:Ik vraag dit omdat bij het monteren van de deksel, de hevel een bepaalde stand moet hebben.
Maar als ik het goed begrijp is die speling dus niet zoals het hoort...
Wijzig berichtMeld dit berichtAntwoord met een citaatRe: Raptor 350 : Minder vermogen en rook door carterontlucht
door mx jake » augustus 12 2013
je zal eerst je vliegwiel en je starttandwiel er af moeten halen
daar zitten 2 bouten achter
maar even een blok open gooien, lijkt mij niet echt verstandig
dit is geen klusje waar je te ligt over moet denken
beter aan iemand overlaten die zulk soort werk meer gedaan heeft
al overtuigt inmiddels????
never drive faster then your angel can fly
nee, ik ga lekker door, ik ga lekker door, ik ga lekker door. En dat roep ik dan zingend.mx jake schreef:Wijzig berichtMeld dit berichtAntwoord met een citaatRe: Raptor 350 : Minder vermogen en rook door carterontlucht
-
- Quadrider
overtuig jezelf ervan dat je het juist in elkaar hebt gezet, als je twijfelt vraag het dan voordat je het dicht schroeft ipv achteraf met de gebakken peren te zitten en last but not least: RTFM!
Raptor 660 supermotard
Ja klopt. Duur lesgeld zeg ik dan maarNillesGilles schreef:overtuig jezelf ervan dat je het juist in elkaar hebt gezet, als je twijfelt vraag het dan voordat je het dicht schroeft ipv achteraf met de gebakken peren te zitten en last but not least: RTFM!
Sterker nog, ik begon te twijfelen toen ik het blok in elkaar had zitten.Heb toen gebeld naar de zaak die de cilinder gehoond heeft en die gaf aan dat als het zo was dat wel los zou lopen. Daarom ben ik verder gegaan. Heb daarna het boek gepakt en zag het uiteindelijk staan. Gewoon overheen gelezen. Stom.
Zojuist even gekeken en wanneer ik de hevel met de hand tot het einde draai staat de punt op de hevel gelijk met de markering op de deksel. Dat is dus goed. Vindt alleen dat de speling terugwaards dan zo groot is. Daardoor vroeg ik me af of het zo hoorde. Is dit een goeie check of moet ik echt in ontspannen staat controleren?NillesGilles schreef:Ik vraag dit omdat bij het monteren van de deksel, de hevel een bepaalde stand moet hebben.
-
- Quadrider
Die speling is noodzakelijk om te zorgen dat de koppeling niet gaat slippen en dat het dan zoveel is of lijkt dat is nou eenmaal de constructie.
Deze kun je dus afvinken
Deze kun je dus afvinken
Raptor 660 supermotard
ThnxNillesGilles schreef:Die speling is noodzakelijk om te zorgen dat de koppeling niet gaat slippen en dat het dan zoveel is of lijkt dat is nou eenmaal de constructie.
Deze kun je dus afvinken
Wilde het even zeker weten...