hallo quad liefhebbers,
aangezien ik nog het een en ander over de banshee motor moet leren, vraag ik jullie om advies en raad.
ik heb een setje toomeys t6 op de kop weten te tikken.
nu is mijn vraag zijn er veel aanpassingen voor nodig?
ik heb inmiddels al 30mm cabs zijn deze voldoende?
de jetkit is er ook bij.
moet ik de membramen ook veranderen? vforce 3 of 4?
of zijn de origenele ook voldoende?
komen er verder nog meer dingen kijken bij het aanpassen?
over de filters ben ik niet uit, de een zegt open,de ander zegt met een kn filter in de bak kan het ook.
ik ben van plan om de banshee als wegquad te gebruiken,en soms een bosweggetje (landwegen)
ook ben ik opzoek naar de stickerset,van de special editon rood witte banshee zoals die van forum lid tomas.
gr banshee 03
banshee project
Re: banshee project
Je membranen te veranderen moet niet, maar ik raad je wel een v-force 4 aan! Wereld van verschil!
Je luchtfilter deksel neem je er best af. Dat je motor wat makkelijker ademt ipv. door een rietje, k&n heb ik gehoord dat ze veel stof ddoorlaten, kan je best een mousse nemen, is ook goedkoper
Je luchtfilter deksel neem je er best af. Dat je motor wat makkelijker ademt ipv. door een rietje, k&n heb ik gehoord dat ze veel stof ddoorlaten, kan je best een mousse nemen, is ook goedkoper
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
-De T6 presteren het beste op de ongepoorte, stock cilinders...dus dat is al in orde.
-De membramen hoeven inderdaad niet, maar toekomstgericht zou ik deze er inderdaad bij nemen.
-30 mm carbs zijn zelfs te groot. Ik zou maximum een 28mm genomen hebben of de standaard 26mm's houden. Met 30mm carbs en enkel uitlaten/membramen, gaat ge power onderaan moeten inleveren.
-Ivm met de filters: K&N vind ik persoonlijk rommel. Ze laten veel te veel stof door (ook on road) Ik heb een aluminium airbox met 2 UNI pods mousse filters. Er staat geen deksel op de airbox.
Voor de rest afstellen, afstellen, afstellen....Tot het goed is
-De membramen hoeven inderdaad niet, maar toekomstgericht zou ik deze er inderdaad bij nemen.
-30 mm carbs zijn zelfs te groot. Ik zou maximum een 28mm genomen hebben of de standaard 26mm's houden. Met 30mm carbs en enkel uitlaten/membramen, gaat ge power onderaan moeten inleveren.
-Ivm met de filters: K&N vind ik persoonlijk rommel. Ze laten veel te veel stof door (ook on road) Ik heb een aluminium airbox met 2 UNI pods mousse filters. Er staat geen deksel op de airbox.
Voor de rest afstellen, afstellen, afstellen....Tot het goed is
Dank jullie wel voor het vlotte antwoord.
Ik dacht ind al te merken dat de 30ers te groot zijn.
Deze zijn van dellorto dus evt ruilen tegen 28mm dan maar.

Ik dacht ind al te merken dat de 30ers te groot zijn.
Deze zijn van dellorto dus evt ruilen tegen 28mm dan maar.