hallo,
ik heb een raptor 660r en ik wil daar meer me op de weg rijden dan ergens anders, nu is het zo dat de originele vertanding er nog op zit de 13/40, deze wil ik vervangen voor de 15/38. dan zou ik wat meer met het verkeer mee kunnen op wat lagere toeren.
nu is het wel zo dat ik nu behoorlijk hard kan optrekken, lever ik hier veel van in ?
en dan hoe moet ik de tandwielen verwisselen ? heb dit nog nooit gedaan, en vooral achter lijkt het mij moeilijker.
iemand tips hiervoor ?
mvg jeroen
ketting en tandwielen wisselen 660R
-
- Toeschouwer
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: ketting en tandwielen wisselen 660R
wat je inleverd is te verwaarlozen nu moet je meer schakelen dan gas geven met 16/38 kun je langer door trekken in elke versnelling
vanachter is eigenlijk het gemakkelijks zeker als je weet hoe het moet
je draaid uw achterwiel aan tandwielkant los zet je quad met zijn achterwielen van de grond door een blok onder je achterbrug te steken
neemt je wiel en spoorverbreder ( als je die hebt ) van uw wielhub af onspant je ketting draai je tandwiel los kantelt deze over je tandwielhub en schuift deze over je wielhub en zet je nieuw tandwiel er terug op
maar eigenlijk zou je eerst uw voorste tandwiel moeten zien los te krijgen kan behoorlijk vast zitten en dan pas uw achterste vervangen
vanachter is eigenlijk het gemakkelijks zeker als je weet hoe het moet
je draaid uw achterwiel aan tandwielkant los zet je quad met zijn achterwielen van de grond door een blok onder je achterbrug te steken
neemt je wiel en spoorverbreder ( als je die hebt ) van uw wielhub af onspant je ketting draai je tandwiel los kantelt deze over je tandwielhub en schuift deze over je wielhub en zet je nieuw tandwiel er terug op
maar eigenlijk zou je eerst uw voorste tandwiel moeten zien los te krijgen kan behoorlijk vast zitten en dan pas uw achterste vervangen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
ik wou eigenlijk voor de 15/38, wat is het verschil tussen 15/38 en 16/38 dan ?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Past 16 voor wel bij een 660? Dan moet je denk ik al een plaatje extra verwijderen toch?
16/38 is niet leuk rijden met een standaard 660. Dan komt i vermogen tekort vind ik
16/38 is niet leuk rijden met een standaard 660. Dan komt i vermogen tekort vind ik
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
maar 15/38 wel ?
- Jason McCoy
- Quad GOD
Dat gaat prima. Dat had ik er ook onder zitten
Can-Am Renegade