Nieuw, WouterFJ
Nieuw, WouterFJ
Hallo
Ik ben van plan om binnen hier en een paar maandjes een quad te kopen. Hij zou vooral dienen om woon-werk verkeer te doen, zo'n 10km heen. Af en toe eens wat fun natuurlijk ook, op binnenwegetjes.
Nu las ik dat daarvoor een Raptor 700 wel goed was, wegens het minder vlugge onderhoud?
Hebben jullie nog voorstellen of tips voor mij? Ik keek eerst meer naar iets van 450 of 500cc maar daar schijnt veel meer onderhoud aan te zijn, wat ik nu ook niet direct zit op te wachten voor dagelijks te gebruiken.
Groeten en alvast merci
WouterFJ
Ik ben van plan om binnen hier en een paar maandjes een quad te kopen. Hij zou vooral dienen om woon-werk verkeer te doen, zo'n 10km heen. Af en toe eens wat fun natuurlijk ook, op binnenwegetjes.
Nu las ik dat daarvoor een Raptor 700 wel goed was, wegens het minder vlugge onderhoud?
Hebben jullie nog voorstellen of tips voor mij? Ik keek eerst meer naar iets van 450 of 500cc maar daar schijnt veel meer onderhoud aan te zijn, wat ik nu ook niet direct zit op te wachten voor dagelijks te gebruiken.
Groeten en alvast merci
WouterFJ
- philipken
- Toeschouwer
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 20 mar, 2013 13:24
- Locatie: wetteren (oost-vlaanderen)
Re: Nieuw, WouterFJ
aan een yamaha 450 is veel onderhoud aan dan kun je beter naar een Suzuki ltz 400 gaan
of naar raptor 700
of naar raptor 700
raptor 700 se 2008
Re: Nieuw, WouterFJ
Wat is een goede 2dehands richtprijs voor een raptor 700?
Re: Nieuw, WouterFJ
Tussen de 3000 en 12000 zo'n beetje. Hangt af van het land waar je hem koopt, wel of geen kenteken, staat van onderhoud, opties en het bouwjaar. Hoop dat je hier wat mee kunt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuw, WouterFJ
Dat is wel erug ruim Jazzy!! Maar je hebt wel gelijk, zover kunnen de prijzen uit elkaar liggen. Je moet dus echt gaan kijken wat en welke je wilt.
Globaal vind je ze zonder kenteken vaak vanaf 3500 a 4000 en met kenteken vanaf 6000 ofzo. Maar t is wel wat Jazzy zegt, t ligt er een beetje aan wat jij er voor over hebt
Globaal vind je ze zonder kenteken vaak vanaf 3500 a 4000 en met kenteken vanaf 6000 ofzo. Maar t is wel wat Jazzy zegt, t ligt er een beetje aan wat jij er voor over hebt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Nieuw, WouterFJ
Thanks voor de uitleg alvast.
Ik ben van BE, dus met of zonder kenteken maakt dan wss niet zo veel uit? Wij moeten toch een nieuw kentekenplaat aanvragen als we hem inschrijven in BE.
Ik kijk rustig even uit, en vergelijk verschillende opties. Ik heb wel nog wat tijd, geen haast bij.
Thanks mannen voor de reacties!
Ik ben van BE, dus met of zonder kenteken maakt dan wss niet zo veel uit? Wij moeten toch een nieuw kentekenplaat aanvragen als we hem inschrijven in BE.
Ik kijk rustig even uit, en vergelijk verschillende opties. Ik heb wel nog wat tijd, geen haast bij.
Thanks mannen voor de reacties!
- raycko
- Easy Quadrider
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2011 17:56
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Nieuw, WouterFJ
Suzuki LTZ400
Betaalbaar en kwalitatief erg goed en weinig onderhoud
Betaalbaar en kwalitatief erg goed en weinig onderhoud
Suzuki LTZ400 Limited Edition
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuw, WouterFJ
Valt de LTZ400 te vergelijken met de Raptor 700 qua onderhoud?
Aangezien ik er elke dag woon-werk-verkeer mee zou doen, is dat ook wel een belangrijke factor.
