afstelling
-
- Toeschouwer
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 21 sep, 2013 21:21
afstelling
Hoi, ik heb tijd terug een raptor uit 2006 gekocht. Merk alleen dat ie minder fel word als ie echt warm is. Vriend zei dat ik de brandstof moet afstellen. Ken met gasnaald of gasschroef. Naald zit op onderste ring, dus naald op ut kortst. Schroef is 2,25 keer uitgedraaid. Bougie is lichtgrijs van kleur. Waar kan ik het beste beginnen? Naald op schroef?
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: afstelling
licht grijs ? normaal word i alleen grijs bij detonatie dan zitten er aluminium deeltjes vastgebrand op je bougie
bedoel je niet licht bruin?
welke raptor praten we over 250 350 450 660 0f 700?
bedoel je niet licht bruin?
welke raptor praten we over 250 350 450 660 0f 700?
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: afstelling
zowiezo geen 700 want die heeft geen gasnaald king.
Grijs kan wel als i heel arm loopt.
Grijs kan wel als i heel arm loopt.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 21 sep, 2013 21:21
Re: afstelling
Sorry 350. bougie verder goed egaal, geen aanslag of zo.
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: afstelling
ok kan je geen foto maken van de bougie is de kern mischien wit?
er zit zoizo een klein schroefje aan de inlaat kant van je carb aan de onderkant om het makkelijker te maken
met dit schroefje kan je gratis meer brandstof geven heb ik in het verleden ook gedaan bij 350
liep gelijk een stuk beter
er zit zoizo een klein schroefje aan de inlaat kant van je carb aan de onderkant om het makkelijker te maken

met dit schroefje kan je gratis meer brandstof geven heb ik in het verleden ook gedaan bij 350
liep gelijk een stuk beter

-
- Toeschouwer
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 21 sep, 2013 21:21
Re: afstelling
lig net te bed. morgen misschien. Maar is niet wit. echt licht grijs.
Dat schroefje bedoel ik... de gasschroef.. Stond nu op 2,25. Heb hem nu 0,25 draai extra gegeven. Morgen even kijken.
Hoe doen jullie daat? Gewoon spelen en draaien? En bougie in de gaten houden?
Dat schroefje bedoel ik... de gasschroef.. Stond nu op 2,25. Heb hem nu 0,25 draai extra gegeven. Morgen even kijken.
Hoe doen jullie daat? Gewoon spelen en draaien? En bougie in de gaten houden?
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: afstelling
ik draai er gewoon aan tot i beter loopt, officieel moet je naar een paar slagen een maat grotere sproeier er in stoppen
en dan weer een paar slagen terug draaien maar onzin naar mijn mening
en dan weer een paar slagen terug draaien maar onzin naar mijn mening
-
- Toeschouwer
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 21 sep, 2013 21:21
Re: afstelling
OK, maar wanneer doe je dan iets aan de gasnaald? Zitten ook 3 standen op toch..
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: afstelling
gasnaald is voor half gas maar daar heb ik bij een viertakt nog nooit wat mee gedaan ik zou daar nog even niks mee doen
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: afstelling
Als hij begint af te geven als hem warm is compressie test doen ik denk cilinder versleten had ik bij mijne 700 ook als ik goed door vlamde dan merkte ik het ook dat hem slechter ging
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 21 sep, 2013 21:21
Re: afstelling
Nou, hallo allemaal.
Het is weer even geleden. Heb een paar keer gereden, maar ben er verder niet uitgekomen. Nadat de quad een maandje of 1,5 stil had gestaan, starte deze wel maar viel stil. Uiteindelijk niet meer aan de gang te krijgen. Uiteindelijk carb losgehaald en filtertje bij ingang schoongemaakt en hij deed het weer. Meteen maar de sproeiers bekeken. Even goed om te weten , Cilinder is gehoond, nieuwe zuiger, eerste overmaat. Ongeveer 250KM geleden.
Tijdje terug ben ik gaan rijden op de oirschotse heide tijdens de quad dag vanuit Lansard. Daar merkte ik het pas echt. Toen de motor echt warm werd, had ie niets meer bij te zetten in dat mulle zand. Het waren echt de eerste 3 versnellingen, daarboven was niet te doen, ook niet als ik op snelheid kwam...
Heb ook nog even met de schroef aan de onderzijde van de carb gespeeld. Nu heb ik redelijk veel stotter en knalt hij als ik het gas los laat. Dat wordt wel iets minder hoe warmer hij word. Maar als ie koud is dan moet ik hem echt "aan de gang" houden..
In het boek Haynes staan 2 sproeiers vermeld waarvan de maten met die van mij overeen komen:
Main : 142.5
Pilot : 22.5
De derde op de foto kan ik zo nergens terug vinden. Weet iemand welke dit is?
Heeft er iemand advies met wat nu te doen?

