Can Am startprobleem

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Can Am startprobleem

Bericht door stef »

De Can AmRenegade 800cc 2008 start niet altijd. De Quad doet dan helemaal niets. De brandstofpomp hoor je lopen, startmotor doet dan niets. Kan dit te maken hebben met de stand van de schakelpook? Uitknopje staat goed, ik heb stroom, maar ineens slaat ie dan aan. Iemand ervaringen hiermee?
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
ek4
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Can Am startprobleem

Bericht door ek4 »

stoplicht schakelaar werk deze ?die gaan regelmatig stuk en als hij dan niet in p of n staat start hij niet
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Dennis b »

misschien een storing/mankement met die killswitsch.
Heb gehoord dat dit wel vaker voorkomt...
renegade 1000x xc :D
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stef »

dennis b bedoel je met de kill switch de rode aan/uit schuifknop? Als die uit zou staan heb je toch geen stroom? Alles werkt gewoon als ik de startprocedure in gang zet.

De versnelling/gang maakt ook geen verschil, /N of P, H of L of R bij geen van de versnellingen met of zonder rem, beide remmen enz. Alleen het idee dat ie aanslaat als ik met de versnellingspook heen en weer beweeg, dat daar ergens een schakelaar zit die aangeeft of ie in de versnelling staat? Zijn dat die kabels die op de versnellingsbak zitten?
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Dennis b »

stef schreef:dennis b bedoel je met de kill switch de rode aan/uit schuifknop? Als die uit zou staan heb je toch geen stroom? Alles werkt gewoon als ik de startprocedure in gang zet.

De versnelling/gang maakt ook geen verschil, /N of P, H of L of R bij geen van de versnellingen met of zonder rem, beide remmen enz. Alleen het idee dat ie aanslaat als ik met de versnellingspook heen en weer beweeg, dat daar ergens een schakelaar zit die aangeeft of ie in de versnelling staat? Zijn dat die kabels die op de versnellingsbak zitten?
bedoel inderdaad die rode.... volgens mij wel stroom maar niet starten, druk hem maar eens in en dan effe op je display kijken.
renegade 1000x xc :D
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stef »

Nu krijg ik na een paar kilometer rijden de melding:limp home, check engine en een rood knipperend motormanagementlampje. Maar het gekke is, het vermogen blijft zoals het was, rijd gewoon door zoals voor de melding. Wel gelijk gestopt, afgezet en even wachten. Opnieuw gestart en de melding was weg. Weggereden en even later kreeg ik de melding weer.

Ik heb wel recentelijk de olie vervangen van de bak en de diff's en het luchtfilter gereinigd. De motorolie was nog redelijk goudkleurig. Verder nog geen bijzonderheden gedaan of veranderd.

Ik lees op de engels-talige fora dat het te maken kan hebben met de motortemperatuur of de accuspanning?
java
Quadracer
Quadracer

Bericht door java »

Persoonlijk zou ik hem laten uitlezen.
Afbeelding
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stef »

De kill switch merk ik niets aan, zal wel ff zoeken worden omdat ie het niet altijd heeft
stef
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stef »

Zijn er hier can am ervaringen met kill switches? Ik wil er eigenlijk een kill switch met koord op hebben, maar op de engelstalige fora schrijven ze over 2 soorten switches, normal open en normel closed? Welke heb ik nodig en waar/hoe sluit ik deze aan? Bij de ds650 kon ik hem tussen de bobine en het frame plaatsen zodat deze afsloeg bij het uittrekken, maar ik heb t idee dat dat bij een renegade 800 niet zo werkt met al die electronica aan boord..

Ik heb nog een Yamaha kill switch liggen, waarbij de contacten elkaar raken bij nood, dus dat zal een normal open zijn?
Plaats reactie