Aah ok danQuadbeest schreef:Nee ga daar maar niet van uitStevo schreef:klopt het ook dat ze zeggen dat quads verboden gaan worden op de openbare weg ?
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Aah ok danQuadbeest schreef:Nee ga daar maar niet van uitStevo schreef:klopt het ook dat ze zeggen dat quads verboden gaan worden op de openbare weg ?
Hoe kom je erop?Stevo schreef:klopt het ook dat ze zeggen dat quads verboden gaan worden op de openbare weg ?
Klopt niet, dan kan je via Kesselt-veldwezelt-mopertingen-riemst binnenrijdenJack schreef:Je hebt gewoon geen zekerheid, dat is het grote probleem.
Als je een burgemeester hebt die het niet op quads heeft volstaat t om op de hoofdweg (hypothetisch voorbeeld uit mijn streek: Maastrichtersteenweg van Vroenhoven naar Riemst) een verbodsbord te zetten en je bent gekloot.
De wegcode is echter iets federaal dus die borden die elke gemeente zo maar los mag gebruiken of niet zijn onwettig. Maar begin er maar eens aan...
Nee sjoerd een quad moet net zoals een auto 2-3 zichtbare knipperlichten per kant hebben. Voor(verplicht),zijkan(optioneel),achterkant(verplicht). Een knipperlicht in je achterlicht is toegestaan mits dit achterlicht goedgekeurd is voor de weg en de knipperlichten vooral goed zichtbaar zijn.(je hebt ook van die mini dingen waar je net niks van ziet, officieel mag dat is namelijk een manier van richting aangeven, maar de overige weggebruikers zijn dan geen goede vrienden met je;)). Koop gewoon een achterlicht met knipperlichten of een setje knipperlichten dat zijn de kosten niet. Kies wat je zelf mooi vindt staan en let ff op of het goedgekeurd is( ik rij blijkbaar ook met niet gekeurde knipperlichten voor).Sjoerd schreef:Hallo forumleden,
Ik ben nieuw hier op dit forum en ik wil graag een quad gaan kopen.
Nu heb ik een mooie quad gezien op kenteken, maar deze heeft geen knipperlichten aan de achterkant. (aan de voorkant wel)
Is dit toegestaan in nederland?