Aangezien ik er elke dag woon-werk-verkeer mee zou doen, is dat ook wel een belangrijke factor.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuw, WouterFJ
Wat wie hollanders bedoelen met kenteken is eigenlijk t zelfde als dat er bij jullie papieren bijzitten om in te schrijven voor zoals jullie t noemen op de baan. Daar zit wel degelijk veel verschil in.
LTZ is vergelijkbaar maar qua power bij langena niet
LTZ is vergelijkbaar maar qua power bij langena niet
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Nieuw, WouterFJ
Qua papieren moet dus het inschrijvingsbewijs er bij zitten voor in BE op de weg te mogen. Zonder dat papier is het een offroad/privéterrein voertuig dan.Jason McCoy schreef:Wat wie hollanders bedoelen met kenteken is eigenlijk t zelfde als dat er bij jullie papieren bijzitten om in te schrijven voor zoals jullie t noemen op de baan. Daar zit wel degelijk veel verschil in.
LTZ is vergelijkbaar maar qua power bij langena niet
Ik denk toch te beginnen met de LTZ, het is mijn eerste quad. Ik denk dat er toch wel genoeg power zal inzitten dan? Ik dacht ook dat het niet te vergelijken was met de Raptor 700, dat is een ferm beest...
- raycko
- Easy Quadrider
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2011 17:56
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Nieuw, WouterFJ
LTZ heeft zat! power!.WouterFJ schreef:Qua papieren moet dus het inschrijvingsbewijs er bij zitten voor in BE op de weg te mogen. Zonder dat papier is het een offroad/privéterrein voertuig dan.Jason McCoy schreef:Wat wie hollanders bedoelen met kenteken is eigenlijk t zelfde als dat er bij jullie papieren bijzitten om in te schrijven voor zoals jullie t noemen op de baan. Daar zit wel degelijk veel verschil in.
LTZ is vergelijkbaar maar qua power bij langena niet
Ik denk toch te beginnen met de LTZ, het is mijn eerste quad. Ik denk dat er toch wel genoeg power zal inzitten dan? Ik dacht ook dat het niet te vergelijken was met de Raptor 700, dat is een ferm beest...
Dinge lope ook 115km/h en trekt lekker door.
Verder is onderhoud zelfde zo'n beetje ja als een raptor.
-Luchtfilter schoonhouden
-Vloeistoffen op pijl houden
-1x in 1000km olie en olie filter vervangen
-1x in 5000km kleppenstellen
-1x in 8000km Compressie meten
voor weg gebruik!!!!!
Suzuki LTZ400 Limited Edition
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuw, WouterFJ
Super, thanks voor de reactie!raycko schreef:LTZ heeft zat! power!.WouterFJ schreef:Qua papieren moet dus het inschrijvingsbewijs er bij zitten voor in BE op de weg te mogen. Zonder dat papier is het een offroad/privéterrein voertuig dan.Jason McCoy schreef:Wat wie hollanders bedoelen met kenteken is eigenlijk t zelfde als dat er bij jullie papieren bijzitten om in te schrijven voor zoals jullie t noemen op de baan. Daar zit wel degelijk veel verschil in.
LTZ is vergelijkbaar maar qua power bij langena niet
Ik denk toch te beginnen met de LTZ, het is mijn eerste quad. Ik denk dat er toch wel genoeg power zal inzitten dan? Ik dacht ook dat het niet te vergelijken was met de Raptor 700, dat is een ferm beest...
Dinge lope ook 115km/h en trekt lekker door.
Verder is onderhoud zelfde zo'n beetje ja als een raptor.
-Luchtfilter schoonhouden
-Vloeistoffen op pijl houden
-1x in 1000km olie en olie filter vervangen
-1x in 5000km kleppenstellen
-1x in 8000km Compressie meten
voor weg gebruik!!!!!
Ik denk dus voor een ltz400 idd te gaan.
Is er ergens een topic dat ik kan gebruiken om op zaken te letten bij aankoop van 2dehands ltz400?
- raycko
- Easy Quadrider
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2011 17:56
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Nieuw, WouterFJ
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 25&t=10771" onclick="window.open(this.href);return false; succes!
Suzuki LTZ400 Limited Edition
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;