Het is weer even geleden. Heb een paar keer gereden, maar ben er verder niet uitgekomen. Nadat de quad een maandje of 1,5 stil had gestaan, starte deze wel maar viel stil. Uiteindelijk niet meer aan de gang te krijgen. Uiteindelijk carb losgehaald en filtertje bij ingang schoongemaakt en hij deed het weer. Meteen maar de sproeiers bekeken. Even goed om te weten , Cilinder is gehoond, nieuwe zuiger, eerste overmaat. Ongeveer 250KM geleden.
Tijdje terug ben ik gaan rijden op de oirschotse heide tijdens de quad dag vanuit Lansard. Daar merkte ik het pas echt. Toen de motor echt warm werd, had ie niets meer bij te zetten in dat mulle zand. Het waren echt de eerste 3 versnellingen, daarboven was niet te doen, ook niet als ik op snelheid kwam...
Heb ook nog even met de schroef aan de onderzijde van de carb gespeeld. Nu heb ik redelijk veel stotter en knalt hij als ik het gas los laat. Dat wordt wel iets minder hoe warmer hij word. Maar als ie koud is dan moet ik hem echt "aan de gang" houden..
In het boek Haynes staan 2 sproeiers vermeld waarvan de maten met die van mij overeen komen:
Main : 142.5
Pilot : 22.5
De derde op de foto kan ik zo nergens terug vinden. Weet iemand welke dit is?
Heeft er iemand advies met wat nu te doen?

Re: afstelling
Boven de main jet zit de slow jet voor stationair en 1/4 gas.
Warmer motor verbruikt minder benzine dan een koude motor of weersomstandigheden.
Maar heb jij nog het originele luchtfilter met deksel erop zitten?
zo nee moet je grotere sproeiers erin slow en main jet ivm met het meer krijgen van lucht.
beste is het afstellen op een bank dan staat het helemaal goed en hoef je je geen zorgen te
maken of je nu wel genoeg benzine krijgt of niet.
Denk namelijk dat tie te weinig krijgt waardoor de motor ook veel warmer loopt.
Warmer motor verbruikt minder benzine dan een koude motor of weersomstandigheden.
Maar heb jij nog het originele luchtfilter met deksel erop zitten?
zo nee moet je grotere sproeiers erin slow en main jet ivm met het meer krijgen van lucht.
beste is het afstellen op een bank dan staat het helemaal goed en hoef je je geen zorgen te
maken of je nu wel genoeg benzine krijgt of niet.
Denk namelijk dat tie te weinig krijgt waardoor de motor ook veel warmer loopt.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 21 sep, 2013 21:21
Re: afstelling
Dank je voor je antwoord.
Hmm oke, dus eerder te schraal dan te rijk, wat ik dacht...
Misschien inderdaad beter om hem toch een keer weg te brengen en dan te laten stellen op een bank.
Nu je het over het luchtfilter hebt... Er zit nog gewoon de originele bak met klep op, maar heb wel het idee dat er een ander filter in zit. Heb het ooit opgezocht, hij is uit te wassen. Is dat dan een ander filter? Of heb je dat alleen als je ook de hele bak met klep niet meer hebt?
Hmm oke, dus eerder te schraal dan te rijk, wat ik dacht...
Misschien inderdaad beter om hem toch een keer weg te brengen en dan te laten stellen op een bank.
Nu je het over het luchtfilter hebt... Er zit nog gewoon de originele bak met klep op, maar heb wel het idee dat er een ander filter in zit. Heb het ooit opgezocht, hij is uit te wassen. Is dat dan een ander filter? Of heb je dat alleen als je ook de hele bak met klep niet meer hebt?
Re: afstelling
Schuimfiltertje kan je uitwassen kan origineel zijn of aftermarket dat maakt niet uit.
waar dat schuimfiltertje overheen gaat zit het backfire gaas er nog in?
waar dat schuimfiltertje overheen gaat zit het backfire gaas er nog in?
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: afstelling




734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves